Det fetmarkerade är fullständig bullshit. Var någon annan som vinklade det så i kommentarsfältet på streamen också.Debacle skrev:Fast i förhör så är det bevisat att Mackan fick sitt kontraktsförslag med halverad lön som han vägrade acceptera i och med att han ansåg att gällande avtal fortfarande skulle gälla och han inte alls skulle behöva gå ner i lön likt vad "hans polare" accepterade. Föreningen hade inte råd att betala Mackans lön men han hävdade fortfarande att han var berättigad till den, eller åtminstone inte sänka sig till hälften. Allt detta vet vi nu, det är bevisat. Mackan själv erkände väl också att han inte kommit tillbaka om vi fortfarande spelat i HA, ni som försöker använda att MN skulle ha ett sådant stort hjärta för klubben, hur förklarar ni det här?Andspe skrev:Helt rätt!pulverapa skrev:Mackan borde varit rakare.
Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.
Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.
All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Den delen av ditt inlägg om mackans okunnande och att det med prejudikat bara varit en efterkonstruktion är vi nog alla rörande överens om att det är sant.
Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Marcus får av mig en chans till OM (Jag vet inte hur hans ombud idkat de rättsliga frågorna ångående skadestånd osv) hans ombud pushat honom till att skadestånd är det rätta att göra. Marcus kan i hela denna röran tappat siktet på vad det var han ville uppnå från början. Detta skall jag ta mig mer tid att bilda mig en egen bild utav och därefter kommer jag till en slutsats.
Dock så ställer jag mig mycket negativ till värvningen både till sportsliga grunder och hur det skapar sprickor bland oss supportrar, att det skulle bli sprickor kan väl ingen inte ha trott? Förutom just Kaarel Lehiste som har fått fler chanser än någon annan och han måste fan bort. Den människan har noll känsla för hur supportrar fungerar.
Fan så tröttsamt att detta skulle hända... orkar inte.
Någon som vet vad det var för "polare" mackan hade med sig i rätten som var kriminell?
Dock så ställer jag mig mycket negativ till värvningen både till sportsliga grunder och hur det skapar sprickor bland oss supportrar, att det skulle bli sprickor kan väl ingen inte ha trott? Förutom just Kaarel Lehiste som har fått fler chanser än någon annan och han måste fan bort. Den människan har noll känsla för hur supportrar fungerar.
Någon som vet vad det var för "polare" mackan hade med sig i rätten som var kriminell?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Någon la orden i hans mun.. Men på andra sidan så hade Tellan inte heller spelat för oss om vi hade legat i HA..Godnoken skrev:Det fetmarkerade är fullständig bullshit. Var någon annan som vinklade det så i kommentarsfältet på streamen också.Debacle skrev:Fast i förhör så är det bevisat att Mackan fick sitt kontraktsförslag med halverad lön som han vägrade acceptera i och med att han ansåg att gällande avtal fortfarande skulle gälla och han inte alls skulle behöva gå ner i lön likt vad "hans polare" accepterade. Föreningen hade inte råd att betala Mackans lön men han hävdade fortfarande att han var berättigad till den, eller åtminstone inte sänka sig till hälften. Allt detta vet vi nu, det är bevisat. Mackan själv erkände väl också att han inte kommit tillbaka om vi fortfarande spelat i HA, ni som försöker använda att MN skulle ha ett sådant stort hjärta för klubben, hur förklarar ni det här?Andspe skrev:Helt rätt!pulverapa skrev:Mackan borde varit rakare.
Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.
Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.
All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Den delen av ditt inlägg om mackans okunnande och att det med prejudikat bara varit en efterkonstruktion är vi nog alla rörande överens om att det är sant.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
Jag tycker att mötet var nödvändigt och bra såhär i efterhand. Det började såklart hetsigt. Jag tycker inte att man ska sitta och skrika saker som någon gjorde. Högre nivå kan man kräva. Men det var nog bra att vissa fick ventilera där och att det inte kommer ut på läktaren istället. Det kommer såklart märkas där också. Men det här tar förhoppningsvis udden av det hela.
Jag förstår inte hur man kan gnälla på advokaten. Han skötte sig fläckfritt och var grymt påläst på ett sätt som behövdes. Annars hade Kaarel och Mackan kunnat säga vad dom ville. Och han synade ju dom när dom ljög. Det var ju det mötet var till för.
Pang kan såklart uppfattas som någorlunda hetsig hos gemene man, men jag tycker inte orden från hans mun var orimliga och nivån kan jag acceptera.
Säcken och KG kom jag inte riktigt överens med helt, varken under mötet eller efter. Jag ställde lite frågor som jag såg att vissa noterade. Jag stannade kvar någon timme och pratade med dom båda. Men det är ändå kompetenta personer som kommer göra ett bra jobb även om vi kanske inte är överens om hur det ska gå till. Lite som i politikens värld.
Kaarel känns hal. Han inger inget förtroende. Han ljuger så länge det passar bättre enda tills han blir påkommen. Jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt nöjd med han på den posten. Men det får vi ta hand om senare.
Mackan? Meh. Jag tänker väl varken bua eller jubla. Hade nog känt likadant utan mötet. Jag ser inte hur det ska leda till något bra. Jag är ingen sån person helt enkelt. Men jag har full förståelse för dom som gör så också. Alla människor fungerar inte lika. Alla måste få hantera det här på det sättet dom vill utan att bli kallade sämre djurgårdare eller få höra att vi ska vara "lite finare lite bättre" och "alltid oavsett" eller alla andra slitna klyschor.
Sportsligt så blev jag inte klokare efter det här mötet. Jag har väldigt svårt att tro att det inte fanns en spelare på marknaden av liknande kaliber till liknande kostnad som inte skulle orsakat den här negativa effekten. Oavsett vad han levererar sportsligt har jag svårt att se hur det skulle kunna vara värt det i slutändan.
Jag förstår inte varför Djurgården genomförde det här.
Jag förstår inte hur man kan gnälla på advokaten. Han skötte sig fläckfritt och var grymt påläst på ett sätt som behövdes. Annars hade Kaarel och Mackan kunnat säga vad dom ville. Och han synade ju dom när dom ljög. Det var ju det mötet var till för.
Pang kan såklart uppfattas som någorlunda hetsig hos gemene man, men jag tycker inte orden från hans mun var orimliga och nivån kan jag acceptera.
Säcken och KG kom jag inte riktigt överens med helt, varken under mötet eller efter. Jag ställde lite frågor som jag såg att vissa noterade. Jag stannade kvar någon timme och pratade med dom båda. Men det är ändå kompetenta personer som kommer göra ett bra jobb även om vi kanske inte är överens om hur det ska gå till. Lite som i politikens värld.
Kaarel känns hal. Han inger inget förtroende. Han ljuger så länge det passar bättre enda tills han blir påkommen. Jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt nöjd med han på den posten. Men det får vi ta hand om senare.
Mackan? Meh. Jag tänker väl varken bua eller jubla. Hade nog känt likadant utan mötet. Jag ser inte hur det ska leda till något bra. Jag är ingen sån person helt enkelt. Men jag har full förståelse för dom som gör så också. Alla människor fungerar inte lika. Alla måste få hantera det här på det sättet dom vill utan att bli kallade sämre djurgårdare eller få höra att vi ska vara "lite finare lite bättre" och "alltid oavsett" eller alla andra slitna klyschor.
Sportsligt så blev jag inte klokare efter det här mötet. Jag har väldigt svårt att tro att det inte fanns en spelare på marknaden av liknande kaliber till liknande kostnad som inte skulle orsakat den här negativa effekten. Oavsett vad han levererar sportsligt har jag svårt att se hur det skulle kunna vara värt det i slutändan.
Jag förstår inte varför Djurgården genomförde det här.
Expert.
- SirDIFalot
Haha, vi snackade lite efteråt. Och när jag sedan hade snackat med KG någon halvtimme och skulle gå så sa Säcken "Har du kört slut på KG nu?"136_Djurgårdare skrev:Ingen kärlek från säcken för dig idag.SirDIFalot skrev:Nej, det var Olof. (@Orlaf_10 på twitter)medu82 skrev:Lät som honom.JLindgren skrev:Va det inte SirDIFalot?Rix skrev:Haha, snubben som säger att Mackan ska plocka Forsberg. Jävla legend.
Jag ställde lite frågor innan.
Expert.
Kände samma. Var en väldigt skön kommentar faktiskt. Och den lättade stämningen oerhört.SirDIFalot skrev:Den kommentaren var ju mest på skämt för att släppa den hatiska stämningen. Det var inget illa menad. Alla garvade. Inklusive Marcus.Magnutz skrev:Du har sett typen förut. Den som gärna sparkar på liggande. Den som tar chansen att trycka ner den redan nedtryckta. Beklämmande beteende.DIF_Soldier skrev:Jag började titta på videon för att få samma svar som alla andra.
Ju längre den led desto mindre bekom det mig. Till slut såg jag bara en sak. Människan Marcus Nilson.
Jävligt irrationellt och känslomässigt styrt månne, och inte mig likt, men jag kunde bara se en kille som satt där och var oerhört nervös och oerhört ångerfull, ledsen, hoppfull och uppriktig.
Någon som med allt känslosvall så gärna försökte säga rätt saker, men inte kunde för att talets gåva saknades. Samma förmåga som saknades då vi åkte ur. Samma rädsla som han då inte vågade möta, den mötte han idag.
Även om orden blev tafatta så talade känslorna sitt tydliga språk. Han vill så gärna gottgöra oss alla.
Med rättsliga och sportsliga tvister åsidosatta; När Marcus sätter sig i den sitsen, och möter en av sina största rädslor i vitögat.... Att man då som medmänniska, fullt medveten om hur Marcus mår där han sitter, förmår sig själv att håna honom med kommentarer som att han "peakade innan Twilight-filmerna" med mera... Det gör mig väldigt illa till mods.
Nä, det här var bara så smärtsamt att se. Sorg, bara sorg.
Det är så förbannat beklämmande att styrelsen tar ett aktivt beslut att splittra Djurgårdsfamiljen. För det var de medvetna om, att den här soppan är något väldigt känsligt och att det finns många olika åsikter om hela härvan. Oavsett vad man tycker; faktum är att det är splittring i leden - tack vare styrelsen.
Hur det hela tar form på läktaren kommer vi att få se närmaste matcherna, men redan nu kan man lätt konstatera att denna värvning inte direkt sluter leden inför våren. Vi har vart på väg sakta men säkert till något bättre igen läktarmässigt då fler och fler ultras med anhang gått oftare.
Nu kommer en ny aktiv och medveten piss i ansiktet, där man sätter de viktigaste för den här föreningens existens i andra hand - supportrarna.
Jag är extremt orolig över att folk så lättvindigt låter styrelsens inkompetens fortsätta flöda i DIF.
Våga se sanningen.
Hur det hela tar form på läktaren kommer vi att få se närmaste matcherna, men redan nu kan man lätt konstatera att denna värvning inte direkt sluter leden inför våren. Vi har vart på väg sakta men säkert till något bättre igen läktarmässigt då fler och fler ultras med anhang gått oftare.
Nu kommer en ny aktiv och medveten piss i ansiktet, där man sätter de viktigaste för den här föreningens existens i andra hand - supportrarna.
Jag är extremt orolig över att folk så lättvindigt låter styrelsens inkompetens fortsätta flöda i DIF.
Våga se sanningen.
Ingen aning. Låter inte som bullshit direkt. Hade man själv varit i samma situation som Mackan så hade man nog frågat om lite back-up från vänner. Om jag inte minns helt fel så var det en hel del DFG som besökare i rättssalen i princip enbart för att Marcus skulle bli rädd och backa. (Kan mycket väl ha fel, så ta mig inte på orden)Pogue Mahone skrev:Marcus får av mig en chans till OM (Jag vet inte hur hans ombud idkat de rättsliga frågorna ångående skadestånd osv) hans ombud pushat honom till att skadestånd är det rätta att göra. Marcus kan i hela denna röran tappat siktet på vad det var han ville uppnå från början. Detta skall jag ta mig mer tid att bilda mig en egen bild utav och därefter kommer jag till en slutsats.
Dock så tyckte jag att det lät som samma person/personer som satt och gapade i början..
Jag tror du underskattar hur mycket vittnesmål skiljer sig om du ber någon upprepa det två gånger i rad, framförallt med lång tid emellan och under stor press. Själv förstod jag knappt ens riktigt vad det var han skulle ha förskönat? Att det var för principen och inte pengarna? Jag citerar återigen Lag om rättegång i arbetstvister, 4 kap 6 §:sköndal skrev: Tvivlar tyvärr på att det klavertrampet berodde på bristande minne. Kändes som att MN ville försköna situationen vilket han blev synad på och fick lägga sig platt. Man fattar ju att det inte är så lätt i det forumet men jag hade hellre sett att han var helt uppriktig med sina dåvarande avsikter och bett om ursäkt för det istället för dessa bortförklaringar.
Om inte annat hade han faktiskt kunnat bemöda sig att läsa igenom domen och vad han har sagt innan han sätter sig och ska svara på frågor av supportrarna i skarpt läge.
Att driva en fastställelsetalan (dvs inte yrka något skadestånd, bara vilja fastställa vad som gäller) torde alltså inte vara något rimligt alternativ i Nilsons situation om man inte vill riskera att talan blir avvisad utan prövning i sak.Talan, som ej innefattar yrkande att motparten skall förpliktas att fullgöra eller underlåta något, skall avvisas om det ej är av avsevärd betydelse för käranden eller den för vilken organisation för talan att sådan fastställelsetalan prövas
Somsagt, vad jag anför ovan, så ser jag inte hur han skulle kunna göra något annat än att väcka talan om fullgörelse.Pogue Mahone skrev:Marcus får av mig en chans till OM (Jag vet inte hur hans ombud idkat de rättsliga frågorna ångående skadestånd osv) hans ombud pushat honom till att skadestånd är det rätta att göra.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Du och KG snackade möjligtvis inte något om hans resa till NA? Han nämnde resan i början och sa att han skulle berätta lite mer om den, men det blev aldrig så. Kom på det på vägen hem och det hade varit intressant att höra mer om vad som hände där borta.SirDIFalot skrev:Haha, vi snackade lite efteråt. Och när jag sedan hade snackat med KG någon halvtimme och skulle gå så sa Säcken "Har du kört slut på KG nu?"136_Djurgårdare skrev:
Ingen kärlek från säcken för dig idag.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Sjukt, jag tänkte på precis samma sak på väg hem från jobbet. Extra läskigt att jag också anänvde orden "ahh vilken fuling" när det slog mig att hela dribblandet med Nilsons anspråk sannolikt var ren BS redan från början.sm910 skrev: Så, en advokat inom arbetsrätt har självklart full koll på något så grundläggande som vilka rättegångshinder som finns för arbetstvister. Därför får någon jurist eller annan insatt gärna förklara för mig hur jag tolkat lagen fel, för det hoppas jag verkligen med tanke hur många som verkar se upp till herr advokat. Annars är jag rädd att de gått på en riktigt rejäl fuling ikväll.
En annan sak som "juristen" gjorde en stor sak av var betydelsen av ordet principfråga. Men vad som är princip för MN när han känner sig sviken av sin förening och vad som är principiellt viktigt i ett allmänt sammanhang är ju också skilda saker. Trots det trummade "juristen" på helt ogenerat på Nilsons bekostnad utan att bli ordentligt emotsagd. Det var snudd på obehagligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Härligt med konspirationsteorier så här mitt i natten.
Jag kände mest rent spontant vid tillfället att det var konstigt att en advokat helt plötsligt var framme vid mikrofonen och hade allt förberett. Hade typ förväntat mig att en sån person skulle ha visat sig på forumet vid den här tiden.

Jag kände mest rent spontant vid tillfället att det var konstigt att en advokat helt plötsligt var framme vid mikrofonen och hade allt förberett. Hade typ förväntat mig att en sån person skulle ha visat sig på forumet vid den här tiden.
Framför allt så bevisade "juristen" att han är en skitstövel. Han drog igång en lek med ord och ovidkommande detaljer samtidigt som han stolt viftade med sin väska med "sanningen" i -- till synes med avsikten att ge folk detta intryck.Debacle skrev:
Skrattretande att "respekt" kommer på tal när han respektlöst lämnade oss i sticket och nu sitter och ljuger när han har sin chans att vara ärlig. Juristen bevisade att Marcus och Kareel ljög.
Trots det så har jag förståelse för att Kareel kanske inte går hem hos alla, man får ju skapliga krösus sork-vibbar av honom. Men jag upplevde återigen ändå honom som den som bäst beskrev tankarna hos DIF under tvisten, på ett sätt som gjorde att i alla fall jag fick en tydlig bild av ett förlopp där egentligen (som vanligt) båda parter borde rannsaka sig själva. Vilket de nu också har gjort in för publik.
Haha, jag känner igen mig där. Ställde en gång en fråga till Säcken som han inte gillade eller kände att han hade tid med. Om man säger så här, jag avstod från följdfrågor.. Som sagt, gubben har pondus.136_Djurgårdare skrev:Ingen kärlek från säcken för dig idag.SirDIFalot skrev:Nej, det var Olof. (@Orlaf_10 på twitter)medu82 skrev:Lät som honom.JLindgren skrev:Va det inte SirDIFalot?Rix skrev:Haha, snubben som säger att Mackan ska plocka Forsberg. Jävla legend.
Jag ställde lite frågor innan.
Kan fortfarande inte smälta det. En så otroligt konstig värvning. Det måste stavas pengar, pengar, pengar. Att Marcus inte kräver DIF på resterande belopp och får en stabil lön och får återigen komma hem till Sthlm till vänner och familj. Så skumt!
Vem annars som är normalt funtad sätter sig i en sån här situation? Helt obegripligt. Pressen han kommer ha på sig är övermäktig. DFG runt knuten. Förstår nada och inte blev det bättre av mötet.
Det smakar inte bra detta. Och styrelsen gör det gång på gång och testar supportrarnas gränser.
Jag säger lycka till Mackan. Jag hoppas verkligen du presterar! Men jag kan tyvärr inte tycka synd om dig. Det går bara inte. Alla har vi våra val och du kunde valt något annat nu än DIF tex försökt ta en plats i HV, gått till Modo eller något annat lag i HA kanske? Att detta var en väldigt het potatis kom ju inte direkt som någon överraskning.
Vem annars som är normalt funtad sätter sig i en sån här situation? Helt obegripligt. Pressen han kommer ha på sig är övermäktig. DFG runt knuten. Förstår nada och inte blev det bättre av mötet.
Det smakar inte bra detta. Och styrelsen gör det gång på gång och testar supportrarnas gränser.
Jag säger lycka till Mackan. Jag hoppas verkligen du presterar! Men jag kan tyvärr inte tycka synd om dig. Det går bara inte. Alla har vi våra val och du kunde valt något annat nu än DIF tex försökt ta en plats i HV, gått till Modo eller något annat lag i HA kanske? Att detta var en väldigt het potatis kom ju inte direkt som någon överraskning.