Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Andspe skrev:Dick Axelsson har köpt lägenhet på Östermalm.. Stockholm är en fin stad så tror ni vi skulle kunna locka honom kvar? Eller är han en känslig värvning han med? Är han för dyr? Han har ju bevisligen presterat ganska bra de senaste åren..
Har kontrakt över 15/16 också. De ger honom säkert nytt efter det där borta om han vill stanna. Vi har nog tyvärr svårt att konkurrera med de schweiziska lönerna på deras importspelare.

Schweiz pengatäthet är ju tråkigt alltså. Vi har "tappat" chansen på att få hem spets som Dicken, Danilesson, Nilsson till den ligan, om vi nu skulle ha en chans i övrigt.
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av David1891 »

Har svårt att se Dicken dra på sig en Djurgårdströja igen oavsett vad. Ingen riktig substans bakom det utan mest en känsla jag fått..Tror inte han är jättesugen så att säga.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

David1891 skrev:Har svårt att se Dicken dra på sig en Djurgårdströja igen oavsett vad. Ingen riktig substans bakom det utan mest en känsla jag fått..Tror inte han är jättesugen så att säga.
Fått lite samma känsla... Men hur ser det ut med familj och sådant för hans del?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Sitter man på ett kontrakt där man får betalt i Schweizerfranc gråter man inte i dag sen Schweiz släppte kopplingen mot Euron. Fortsätter den utvecklingen så lär det vara hyfsat attraktivt att spela i Schweiz även nästa säsong. Många med KHL-kontrakt idag där valutan rasat som kommer spela i Schweiz nästa säsong gissar jag.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Dembo1891

Inlägg av Dembo1891 »

Var det inte någon som sett Säcken å Dicken käka lunch tillsammans I somras.. Ganska säker på att jag läst det någonstans...
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Undra om vi kan sno något trevligt från Timrå nu när de ska konka (Boyce kanske)? Eller det kanske inte finns så mkt roligt där som passar oss?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:Undra om vi kan sno något trevligt från Timrå nu när de ska konka (Boyce kanske)? Eller det kanske inte finns så mkt roligt där som passar oss?
Emil Pettersson är intressant.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Hur säkert är det att Jocke kommer bli vår nya sportchef nästa säsong? Är jäkligt tveksam till att skicka in honom i den rollen direkt efter han lagt grillorna på hyllan, kolla bara resultaten i Modo och aik. Hade heller sett honom ii en annan roll innan, kanske scout, som en inlärningsperiod de första åren innan han tar över rollen som sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Benjamin L. Willard skrev:Hur säkert är det att Jocke kommer bli vår nya sportchef nästa säsong? Är jäkligt tveksam till att skicka in honom i den rollen direkt efter han lagt grillorna på hyllan, kolla bara resultaten i Modo och aik. Hade heller sett honom ii en annan roll innan, kanske scout, som en inlärningsperiod de första åren innan han tar över rollen som sportchef.
Nu ska vi ju ha två sportchefer. Så blir inte riktigt samma sak.

Men det är rätt säkert att det blir så ja.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Benjamin L. Willard skrev:Hur säkert är det att Jocke kommer bli vår nya sportchef nästa säsong? Är jäkligt tveksam till att skicka in honom i den rollen direkt efter han lagt grillorna på hyllan, kolla bara resultaten i Modo och aik. Hade heller sett honom ii en annan roll innan, kanske scout, som en inlärningsperiod de första åren innan han tar över rollen som sportchef.
Det har väl bara varit lösa funderingar/önskemål från oss fans? JAG har åtminstone inte läst nåt om att ledningen skulle ha några sådana planer för Jocke ännu.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jocke är väl en få som annars som jag tror faktiskt kan ta steget från en aktiv karriär direkt till en ledande hockeyroll vid sidan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

John Terry skrev:Jocke är väl en få som annars som jag tror faktiskt kan ta steget från en aktiv karriär direkt till en ledande hockeyroll vid sidan.
+1

Otroligt kunnig kille alltså. Klockrena intervjuer och analyser match efter match.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:Luleå ryktas vilja ha Saarinen från HPK som ligger utanför slutspelsplats. Då kanske vi skulle kolla läget med Zach Hamill, center i samma lag. Gammal Boston-prospect som jag alltid gillat.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11053

HPK brukar sälja spelare.
Vilken underbar lirare! Han ska vi ha!
Verkade inte Marek Viedensky lika intressant i så fall (av EP-scouting att döma)?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17752
kaminor

Inlägg av kaminor »

Arkju skrev:Sitter man på ett kontrakt där man får betalt i Schweizerfranc gråter man inte i dag sen Schweiz släppte kopplingen mot Euron. Fortsätter den utvecklingen så lär det vara hyfsat attraktivt att spela i Schweiz även nästa säsong. Många med KHL-kontrakt idag där valutan rasat som kommer spela i Schweiz nästa säsong gissar jag.
Vad har de för restriktioner avseende antal utländska spelare i Schweiz?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

kaminor skrev:
Arkju skrev:Sitter man på ett kontrakt där man får betalt i Schweizerfranc gråter man inte i dag sen Schweiz släppte kopplingen mot Euron. Fortsätter den utvecklingen så lär det vara hyfsat attraktivt att spela i Schweiz även nästa säsong. Många med KHL-kontrakt idag där valutan rasat som kommer spela i Schweiz nästa säsong gissar jag.
Vad har de för restriktioner avseende antal utländska spelare i Schweiz?
Max två st per lag.
Avskaffa tre mot tre.
Låst