Lidingö DIF skrev:När vi vinner är verkligen en underbar känsla, men när vi förlorar händer något mycket mer intensivt och inte positivt intensivt utan helt tvärt om. Jag lider fortfarande av post traumatisk stress efter året vi åkte ur. Jag kan inte gå igenom det igen.
Gick förvisso ner 12 kilo under kvalserien och efter degraderingen så tack för dieten DIF. Har dock inte gått upp igen så inga fler kvaldieter ber jag om....vänligen...tack.
Det där låter inte kul alls. Psykisk ohälsa är inte att leka med. Hoppas det blir bättre, oavsett hur det går för Djurgår'n.
Tycker också "Alltid oavsett korståget" för det mesta är trams. Åt båda hållen. De som bor i Stockholm verkar inte ha några problem överhuvudtaget med att tracka ner på DIF-fans som bor utanför Stockholmsområdet, egentligen rätt ofta, och ibland utan anledning. Väldigt mycket förmer attityd. Men visst, hänger inte på DIF sidor på FB längre så har ingen aning om hur mycket "Ni är inga Djurgårdare, Alltid oavsett förfan!!" kommentarer det har skrivits. Känns bara som att folk överdriver något enormt båda här på forumet och på Twitter med "Alltid oavsett" sarkasmen. Rätt pinsamt. Vissa bör inte vara representanter för grupper inom DIF.
Håller med helt! Man måste få vara kritisk, bara för att ngn kanske kritiserar värvningen av Mackan på sociala medier ska någon påminna den om alltid oavsett och allt är perfekt. Sen så finns det folk som överdriver sin kritik också.
-----------------
Och vad fan gjorde Nordlund idag. Trög och usel med puck. Likt Jocke Eriksson som alltid ska göra ngn blunder pga att han är så seg. Tacka Sörensens snabbhet och teknik.
Kan inte lägga någon skuld på spelarna (eller styrelsen). Är själv inne i en riktig januaridepp där allt bara är skit så jag förväntar mig torsk hela månaden ut. Det gör dock inget för likt mig är det först om 3 månader dom måste vara som bäst så jag sitter lugnt i denna skutan.
sm910 skrev:Jag är helt med i sak om att hur folk på ett seriöst sätt kastar ur sig "alltid oavsett" inte är särskilt snyggt eller positivt. Ni är båda av allt jag sett överlag intelligenta, vältaliga och allmänt kloka. Ni har båda uttryckt en oro för hur styrelsens beslut splittrar vår förening, och jag betvivlar inte att det är en genuin sådan. Därför förstår jag inte, varför deltar ni i en så här låg nivå av raljerande?
Tänker ni att "alltid oavsett"-are kommer omvärdera sin ståndpunkt av sådant raljerande, inse det absurda i deras beteenden? eller tänker ni kanske att de alla är så trångsynta att det inte spelar någon roll - de är hopplösa fall? Annars måste ni ju också se att det ger en bitter eftersmak när man läser om era andra inlägg där ni klandrar värvningen för att den sår split i leden, när raljerande över andra ger upphov till precis den effekten. Alienering och polarisering, bland medlemmar och supportrar.
Samtidigt ska man nog inte underskatta betydelsen av att åsiktseliten ges tillfälle att underblåsa sin egen ställning lite nu och då. Det är väl en lärdom att dra av den senaste veckan.
sm910: Främst tycker jag det är fruktansvärt skönt att kunna skratta till lite när jag är inne på forumet. I de allra flesta fall hittar jag bara inlägg som direkt eller indirekt försöker lyfta sin egen sida och sänka den andra. Det är otroligt splittrat, och inte direkt mycket glädje att hitta här inne nu... Samtidigt är vi nere i en svacka sportsligt, som gör mig fruktansvärt oroad inför säsongsavslutningen.
SirDIFalot tar ju veckans mest uttjatade tagline, främst använd av de allra mest enkelspåriga och onyanserade ja-sägarna här, och överdriver den något så fruktansvärt. Det är kul, jag blir glad. Vi behöver lite mer sarkasm och låg humor på det här domedagsforumet nu.
I övrigt ska jag säga att jag ändå är jävligt lättad för gårdagens match, rent läktarmässigt. Jag är en av de här inne som verkligen målat fan på väggen (och fortfarande gör, till viss del). Jag är glad att jag spådde fel och att kaoset uteblev. Nåja, internbox skedde... Men det kunde varit så mycket värre.
Magnutz skrev:
Sen har vi en jävla massa otur. Så är det. Vi borde kunna få in puckjäveln lite oftare men ödet grinar oss i ansiktet. Högströms räd där han skickade plastgosse X upp på sittplats efter korv m. bröd var värd ett långt bättre öde än att träffa utsidan av målet...
Kan känna samma sak i enskilda situationer men det är ingen förklaring som duger i längden. Jag tycker att vi helt enkelt är ett nummer för små en sådan här kväll. Linköping är ett bra lag medan vi har väldigt begränsade resurser och det är inte konstigt att vi är beroende av underprestation av dem eller att pucken verkligen studsar vår väg för att vinna en sådan här match. Tyvärr blir det nog inte direkt lättare på lördag.
Att brynäs passerar oss är nog bara en tidsfråga, vårt öde hänger mycket på hur leksand avslutar. De har ju inte spelat bra alls senaste tiden även om de snubblade in en seger idag i Örebro. Finns nog goda chanser att de går fortsatt tungt.
Jo, det är nog så att vår kostym är en storlek mindre. Sett spelare för spelare finns det en högre lägsta-nivå i de flesta av lagen skulle jag våga säga. Jag är lite oroad över Guter. Han verkar inte trivas jättebra mot SHL-motståndet sett till hur han spelar..
Riktigt tung förlust igår! Ganska blek insats av båda lagen. Tyckte matchen kunde sluta hur som helst, och att ett slumpmål skulle avgöra förvånar mig inte. Var intressant att följa Hage, kan bli något bra av honom. Lauritzen va för övrig totalt värdelös, tycker vi ska göra oss av med honom omgående. Eller är det så att ingen annan vill ha honom? Det är mycket hockey i Ljung, tycker han gör ett grymt bra jobb över hela isen och var en av de bästa på plan. Sören, Tellan och Ljung bäst på plan.
Förövrigt jävligt onödigt att de ska vevas i klacken. Kul att vissa individer kan vara så jäkla lättkränkta. Förmodligen personer som också stått bakom yttrandefriheten efter händelsen i Paris. Ni är fan inte bättre själv!
pulverapa skrev:HV lirar back-to-back idag och i morgon, förhoppningsvis har de lite trötta ben på lördag.
Om de dessutom klår Växjö kan en viss nöjdhet infinna sig.
Avdelning "Att gripa efter mikroskopiska halmstrån så små att man knappt ser dem med förstoringsglas modell värre".
Men visst, det är ju dessutom något av ett derby ikväll så det är bara hoppas den mentala anspänningen tar lite udd från HV71's läskiga tempo till morgondagens match... allt kan hända. Bollen är rund, gräset är grönt, isen är hal osv osv.