Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Hade folk haft denna bondementalitet inom JK så hade DIF konkat under de mest supporterfientliga globenåren. Är det dit ni vill igen? Djurgårn lions med grisfot som klackledare inför färre och färre åskådare.
Tror du verkligen på allvar att det som hände då och vände utvecklingen hände på läktaren under matcherna? Eller hände det i konstruktiva och öppna diskussioner mellan matcherna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

minalman skrev:För övrigt finns det moderatorer i ett forum som detta för att se till att viss nivå hålls. På läktaren finns inga moderatorer, men det innebär inte att man har oändlig rätt att uttrycka sig. Man har ett mycket större ansvar för vad man säger i klacken än vad man skriver här, där ett tydligare regelverk finns fastställt. Klarar man inte av det när man är på läktaren kan det i värsta fall bli att det införs någon typ av moderatorer även där, vilket är ett avkall på den yttrandefrihet man tidigare åtnjöt. Alltså blir det som jag påstod tidigare. Missbrukas yttrandefriheten blir den indragen. I en perfekt värld med balanserade inlägg skulle inga moderatorer behövas i detta forum.
Folk har har olika åsikter om vad som är acceptabelt och inte. Om det bara är ok att säga saker så länge det är inom dina ramar är det inte yttrandefrihet längre.

Alla tycker olika. Låt folk ha sina åsikter istället för att bestämma vad som ska vara ok och inte ok att säga. Tycker du eller andra inte om att det skriks avgå ledningen så överrösta dom med en DIF-ramsa då men att kasta skit på andra supportrar bara för att dom tycker annorlunda än dig är korkat.

Dom gör det dom gör för att dom precis som du vill DIFs bästa även om ni har olika syn på vad det bästa för DIF är
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi tänker nog litet olika vad en supporterskara som skall stötta sitt lag har för uppgift under en match respektive när det inte är match.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Kakaboll skrev:
minalman skrev:För övrigt finns det moderatorer i ett forum som detta för att se till att viss nivå hålls. På läktaren finns inga moderatorer, men det innebär inte att man har oändlig rätt att uttrycka sig. Man har ett mycket större ansvar för vad man säger i klacken än vad man skriver här, där ett tydligare regelverk finns fastställt. Klarar man inte av det när man är på läktaren kan det i värsta fall bli att det införs någon typ av moderatorer även där, vilket är ett avkall på den yttrandefrihet man tidigare åtnjöt. Alltså blir det som jag påstod tidigare. Missbrukas yttrandefriheten blir den indragen. I en perfekt värld med balanserade inlägg skulle inga moderatorer behövas i detta forum.
Folk har har olika åsikter om vad som är acceptabelt och inte. Om det bara är ok att säga saker så länge det är inom dina ramar är det inte yttrandefrihet längre.

Alla tycker olika. Låt folk ha sina åsikter istället för att bestämma vad som ska vara ok och inte ok att säga. Tycker du eller andra inte om att det skriks avgå ledningen så överrösta dom med en DIF-ramsa då men att kasta skit på andra supportrar bara för att dom tycker annorlunda än dig är korkat.

Dom gör det dom gör för att dom precis som du vill DIFs bästa även om ni har olika syn på vad det bästa för DIF är
Dom får skrika vad dom vill sedan att jag tycker att dom är pubertala omogna snorungar är också min fulla rätt att tycka och sedan får dom som skriker naturligtvis tycka att jag är en stalagmit till gubbjävel.

Så således likväl som jag tycker att det är OK att dom gapar på avgång så är det OK för mig att tycka att dessa gaphalsar är idioter - demokrati i sin fulländning!!!
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

Donkels skrev:
Kakaboll skrev:

Dom får skrika vad dom vill sedan att jag tycker att dom är pubertala omogna snorungar är också min fulla rätt att tycka och sedan får dom som skriker naturligtvis tycka att jag är en stalagmit till gubbjävel.

Så således likväl som jag tycker att det är OK att dom gapar på avgång så är det OK för mig att tycka att dessa gaphalsar är idioter - demokrati i sin fulländning!!!
Du får tycka precis vad du vill om dom. Sa bara att det är dumt att kasta skit på andra supportrar, sa aldrig att du behöver hålla med dom eller att du behöver gilla deras åsikter.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tycker överhuvudtaget det är tråkigt att kasta skit på andra Djurgårdare, i laget, bland supportrar eller i styrelsen. Men det är ändå OK att göra det under någorlunda kontrollerade former (svensk lag gäller) när det inte är match. Men precis som det på isen är tillåtet att slåss utan att bli åtalad för misshandel är yttrandefriheten begränsad till att bara kasta skit på andra laget när man är på läktaren.
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

minalman skrev:Jag tycker överhuvudtaget det är tråkigt att kasta skit på andra Djurgårdare, i laget, bland supportrar eller i styrelsen. Men det är ändå OK att göra det under någorlunda kontrollerade former (svensk lag gäller) när det inte är match. Men precis som det på isen är tillåtet att slåss utan att bli åtalad för misshandel är yttrandefriheten begränsad till att bara kasta skit på andra laget när man är på läktaren.
Skillnaden är att vart man får slåss och inte är en satt regel/lag som säger att det är så och det om vare sig man ska få uttrycka sitt missnöje på läktaren eller inte är din åsikt som du inte kan tvinga andra att ha.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Kakaboll skrev:
minalman skrev:Jag tycker överhuvudtaget det är tråkigt att kasta skit på andra Djurgårdare, i laget, bland supportrar eller i styrelsen. Men det är ändå OK att göra det under någorlunda kontrollerade former (svensk lag gäller) när det inte är match. Men precis som det på isen är tillåtet att slåss utan att bli åtalad för misshandel är yttrandefriheten begränsad till att bara kasta skit på andra laget när man är på läktaren.
Skillnaden är att vart man får slåss och inte är en satt regel/lag som säger att det är så och det om vare sig man ska få uttrycka sitt missnöje på läktaren eller inte är din åsikt som du inte kan tvinga andra att ha.
Här "tvingas" det inte något på någon. När många människor gör saker tillsammans så uppstår något som kallas "kultur", ett sätt att uppföra sig som passar i det sammanhang man befinner sig. På läktaren kallas det läktarkultur och vi i Djurgården är djävligt stolta över den. Kulturer kan förändras över tiden, kanske det håller på att ske just nu. Men jag har nog litet förkärlek för den läktarkultur som går ut på att man hyllar sitt eget lag och kastar glåpord mot det andra laget. Vad man tycker om annat än själva matchen hör överhuvudtaget inte hemma på läktaren om man inte känner av sin omgivning så pass bra att man känner att det passar , som t.ex. i avgå-Abbe-frågan. Det är djävligt känsligt vad som funkar och inte funkar, men igår borde alla förstått att Mackan/Styrelsen-frågan var lika fel att ta på läktaren som att avgå-Abbe var rätt på sin tid. Fingerspitzengefühle som de säger i malmö. ("Tajming")
Senast redigerad av minalman den 2015-01-16 12:27:22, redigerad totalt 1 gånger.
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

minalman skrev:
Kakaboll skrev:
Här "tvingas" det inte något på någon. När många människor gör saker tillsammans så uppstår något som kallas "kultur", ett sätt att uppföra sig som passar i det sammanhang man befinner sig. På läktaren kallas det läktarkultur och vi i Djurgården är djävligt stolta över den. Kulturer kan förändras över tiden, kanske det håller på att ske just nu. Men jag har nog litet förkärlek för den läktarkultur som går ut på att man hyllar sitt eget lag och kastar glåpord mot det andra laget. Vad man tycker om annat än själva matchen hör överhuvudtaget inte hemma på läktaren om man inte känner av sin omgivning så pass bra att man känner att det passar , som t.ex. I avgå-Abbe-frågan. Det är djävligt känsligt vad som funkar och inte funkar, men igår borde alla förstått att Mackan/Styrelsen-frågan var lika fel att ta på läktaren som ATG avgå-Abbe var rätt.
Det har uppstått exakt samma konflikt på läktaren gällande Abbes avgång som det som hände igår. Några skrek avgå styrelsen, andra svarade med burop, blev dålig stämning tills en person ställde sig upp och sa något i stil med "vi tycker alla olika, huvudsaken är att respektera varandra för att vi i slutändan är vi alla här för att vi älskar DIF " och först då lugnade ner sig. Vad han faktiskt sa minns jag tyvärr inte för fem öre men det var något det hållet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag är övertygad att Abbe-frågan hade en mycket bredare förankring ute bland Djurgårdare än vad som är fallet nu. Åker vi ur senare i år, utan att ha lyckats med några värvningar och med ett platt fall från Mackan är läget annorlunda än vad det var igår. Tajming.
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

minalman skrev:Jag är övertygad att Abbe-frågan hade en mycket bredare förankring ute bland Djurgårdare än vad som är fallet nu. Åker vi ur senare i år, utan att ha lyckats med några värvningar och med ett platt fall från Mackan är läget annorlunda än vad det var igår. Tajming.
Abbe-protesten och bojkotten pågick väldigt länge. Så den hade nog många olika stadier när det gäller acceptansen. Mot slutet så verkade majoriteten väldigt eniga ja men det var dom nog inte alltid.

Jag ska inte säga för mycket om det för jag fick upp intresset för svensk hockey igen och började gå på matcher när den redan var igång. Just därför jag minns exemplet jag drog om konflikten på läktaren för det var en av de första matcherna
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Kakaboll skrev:
minalman skrev:Jag är övertygad att Abbe-frågan hade en mycket bredare förankring ute bland Djurgårdare än vad som är fallet nu. Åker vi ur senare i år, utan att ha lyckats med några värvningar och med ett platt fall från Mackan är läget annorlunda än vad det var igår. Tajming.
Abbe-protesten och bojkotten pågick väldigt länge. Så den hade nog många olika stadier när det gäller acceptansen. Mot slutet så verkade majoriteten väldigt eniga ja men det var dom inte alltid.
Ja, men det är litet det jag är ute efter. Det hände något med SÄK speciellt under derbyna som låg och puttrade länge och förstörde vår kultur. Det blev mer och mer ett faktum att något måste hända och protesterna tilltog och gjorde till slut effekt. Det var bra för vår kultur.
Det är idag för tidigt att börja kräva styrelsens avgång på läktaren under match. Stötta laget nu. Däremot, via forum, FB, JK eller vad som helst som funkar tycker jag debatten ska tas. Vd-Jenny sa att Kaarel gör ett jättebra jobb vid "supporterträffen" i veckan. Kanske någon ska göra ett reportage runt det i DIF-TV, vad han gör som är så bra. Annars är man ju rädd att missnöjet från supporterhåll kanske är berättigat. Men Styrelsen är en annan tråd om jag nu ska moderera mig själv här...
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Stämmer det förövrigt något av det som skrivits om att SVT-journalister ska ha blivit utkörda från vår läktare igår?
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

sm910 skrev:Stämmer det förövrigt något av det som skrivits om att SVT-journalister ska ha blivit utkörda från vår läktare igår?
Av vem?
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Malto skrev:
sm910 skrev:Stämmer det förövrigt något av det som skrivits om att SVT-journalister ska ha blivit utkörda från vår läktare igår?
Av vem?

Fejkkonton är väl kanske överlag inget som alltid är helt 100 i trovärdighet, men lika bra att fråga och se om någon kan bekräfta eller dementera.
Skriv svar