Bekämpar kommande depp efter en stundvis bra insats, men som skrivits vi behöver göra mål på våra chanser och sådana hade vi.
Suck, men trots alla dessa nervmatcher får hoppet mota Depp.
S. Skuggan skrev:Bekämpar kommande depp efter en stundvis bra insats, men som skrivits vi behöver göra mål på våra chanser och sådana hade vi.
Så ett par tre anfall där det passades för mycket och ett par 2-1-lägen som brändes pga skitnödigt usla passningar. Det plus att vi inte spelade PP bra nog. PP i täta matcher som kvällens är skitviktiga att förvalta.
För första gången denna säsong kände jag mörkret komma. Detta måste vändas och det måste vändas nu. Direkt.
S. Skuggan skrev:Bekämpar kommande depp efter en stundvis bra insats, men som skrivits vi behöver göra mål på våra chanser och sådana hade vi.
Så ett par tre anfall där det passades för mycket och ett par 2-1-lägen som brändes pga skitnödigt usla passningar. Det plus att vi inte spelade PP bra nog. PP i täta matcher som kvällens är skitviktiga att förvalta.
För första gången denna säsong kände jag mörkret komma. Detta måste vändas och det måste vändas nu. Direkt.
Den här matchen kommer att kunna jämföras med stortorsken mot frölunda. Alla i laget påminns om att de måste göra varenda detalj perfekt för att ha en chans mot så pass bra lag som dessa. Det var inget fel på inställningen ikväll. Men på skärpan. Det går att skärpa skärpan, det handlar inte bara om inställning.
Vilket mumbojumbo, men ni hajar...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja!
Det är väl trots allt första gången denna säsong som vi spelar tre raka nollpoängare?
Ja!
Det är väl trots allt första gången denna säsong som vi spelar tre raka nollpoängare?
Vi har väl aldrig haft någon riktig svacka. Kan komma nu.
Ja!
Ja!
Vi har väl aldrig haft någon riktig svacka. Kan komma nu.
Det här ÄR väl svackan vi är inne nu i så fall. Hur lång den är vete tusan...
Det kändes så bra för bara en vecka sedan när vi mosade Frölunda. Vi måste hitta tillbaka till det spelet...
Lite obalans i laget. Lauritz är på is. Samme är inte på is. Mackan is back. Guter känns off. Det är inte harmoniskt i spelet.
Sen har vi en jävla massa otur. Så är det. Vi borde kunna få in puckjäveln lite oftare men ödet grinar oss i ansiktet. Högströms räd där han skickade plastgosse X upp på sittplats efter korv m. bröd var värd ett långt bättre öde än att träffa utsidan av målet...
Fan.. och Brunäs-torsken känns så mycket mer nu när vi faller mot plast. Usch.
På något sätt kan jag inte vara nöjd efter ikväll. Det känns fel. Nollade av Linköping. Fy fan. Att vi stundtals spelade ut Linköping bryr jag mig inte om. Det blev noll poäng. Jag orkar inte. Hur länge ska vi få utstå detta?! Stolpe ut hela tiden!
Bästa ikväll var ändå när hela publiken började skandera att domarparet skulle ringa på Sörensens målchans, men man såg (eller jag såg åtminstone) att pucken inte var inne. Skönt att domarna lyssnade åtminstone så grabbarna fick vila
Nä fy fan. Ladda om för lördagens match. Denna match är ingen idé att analysera - Det blev noll poäng, räcker så.
Lidingö DIF skrev:När vi vinner är verkligen en underbar känsla, men när vi förlorar händer något mycket mer intensivt och inte positivt intensivt utan helt tvärt om. Jag lider fortfarande av post traumatisk stress efter året vi åkte ur. Jag kan inte gå igenom det igen.
Gick förvisso ner 12 kilo under kvalserien och efter degraderingen så tack för dieten DIF. Har dock inte gått upp igen så inga fler kvaldieter ber jag om....vänligen...tack.
Det där låter inte kul alls. Psykisk ohälsa är inte att leka med. Hoppas det blir bättre, oavsett hur det går för Djurgår'n.
Tycker också "Alltid oavsett korståget" för det mesta är trams. Åt båda hållen. De som bor i Stockholm verkar inte ha några problem överhuvudtaget med att tracka ner på DIF-fans som bor utanför Stockholmsområdet, egentligen rätt ofta, och ibland utan anledning. Väldigt mycket förmer attityd. Men visst, hänger inte på DIF sidor på FB längre så har ingen aning om hur mycket "Ni är inga Djurgårdare, Alltid oavsett förfan!!" kommentarer det har skrivits. Känns bara som att folk överdriver något enormt båda här på forumet och på Twitter med "Alltid oavsett" sarkasmen. Rätt pinsamt. Vissa bör inte vara representanter för grupper inom DIF.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Magnutz skrev:
Sen har vi en jävla massa otur. Så är det. Vi borde kunna få in puckjäveln lite oftare men ödet grinar oss i ansiktet. Högströms räd där han skickade plastgosse X upp på sittplats efter korv m. bröd var värd ett långt bättre öde än att träffa utsidan av målet...
Kan känna samma sak i enskilda situationer men det är ingen förklaring som duger i längden. Jag tycker att vi helt enkelt är ett nummer för små en sådan här kväll. Linköping är ett bra lag medan vi har väldigt begränsade resurser och det är inte konstigt att vi är beroende av underprestation av dem eller att pucken verkligen studsar vår väg för att vinna en sådan här match. Tyvärr blir det nog inte direkt lättare på lördag.
Att brynäs passerar oss är nog bara en tidsfråga, vårt öde hänger mycket på hur leksand avslutar. De har ju inte spelat bra alls senaste tiden även om de snubblade in en seger idag i Örebro. Finns nog goda chanser att de går fortsatt tungt.
Mattebo skrev:Tack till alla som var där och stöttade laget!
/ TV-följare
Var på plats! Alltid oavsett!
Jag älskar dig för din commitment till Alltid oavsett-korståget de senaste dagarna.
Jag är helt med i sak om att hur folk på ett seriöst sätt kastar ur sig "alltid oavsett" inte är särskilt snyggt eller positivt. Ni är båda av allt jag sett överlag intelligenta, vältaliga och allmänt kloka. Ni har båda uttryckt en oro för hur styrelsens beslut splittrar vår förening, och jag betvivlar inte att det är en genuin sådan. Därför förstår jag inte, varför deltar ni i en så här låg nivå av raljerande?
Tänker ni att "alltid oavsett"-are kommer omvärdera sin ståndpunkt av sådant raljerande, inse det absurda i deras beteenden? eller tänker ni kanske att de alla är så trångsynta att det inte spelar någon roll - de är hopplösa fall? Annars måste ni ju också se att det ger en bitter eftersmak när man läser om era andra inlägg där ni klandrar värvningen för att den sår split i leden, när raljerande över andra ger upphov till precis den effekten. Alienering och polarisering, bland medlemmar och supportrar.