Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad hände med Marko Jantunen som lirade i Timrå? Han gjorde succé då, och jag tror att han skulle vara nåt. Någon som vet något om honom?
Säg den glädje som varar
MAP

Inlägg av MAP »

Jantunen är född 1971. Tror inte han skulle tillföra speciellt mycket. Vi har väl en hyfsad besättning framåt. Backar, tack.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

MAP skrev:Jantunen är född 1971. Tror inte han skulle tillföra speciellt mycket. Vi har väl en hyfsad besättning framåt. Backar, tack.
Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen. Vet dock inte hur det är med hans kontrakt med Kärpät, ovh nu när SSK gått upp kanske vi inte är alt. 1 direkt...
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-04-02 20:45:26, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIF_Soldier skrev: Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen.
pengar, pengar, pengar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Diffe89 skrev:
DIF_Soldier skrev: Jag tycker då det är forwardsidan det är tunnt på, om man räknar med att Jiri och Ferna stannar. Annars kom jag o tänka på Josef Boumedienne på backen.
pengar, pengar, pengar.
Satsning, satsning, satsning...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIF_Soldier skrev:
Diffe89 skrev:
pengar, pengar, pengar.
Finns lika bra backar för mindre pengar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Diffe89 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Diffe89 skrev:
pengar, pengar, pengar.
Finns lika bra backar för mindre pengar.
Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Säg den glädje som varar
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev: Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Salhstedt håller jag med om. Minns honom som en bra spelare när han lirade i Hv71. Gjorde 42 poäng för hv71 2003-2004.

Kanske för gammal.
Kall-El skrev:Dick hade för övrigt varit en bra förstärkning får vår del. Det är den typen av backar vi behöver, rutin och kvalité.

Ställer mig dock frågande till en sak; Vi har ont om pengar men ändå har vi råd att betala tre tränare till kommande säsong. Känns som en onödig utgift i mina ögon. Fine om satsningen innebär att fler unga spelare från vårt junislag får chansen på allvar, men kommer det se ut som förra säsongen så känns 3 tränare som en onödig extrautgift.
Verkligen en onödig utgift. Själv antog jag att säcken inte skulle få någon lön.. Jag tycker iaf inte att han förtjänar det.
i
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

DIF_Soldier skrev:
Diffe89 skrev:
pengar, pengar, pengar.
Än så länge har man inte sett röken av någon satsning!
MAP

Inlägg av MAP »

Sahlstedt, Jantunen... ska vi ha en medelålder på 43 år?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Andy skrev:Läge att slå en signal till M Matthiasson nu när Malmö trillat ut...
Matthiasson var helt blank i kvalserien, HELT blank 0+0=0 och -1.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Stocky skrev:
DIF_Soldier skrev:
Diffe89 skrev:
pengar, pengar, pengar.
Än så länge har man inte sett röken av någon satsning!
Säsongen är inte ens slut....
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det verkar som om Marko Jantunen lägger av och blir expertkommentator, så honom kan vi nog glömma.
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-04-03 10:52:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

Jag kanske är lite sen men jag tycker Joaquin Gage vore bra för oss även om det blir fyra målvakter.Man kanske kunde låna ut någon om tog in en till målvakt?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Goalie skrev:Jag kanske är lite sen men jag tycker Joaquin Gage vore bra för oss även om det blir fyra målvakter.Man kanske kunde låna ut någon om tog in en till målvakt?
Vi har inte stora resurser och har redan smällt upp pengar på en extra tränare. vi har inte råd att slänga bort mer pengar på en fjörde målvakt. De pengar vi har måste gå oavkortaqt till nya och bättre backar samt möjligen en sniper.
Skriv svar