Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mb81 »

Hoppas verkligen inte det finns någon sanning i det. Var väl mycket snack om yttrandefrihet tidigare i tråden. Då är det väldigt viktigt att man låter journalister på plats göra sitt jobb.
Nu stod det på ett skämtkonto så ska väl inte dra för stora växlar än.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:Hoppas verkligen inte det finns någon sanning i det. Var väl mycket snack om yttrandefrihet tidigare i tråden. Då är det väldigt viktigt att man låter journalister på plats göra sitt jobb.
Nu stod det på ett skämtkonto så ska väl inte dra för stora växlar än.
Nja, känner att de inte hör hemma i klacken. Då får de stå nere vid isen.

Ingen som inte sjunger ska stå i klacken, förutom publikvärdar osv dvs. Journalister har ingenting att göra mitt i vår klack såvida de inte håller på Djurgården, sjunger och är där för att se matchen.

Nu såg jag ingenting sådant och antagligen var det bara ett skämt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag vet inte riktigt men är vår klack en stor drös rättshaverister numera? Efter matchen var det (för en gångs skull, och ovanligtvis) mycket, mycket fler supportrar på sittplats som applåderade för laget än i klacken. Skärpning! Ni i klacken måste bevisa vilket lag ni är supportrar för oavsett allt annat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

minalman skrev:Jag vet inte riktigt men är vår klack en stor drös rättshaverister numera? Efter matchen var det (för en gångs skull, och ovanligtvis) mycket, mycket fler supportrar på sittplats som applåderade för laget än i klacken. Skärpning! Ni i klacken måste bevisa vilket lag ni är supportrar för oavsett allt annat.
Nej men nu får du ge dig. Jag uppskattar din tokpositiva inställning allt som oftast (även om den blir lite överdriven ibland), men det här är långt över gränsen minalman.

Du kan INTE ge klacken skit idag. Försök byta perspektiv för en gångs skull. Försök se situationen från de som står där varje match och vrålar, och just nu faktiskt känner sig "pissade på".

De är ändå där och sjunger. Majoriteten försöker skapa en positiv anda. Att de då inte orkar stå kvar och hyllahyllahylla, ska du ge dem SKIT då?

Skärpning.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

dutti skrev:
minalman skrev:Jag vet inte riktigt men är vår klack en stor drös rättshaverister numera? Efter matchen var det (för en gångs skull, och ovanligtvis) mycket, mycket fler supportrar på sittplats som applåderade för laget än i klacken. Skärpning! Ni i klacken måste bevisa vilket lag ni är supportrar för oavsett allt annat.
Nej men nu får du ge dig. Jag uppskattar din tokpositiva inställning allt som oftast (även om den blir lite överdriven ibland), men det här är långt över gränsen minalman.

Du kan INTE ge klacken skit idag. Försök byta perspektiv för en gångs skull. Försök se situationen från de som står där varje match och vrålar, och just nu faktiskt känner sig "pissade på".

De är ändå där och sjunger. Majoriteten försöker skapa en positiv anda. Att de då inte orkar stå kvar och hyllahyllahylla, ska du ge dem SKIT då?

Skärpning.
Varför är 1/3 av supportrarna som finns i klacken pissade på, men vi på sittplats beredda att acceptera, förlåta och gå vidare? Jag förstår inte riktigt varför just klacken är så djävla kränkta?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

minalman skrev:
dutti skrev:

Skärpning.
Varför är 1/3 av supportrarna som finns i klacken pissade på, men vi på sittplats beredda att acceptera, förlåta och gå vidare? Jag förstår inte riktigt varför just klacken är så djävla kränkta?
Och det är just där din förmåga att känna med andra (även kallat empati) brister. Jag bollar tillbaks frågan till dig. Varför tror du de känner sig pissade på?

Vi kan försöka hitta svaret tillsammans.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

OK. Jag ger mig. Att vara på sittplats varje match är mindre värt.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Du är en jävla mupp som skulle hylla styrelsen om dom så plockade in Håkan Loob som huvudtränare och Patric Blomdahl som sportchef.
Du skulle ta styrelsen parti om dom bestämde sig för att satsa all in på att stänga Elitserien
Du skulle ta styrelsens parti om dom lobbade öppet och stenhårt på att få bort 51%-regeln
Osv osv.

Detta är skillnaden på dig och "aktiva" supportrar, detta är också orsaken varför vi numer kommer bli utsjunga av alla bonngäng som kommer till Hovet.

Grisfot skulle bli utskickad på momangen från Tele2 om han betedde sig som han gjorde idag t.ex.

Med det sagt kommer jag fortsätta gå, jag kommer också fortsätta att undra vart fan vi är på väg när, som idag, folk på allvar drar igång ramsan "en marcus nilson".
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om en demokratiskt vald styrelse skulle genomföra allt det du beskriver "blocket" skulle jag lämna föreningen.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Det märks att många aktiva lämnat klacken, för vi blir utsjungda av bonngäng, och yttrandrefrihet är tydligen ingenting.

Sen att folk inte förstår att många aktiva struntar i om Nilsson gör 35 mål plus i år, det är inte det som är poängen.

Jag kommer fortsätta köpa lösbiljetter till varje hemmamatch, men jag kommer, precis som två senaste matcherna att befinna mig på sittplats, bland annat för att Kaarel inte vill att jag står på ståplats, och inte ser något värde i att jag och många andra gör det men även för att sitta långt bort ifrån den klack som för någon månad sedan buade ut Nilsson och sjöng att han var från Mora, men som idag hyllar honom och sjunger hans namn.

Citerar en otroligt pricksäker tweet:
"Att respektera varandra som Djurgårdare tycker jag inte är att köra "En Marcus Nilson" och skratta och peka på de som kritiserat värvningen."

Skriver under på allt "Anteckningsblock" skriver. Jag förstår inte att folk kan ifrågasätta om man är Djurgårdare eller inte bara för att man ställer krav på sin styrelse.

Avgå styrelsen!
Senast redigerad av 20002001 den 2015-01-17 22:08:19, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev: Grisfot skulle bli utskickad på momangen från Tele2 om han betedde sig som han gjorde idag t.ex.
Är det någon skillnad på Djurgårdssupportrar i olika sporter? I så fall är det inte hockeystyrelsen som skapar splittring längre. Utan enskilda supportrar som har den uppfattningen.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

minalman skrev:OK. Jag ger mig. Att vara på sittplats varje match är mindre värt.
Nej, jag släpper dig inte. Ta av dig offerkoftan och martyrmössan, så försöker vi igen.

Det enda jag bad om var att du skulle försöka se det ur "de kränktas" perspektiv. Försöka förstå, istället för att meningslöst döma. Tillhör inte du en av de som säger att vi ska hålla ihop? Att "det är nu det gäller, Djurgårdsfamiljen"? Isåfall måste du kliva ner från hästen och vara större än så här.

Så, vi börjar om. Varför, skulle du säga, känner de i klacken sig så kränkta att de inte ens stannar kvar och tackar laget?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

minalman skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev: Grisfot skulle bli utskickad på momangen från Tele2 om han betedde sig som han gjorde idag t.ex.
Är det någon skillnad på Djurgårdssupportrar i olika sporter? I så fall är det inte hockeystyrelsen som skapar splittring längre. Utan enskilda supportrar som har den uppfattningen.
Tror hans poäng är att de som tidigare utgjort den aktiva kärnan i klacken (och skapat kulturen i klacken) numera inte återfinns på hockeysektionen, utan enbart är på tele2.
mb81

Inlägg av mb81 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Du är en jävla mupp som skulle hylla styrelsen om dom så plockade in Håkan Loob som huvudtränare och Patric Blomdahl som sportchef.
Du skulle ta styrelsen parti om dom bestämde sig för att satsa all in på att stänga Elitserien
Du skulle ta styrelsens parti om dom lobbade öppet och stenhårt på att få bort 51%-regeln
Osv osv.

Detta är skillnaden på dig och "aktiva" supportrar, detta är också orsaken varför vi numer kommer bli utsjunga av alla bonngäng som kommer till Hovet.

Grisfot skulle bli utskickad på momangen från Tele2 om han betedde sig som han gjorde idag t.ex.

Med det sagt kommer jag fortsätta gå, jag kommer också fortsätta att undra vart fan vi är på väg när, som idag, folk på allvar drar igång ramsan "en marcus nilson".
Vad gjorde grisfot?
elijas

Inlägg av elijas »

mb81 skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Du är en jävla mupp som skulle hylla styrelsen om dom så plockade in Håkan Loob som huvudtränare och Patric Blomdahl som sportchef.
Osv osv.

Vad gjorde grisfot?
Vem är grisfot?
Skriv svar