Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen. Vet dock inte hur det är med hans kontrakt med Kärpät, ovh nu när SSK gått upp kanske vi inte är alt. 1 direkt...MAP skrev:Jantunen är född 1971. Tror inte han skulle tillföra speciellt mycket. Vi har väl en hyfsad besättning framåt. Backar, tack.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-04-02 20:45:26, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
- DIF_Soldier
Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.Diffe89 skrev:Finns lika bra backar för mindre pengar.DIF_Soldier skrev:Satsning, satsning, satsning...Diffe89 skrev:pengar, pengar, pengar.DIF_Soldier skrev: Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen.
Säg den glädje som varar
Salhstedt håller jag med om. Minns honom som en bra spelare när han lirade i Hv71. Gjorde 42 poäng för hv71 2003-2004.DIF_Soldier skrev: Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Kanske för gammal.
Verkligen en onödig utgift. Själv antog jag att säcken inte skulle få någon lön.. Jag tycker iaf inte att han förtjänar det.Kall-El skrev:Dick hade för övrigt varit en bra förstärkning får vår del. Det är den typen av backar vi behöver, rutin och kvalité.
Ställer mig dock frågande till en sak; Vi har ont om pengar men ändå har vi råd att betala tre tränare till kommande säsong. Känns som en onödig utgift i mina ögon. Fine om satsningen innebär att fler unga spelare från vårt junislag får chansen på allvar, men kommer det se ut som förra säsongen så känns 3 tränare som en onödig extrautgift.
i
Än så länge har man inte sett röken av någon satsning!DIF_Soldier skrev:Satsning, satsning, satsning...Diffe89 skrev:pengar, pengar, pengar.DIF_Soldier skrev: Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen.
Säsongen är inte ens slut....Stocky skrev:Än så länge har man inte sett röken av någon satsning!DIF_Soldier skrev:Satsning, satsning, satsning...Diffe89 skrev:pengar, pengar, pengar.DIF_Soldier skrev: Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen.
Det verkar som om Marko Jantunen lägger av och blir expertkommentator, så honom kan vi nog glömma.
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-04-03 10:52:28, redigerad totalt 1 gånger.
Vi har inte stora resurser och har redan smällt upp pengar på en extra tränare. vi har inte råd att slänga bort mer pengar på en fjörde målvakt. De pengar vi har måste gå oavkortaqt till nya och bättre backar samt möjligen en sniper.Goalie skrev:Jag kanske är lite sen men jag tycker Joaquin Gage vore bra för oss även om det blir fyra målvakter.Man kanske kunde låna ut någon om tog in en till målvakt?