Bara för att Pang säger saker så betyder det inte per automatik att det är rätt och att UCS och JK ensamt ska få påverka och bestämma vilka som ska ingå i styrelsen vänder jag mig starkt emotAxel_K skrev:Det är just det som är problemet.Mattias_87 skrev:Man ska lämna det förflutna bakom sig och leva i nuet.
Kaarel är det förflutna, han ska inte vara med i nuet.
Kaarel är inte DIF's framtid, ifall han får vara kvar i nuet så finns inte DIF i framtiden.
De flesta verkar "acceptera" Nilson nu, fokuset ligger på DIF's inkompetenta ordförande.
Han och Putte delar många åsikter om oss supportrar t.ex. Nu vill jag inte höra "AHHH MEN KOM MED BEVIS DÅ!!! SLUTA HATA!!!" - det är så förbannat jävla uppenbart vad Kaarel tycker om oss supportrar, det är ingenting som kan accepteras. Jag hoppas att UCS och JK får möten med styrelsen där de kan diskutera allt så att detta löser sig.
Jag kommer att ge Nilson en chans att göra rätt för sig men Kaarel är förflutet. Pang sa det, Kaarel har gjort för många misstag nu.
Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag förstår vad du menar med att Kaarel har gjort sitt. Hatet mot honom kan jag förstå, att man hatar Nilson också men tycker inte man ska kräva att Nilson aldrig mer ska få spela i laget men däremot att Kaarel ska bort ifrån sin position. Efter säsongen har vi medlemsmöte och röstar fram en ny styrelse och då skulle jag ställa mig på samma sida som UCS och JK hur jag röstar.
Avskaffa tre mot tre.
Jag är inte en del av JK eller UCS, utan en helt vanlig supporter som går på DIF och sjunger för DIF, men jag tycker Kaarel ska avgå på en gång! Som sagt, han har gjort för många misstag!Donkels skrev:Bara för att Pang säger saker så betyder det inte per automatik att det är rätt och att UCS och JK ensamt ska få påverka och bestämma vilka som ska ingå i styrelsen vänder jag mig starkt emotAxel_K skrev:Det är just det som är problemet.Mattias_87 skrev:Man ska lämna det förflutna bakom sig och leva i nuet.
Kaarel är inte DIF's framtid, ifall han får vara kvar i nuet så finns inte DIF i framtiden.
De flesta verkar "acceptera" Nilson nu, fokuset ligger på DIF's inkompetenta ordförande.
Han och Putte delar många åsikter om oss supportrar t.ex. Nu vill jag inte höra "AHHH MEN KOM MED BEVIS DÅ!!! SLUTA HATA!!!" - det är så förbannat jävla uppenbart vad Kaarel tycker om oss supportrar, det är ingenting som kan accepteras. Jag hoppas att UCS och JK får möten med styrelsen där de kan diskutera allt så att detta löser sig.
Jag kommer att ge Nilson en chans att göra rätt för sig men Kaarel är förflutet. Pang sa det, Kaarel har gjort för många misstag nu.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Om Kaarels vara eller icke vara ska tas upp på ett årsmöte där det till valberedningen ska inkomma förslag på andra namn till ordförandeposten där dom medlemmar som behagar dyka upp på mötet får ta ställning till20002001 skrev:Jag är inte en del av JK eller UCS, utan en helt vanlig supporter som går på DIF och sjunger för DIF, men jag tycker Kaarel ska avgå på en gång! Som sagt, han har gjort för många misstag!Donkels skrev:Bara för att Pang säger saker så betyder det inte per automatik att det är rätt och att UCS och JK ensamt ska få påverka och bestämma vilka som ska ingå i styrelsen vänder jag mig starkt emotAxel_K skrev:Det är just det som är problemet.Mattias_87 skrev:Man ska lämna det förflutna bakom sig och leva i nuet.
Det säger jag inte heller, jag säger att Pang sa det korrekt när han sa att Kaarel gjort ett misstag för mycket.Donkels skrev:Bara för att Pang säger saker så betyder det inte per automatik att det är rätt och att UCS och JK ensamt ska få påverka och bestämma vilka som ska ingå i styrelsen vänder jag mig starkt emotAxel_K skrev:Det är just det som är problemet.Mattias_87 skrev:Man ska lämna det förflutna bakom sig och leva i nuet.
Jag säger inte heller att de ska ensamt få bestämma (men självklart ska de få påverka - JK är ändå kommunikationen mellan supportrar och styrelse) men att de får inbokade MÖTEN. Där de kan diskutera om hur de ska lösa de problem som uppstått mellan supportrar och styrelse.
Det är ju bara dessa supporterföreningar som kan lösa dessa problem, varken du eller jag kan ta ett möte med styrelsen precis.
Det skrämmer mig att han är kvar sålänge i klubben. Just därför vill jag att han avgår nu.Donkels skrev:Om Kaarels vara eller icke vara ska tas upp på ett årsmöte där det till valberedningen ska inkomma förslag på andra namn till ordförandeposten där dom medlemmar som behagar dyka upp på mötet får ta ställning till20002001 skrev:Jag är inte en del av JK eller UCS, utan en helt vanlig supporter som går på DIF och sjunger för DIF, men jag tycker Kaarel ska avgå på en gång! Som sagt, han har gjort för många misstag!Donkels skrev:Bara för att Pang säger saker så betyder det inte per automatik att det är rätt och att UCS och JK ensamt ska få påverka och bestämma vilka som ska ingå i styrelsen vänder jag mig starkt emotAxel_K skrev:Det är just det som är problemet.Mattias_87 skrev:Man ska lämna det förflutna bakom sig och leva i nuet.
Djurgårns IF du är allt jag har!
Och du kan inte säga att Kareel ska få sitta lugn i båten fram till årsmötet - det kan skada DIF enormt. Ifall det är helt knäpptyst kanske andra medlemmar inte ens tar sig till mötet för att rösta ner honom utan tänker "nej men han har inte gjort något fel!" då de inte tänker på alla misstag.
Kritik är en del av en verksamhet.
I ett vanligt företag eller förening så sker detta i det tysta, medlemmar diskuterar i det tysta. Så fungerar det inte i en idrottsklubb. Det är alldeles för många öron som måste få höra det för att det ska kunna tas via vanliga konversationer.
Det bästa sättet att få igång frågan är att få igång diskussionen i media, på matcher och på forum.
I ett vanligt företag eller förening så sker detta i det tysta, medlemmar diskuterar i det tysta. Så fungerar det inte i en idrottsklubb. Det är alldeles för många öron som måste få höra det för att det ska kunna tas via vanliga konversationer.
Det bästa sättet att få igång frågan är att få igång diskussionen i media, på matcher och på forum.
Marcus själv, nuvarande och fd profilstarka Djurgårdstränare, urdjurgårdar-vänner(och tillika gamla medspelare) med flera går ut och bedyrar Marcus starka DIF-sympatier.. men ändå sitter folk och ifrågasätter det. Jag har aldrig ifrågasatt huruvida Marcus är Djurgårdare eller ej, för det ÄR han.. men jag håller med om att han gjorde ett stort självmål när det gäller dessa bitar - när det blev som det blev. Vad han försöker göra nu är väl ganska uppenbart - han vill rädda det. Han har inte mått bra, och mår inte bra, när det är som det är. Är det någon som såg Marcus igår, eller som sett klippet på sidan här, som kan påstå att han ser ut att må bra.. och att han inte verkar ångerfull? Han visste vad som väntade, och han satt där och led igår. Tycker det är pinsamt hur vissa uttryckte sig igår, snacka om att sparka på en någon som ligger ner.
Det är som sagt helt uppenbart vad han vill göra. Han vill få det han gjorde ogjort innan han avrundar sin karriär. Jag tippar på att det här är hans sista, eller näst sista, säsong som hockeyproffs - beroende på hur det går. Han vill bli förlåten innan karriären är över. Han vill kunna bo i Stockholm, han vill kunna umgås med sina gamla djurgårds-lagkamrater, kanske stanna kvar inom organisationen på något sätt, kunna gå på DIF-matcher i framtiden. Han vill vara Marcus Nilson sen, inte "judas-Mackan" som inte vågar visa sig på Hovet.
EDIT: Och om det nu är en efterhandskonstruktion att han efterskänkte ALLT som han fick rätt till i domen(en halv mille) tillbaka till DIF nu.. då är väl det snarare än någonting annat ett bevis på hur ångerfull han är, och hur gärna han vill ha förlåtelse.
Det är som sagt helt uppenbart vad han vill göra. Han vill få det han gjorde ogjort innan han avrundar sin karriär. Jag tippar på att det här är hans sista, eller näst sista, säsong som hockeyproffs - beroende på hur det går. Han vill bli förlåten innan karriären är över. Han vill kunna bo i Stockholm, han vill kunna umgås med sina gamla djurgårds-lagkamrater, kanske stanna kvar inom organisationen på något sätt, kunna gå på DIF-matcher i framtiden. Han vill vara Marcus Nilson sen, inte "judas-Mackan" som inte vågar visa sig på Hovet.
EDIT: Och om det nu är en efterhandskonstruktion att han efterskänkte ALLT som han fick rätt till i domen(en halv mille) tillbaka till DIF nu.. då är väl det snarare än någonting annat ett bevis på hur ångerfull han är, och hur gärna han vill ha förlåtelse.
Senast redigerad av Roppan den 2015-01-14 16:11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Jag vet inte men föreningsdemokrati är ändå grunden för alla klubbar men jag kan som kompromiss tänka mig att Kaarel nu självmant avgår och att Göran Tidström tar över tills vidare och att det därefter vid årsmötet utlyses ett val av ordförande MEN det är endast där och endast där som en ordförande kan utses och inte genom några utpressningsmöten från UCS och JK då dom definitivt inte företräder alla supportrarAxel_K skrev:Och du kan inte säga att Kareel ska få sitta lugn i båten fram till årsmötet - det kan skada DIF enormt. Ifall det är helt knäpptyst kanske andra medlemmar inte ens tar sig till mötet för att rösta ner honom utan tänker "nej men han har inte gjort något fel!" då de inte tänker på alla misstag.
Blir riktigt brydd och ledsen när en sådan hjälte som 20002001 känner som han gör och i princip kastar in handduken, han har stöttat laget på plats, hemma som borta nästa jämt, om jag fattat det rätt!
Mötet igår var en stor jävla pina, jag gick därifrån bedrövad, FAN FAN FAN, vi som var på gång! Själv har jag förlåtit Marcus och gått vidare, det är ju bara sporten hockey. För mig får det sportsliga råda och Säcken sa att han och övriga ledare bifallit värvningen, räcker för mig. Kommer fortsatt gå till Hovet och även åka på vissa bortamatcher, men engagemanget blir inte som det varit, inte efter mötet igår!
Men är frågande om det verkligt var värt detta jävla jidder och pajkastande och klippta kort och bojkotter och fan vet vad mer skit? Den som lever får se, jag tvivlar!
Nää får nog intressera brorsan som är ursork och kolla bandy, där får man iaf kolla på derbyn och förhoppningsvis slippa kaos ala Dif hockey. Dif boxning kommer också prioriteras mer!
Mot tre pinnar på torsdag, Kämpa Djurgården!
Mötet igår var en stor jävla pina, jag gick därifrån bedrövad, FAN FAN FAN, vi som var på gång! Själv har jag förlåtit Marcus och gått vidare, det är ju bara sporten hockey. För mig får det sportsliga råda och Säcken sa att han och övriga ledare bifallit värvningen, räcker för mig. Kommer fortsatt gå till Hovet och även åka på vissa bortamatcher, men engagemanget blir inte som det varit, inte efter mötet igår!
Men är frågande om det verkligt var värt detta jävla jidder och pajkastande och klippta kort och bojkotter och fan vet vad mer skit? Den som lever får se, jag tvivlar!
Nää får nog intressera brorsan som är ursork och kolla bandy, där får man iaf kolla på derbyn och förhoppningsvis slippa kaos ala Dif hockey. Dif boxning kommer också prioriteras mer!
Mot tre pinnar på torsdag, Kämpa Djurgården!
Senast redigerad av DIFtorped den 2015-01-14 16:49:25, redigerad totalt 1 gånger.
Håller med till hundra procent. Han är såklart människa också. Mer ödmjukhet kan dock önskas. Speciellt utav en sådan person som faktiskt har väldigt mycket inflytande hos fans. Tycker att man måste få kräva en bättre nivå.pulverapa skrev:Det är rätt tråkigt att sitta och såga enskilda personer men jag känner att jag måste säga ifrån gentemot Pang. Jag har flera invändningar mot hur han betedde sig igår och hur han har betett sig den under den här affären. Det råder ingen tvekan om att Pang drar ett tungt lass när han samordnar våra supportrar. Det skall självklart hyllas, men solen har fläckar, så även Pang.
Först och främst, jag förstår att frustrationen är stor och Kaarel Lehiste kanske inte är rätt man att leda vår förening. Det var uppenbart igår att det inte var helt transparent och Kaarel svarade ogärna på tuffa frågor.
I måndags gick JK ut med en text där man uppmanade alla att, trots att man var emot värvningen, stötta DIF och fortsätta gå på matcher. Texten var undertecknad JK, UCS och 11433. När man då läser det får man intrycket av att JK och UCS är mycket missnöjda med signingen av Mackan men kommer fortsätta stödja laget. Därför blev jag mycket förvånad när Pang, som visserligen inledde sitt anförande rätt så bra, bryskt deklarerade att hockeyn är slut för hans del och många med honom. Självklart gör Pang som han vill, men jag tyckte det var ytterst märkligt att han och flera andra gör precis tvärtemot vad man skrev på JK:s hemsida.
Sen att älta det som hände för två år sedan, där Kaarel erkänt att han gjorde fel, var helt fel forum på mötet. Han har fått en ursäkt för det Kaarel gjorde. Det finns ingen anledning att sitta och förnedra honom inför publik. "Kaarel har gjort ett misstag för mycket den här gången". Ska man inte sopa rent framför egen dörr först? Pang har skadat Djurgården på olika sätt flera gånger. Jag tänker inte närmare gå in på vad han gjort men det är grova saker. Varför behöver inte Pang kliva åt sidan för andra förmågor?
Att sen idag fortsätta håna folk på twitter känns inte helt "stabilt". Uttrycket "Alltid, oavsett" är ett fint uttryck och jag håller med Pang om att det missbrukas i våra kretsar. Själv säger jag det aldrig för jag är trött på det helt enkelt. Men att skriva på twitter i stil med "Alla ni alltid, oavsett-supportrar. Ser fram emot att se er i Ö-vik nästa vecka". Oavsett hur lack man är på folk som missbrukar ens uttryck så kan man inte skriva så där. Man uppfattas som att man är förmer. Man är mer djurgårdare än andra. Det sticker enormt i ögonen på mig.
Så Pang, tänk på det. Om man nu måste mäta hur mycket djurgårdare man är så finns det olika måttstockar. Vissa kanske tycker att en person som betalar 7900 kr för ett säsongskort är mer djurgårdare än någon som betalar 1500 kr. Andra kanske tycker att den som sjunger mest är mest djurgårdare. Själv så tycker jag att alla är djurgårdare. Till och med huliganer. Det tycker jag alla ska respektera.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Det många glömmer här är ju faktiskt att DIF torskade i domstol i denna sak. Så jag tycker vi lägger för mycket vikt på att det är Marcus fel. Det var ju DIF som gjorde fel i sak.
Det är bara gå till sig själv? Hur skulle du reagera mot företaget du jobbade på om dom gjorde ekonomiska misstag och kontraktsbrytning mot dig?
Gå därifrån och tänka att det är ju ett bra företag så jag bryr mig inte??? Skulle inte tro det.
Ge Mackan en chans nu för jag tror knappast han kommer in på planen imorgon med världens bästa självförtroende efter gårdagens pinsamma grillning av oss supportrar.
ALLTID OAVSETT!!!
Det är bara gå till sig själv? Hur skulle du reagera mot företaget du jobbade på om dom gjorde ekonomiska misstag och kontraktsbrytning mot dig?
Gå därifrån och tänka att det är ju ett bra företag så jag bryr mig inte??? Skulle inte tro det.
Ge Mackan en chans nu för jag tror knappast han kommer in på planen imorgon med världens bästa självförtroende efter gårdagens pinsamma grillning av oss supportrar.
ALLTID OAVSETT!!!
Nån som har aning om vad hans tröjnr blir? Eller ren gissning?
Konstruktivt och bra inlägg. Dock känner jag att det hade gjort sig bättre i ett PM än på ett öppet forum.pulverapa skrev:Det är rätt tråkigt att sitta och såga enskilda personer men jag känner att jag måste säga ifrån gentemot Pang. Jag har flera invändningar mot hur han betedde sig igår och hur han har betett sig den under den här affären. Det råder ingen tvekan om att Pang drar ett tungt lass när han samordnar våra supportrar. Det skall självklart hyllas, men solen har fläckar, så även Pang.
Först och främst, jag förstår att frustrationen är stor och Kaarel Lehiste kanske inte är rätt man att leda vår förening. Det var uppenbart igår att det inte var helt transparent och Kaarel svarade ogärna på tuffa frågor.
I måndags gick JK ut med en text där man uppmanade alla att, trots att man var emot värvningen, stötta DIF och fortsätta gå på matcher. Texten var undertecknad JK, UCS och 11433. När man då läser det får man intrycket av att JK och UCS är mycket missnöjda med signingen av Mackan men kommer fortsätta stödja laget. Därför blev jag mycket förvånad när Pang, som visserligen inledde sitt anförande rätt så bra, bryskt deklarerade att hockeyn är slut för hans del och många med honom. Självklart gör Pang som han vill, men jag tyckte det var ytterst märkligt att han och flera andra gör precis tvärtemot vad man skrev på JK:s hemsida.
Sen att älta det som hände för två år sedan, där Kaarel erkänt att han gjorde fel, var helt fel forum på mötet. Han har fått en ursäkt för det Kaarel gjorde. Det finns ingen anledning att sitta och förnedra honom inför publik. "Kaarel har gjort ett misstag för mycket den här gången". Ska man inte sopa rent framför egen dörr först? Pang har skadat Djurgården på olika sätt flera gånger. Jag tänker inte närmare gå in på vad han gjort men det är grova saker. Varför behöver inte Pang kliva åt sidan för andra förmågor?
Att sen idag fortsätta håna folk på twitter känns inte helt "stabilt". Uttrycket "Alltid, oavsett" är ett fint uttryck och jag håller med Pang om att det missbrukas i våra kretsar. Själv säger jag det aldrig för jag är trött på det helt enkelt. Men att skriva på twitter i stil med "Alla ni alltid, oavsett-supportrar. Ser fram emot att se er i Ö-vik nästa vecka". Oavsett hur lack man är på folk som missbrukar ens uttryck så kan man inte skriva så där. Man uppfattas som att man är förmer. Man är mer djurgårdare än andra. Det sticker enormt i ögonen på mig.
Så Pang, tänk på det. Om man nu måste mäta hur mycket djurgårdare man är så finns det olika måttstockar. Vissa kanske tycker att en person som betalar 7900 kr för ett säsongskort är mer djurgårdare än någon som betalar 1500 kr. Andra kanske tycker att den som sjunger mest är mest djurgårdare. Själv så tycker jag att alla är djurgårdare. Till och med huliganer. Det tycker jag alla ska respektera.
Ska försöka svara på bästa sätt.
Jag är supporter. Jag är inte ordförande för en stor idrottsförening. Stor skillnad där emellan.
Klantigt att låta känslorna ta över för mycket , då fokus flyttats från Kaarels inkompetens och lögner till mitt utspel. Dock står jag fortfarande för mina ord och åsikter. Vilket jag alltid gjort och alltid kommer att göra. Jag kan när som helst kliva åt sidan, med det är ingen som bett mig göra det. Nu blir det ju dock verklighet. Mitt engagemang för hockeyn är tyvärr slut, men jag kommer självklart följa matcherna och resultaten men inte på plats.
Jag känner precis likadant och håller med om vad du beskriver i sista stycket, alla Djurgårdare är lika mycket värda. Det är många som underminerar mig och kallar mig det ena och det andra överallt för att jag har åsikter och vädrar det. Jag respekterar de som kommer fortsätta gå på matcherna och de som tycker Kaarel är bra. Jag respekterar dock inte att personer kallar mig för gnagare, icke djurgårdare och använder alltid oavsett som ett argument, därför fortsätter jag att ironisera det uttrycket.
Vilka andra arbetsgivare har fans som samlar in pengar så företaget kan nyanställa folk? Personligen tycker jag inte att det går att jämföra DIF med ett "vanligt" företag.JO15 skrev:Det många glömmer här är ju faktiskt att DIF torskade i domstol i denna sak. Så jag tycker vi lägger för mycket vikt på att det är Marcus fel. Det var ju DIF som gjorde fel i sak.
ALLTID OAVSETT!!!