Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

dutti skrev:Sitter och kollar nu, och mår fruktansvärt dåligt.

Marcus har tagit sitt straff med råge, hans gråtfärdiga svar från presskonferensen ger mig nästan en klump i magen. Som många sagt har han extremt stora balls, och ska enligt mig bara ha stöd härifrån och framåt.

Hela totala skulden för den här fruktansvärt äckliga soppan ligger och har alltid legat på ledningen. Kaarel med kollegor måste bort om Djurgården Hockey ska kunna läka. Om Djurgårdsfamiljen ska kunna överleva det här.

Har vi någon som är kunnig gällande föreningsstadga, misstroendeförklaring osv? Behöver man vänta till årsmöte, eller kan man lägga in någon sorts motion?
Du måste i princip nästla dig in i valberedningen och föreslå en lämplig motkandidat. Att föreslå någon annan på årsmötet är helt idiotiskt. Du skulle få hela DIF-etablissemanget emot dig (alla gamla föreningsaktiva Djurgårdare) och den nya snubben skulle inte kunna göra ett jota. Då dör DIF på riktigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Marcus har tagit sitt straff med råge, hans gråtfärdiga svar från presskonferensen ger mig nästan en klump i magen. Som många sagt har han extremt stora balls, och ska enligt mig bara ha stöd härifrån och framåt.

Hela totala skulden för den här fruktansvärt äckliga soppan ligger och har alltid legat på ledningen. Kaarel med kollegor måste bort om Djurgården Hockey ska kunna läka. Om Djurgårdsfamiljen ska kunna överleva det här.

Har vi någon som är kunnig gällande föreningsstadga, misstroendeförklaring osv? Behöver man vänta till årsmöte, eller kan man lägga in någon sorts motion?
Det som är svårt är att man måste hitta en kompetent ersättare. Tidigare ledning med Mats Larsson i spetsen var ju inte heller någon höjdare. Svårt att glömma hur frustrerade vi var när man vägrade sparka Hardy förrän det redan var för sent. Men när han försvann fick vi Kaarel, som ju är ännu sämre. Risken är att efterträdaren också blir ett steg nedåt.
Avgå Jocke.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SB har mycket att säga till om men de kan fortfarande inte stava hans namn rätt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Video från mötet? Jag missade det då hor-telefonen dog.
Säg den glädje som varar
Donkels

Inlägg av Donkels »

Ja det är ju oerhört lätt att i affekt skrika avgå på ett möte men det gäller ju också att hitta någon som är villig att ta rollen som ordförande
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Vad är det som är så dåligt? Järlan har ju redan lämnat? Är det Nilson comeback?

Det vi kan sätta mer krav på är att ha sådana här möten oftare och en öppnare dialog mellan fans och ledning, men annars har saker och ting fungerat bra. Bra evenemang kring matcherna och ett helt okej resultat för att vara nykomlingar.. Sen har vi dåligt med cash, men det har Sthlms kommun mycket att göra med..

Och patetiskt att skrika avgång och "Jag kommer inte tillbaka innan han har avgått" Kom igen.. är grabben 12?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Donkels skrev:Ja det är ju oerhört lätt att i affekt skrika avgå på ett möte men det gäller ju också att hitta någon som är villig att ta rollen som ordförande
Det är som i hockeyn. Vi har inte råd med de bästa.
Som att skälla på kommunchefen och inte förstå att de bästa höga cheferna har gått till näringslivet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaa ni gott folk. Tittar nu i efterhand. Den stora förloraren efter detta, är INTE Marcus Nilson som man kanske trodde först. Han räddar lite av sin heder när han yttrar att han är ledsen. En ursäkt kommer till sist från hans mun, vilket var lättande. Rätt oväntat om man tar hänsyn till hans bristande sociala förmåga. Men jävlar vilket mod? Var lite orolig över att han skulle sitta och fräsa ur sig pinsamma undanflykter, vilket han var väldigt nära att göra flertalet gånger. Han hade exempelvis inte räknat med att möta en påläst finklädd advokat, det syntes tydligt. MEN Mackan räddar upp det hela så gott som det är möjligt, med god hjälp från Säcken och till viss del Jenny. KG märktes knappt av!

Den stora förloraren är helt klart Karel. Jisses vad sysslar gubben med? Där kan man snacka undanflykter. Han sitter och ljuger, han svarar spydigt på välformulerade frågor och han bekräftar det som så länge varit min oro. Toppen av denna förening är byggd av kvacksalvande skithögar. Jävlar i mig vilken bristande respekt i svaren. Dåligt påläst. Spydig ton utan dess like. Gubbfan verkar ha gått in med målsättningen att ta all skit från Mackans axlar, det är glasklart.

Pinsammast var dock dessa pubertala kommentarer bakifrån kameran. Alltså jag förstår om folk är förbannade, men för fan håll nivå eller knip. Tänk över saker och ting innan ni går till mötet. Vill jag såga Karel utmed fotknölarna så gör det, men formulera dig som en någorlunda vuxen individ. Inte som någon finnig fjunis som fått utegångsförbud. Då hugger ju snaskblaskan som kobror och DIF skadas ännu mera. Att Pang går bärsärk och lämnar Hovet är självklart tråkigt, men väntat. Han motiverade åtminstone sitt beslut, vilket är mer än en del andra klarar av. Tråkigt på en såpass offentlig person inom leden men man måste respektera allas beslut och åsikter. Välkommen tillbaka när du är redo Tim!
Senast redigerad av Manijock den 2015-01-13 21:24:01, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Manijock skrev:Jaa ni gott folk. Tittar nu i efterhand. Den stora förloraren efter detta, är INTE Marcus Nilson som man kanske trodde först. Han räddar lite av sin heder när han yttrar att han är ledsen. En ursäkt kommer till sist från hans mun, vilket var lättande. Rätt oväntat om man tar hänsyn till hans bristande sociala förmåga. Men jävlar vilket mod? Var lite orolig över att han skulle sitta och fräsa ur sig pinsamma undanflykter, vilket han var väldigt nära att göra flertalet gånger. Han hade exempelvis inte räknat med att möta en påläst finklädd advokat, det syntes tydligt. MEN Mackan räddar upp det hela så gott som det är möjligt, med god hjälp från Säcken och till viss del Jenny. KG märktes knappt av!

Den stora förloraren är helt klart Karel. Jisses vad sysslar gubben med? Där kan man snacka undanflykter. Han sitter och ljuger, han svarar spydigt på välformulerade frågor och han bekräftar det som så länge varit min oro. Toppen av denna förening är byggd av kvacksalvande skithögar. Jävlar i mig vilken bristande respekt i svaren. Dåligt påläst. Spydig ton utan dess like. Gubbfan verkar ha gått in med målsättningen att ta all skit från Mackans axlar, det är glasklart.

Pinsammast var dock dessa pubertala kommentarer bakifrån kameran. Alltså jag förstår om folk är förbannade, men för fan håll nivå eller knip. Tänk över saker och ting innan ni går till mötet. Vill jag såga Karel utmed fotknölarna så gör det, men formulera dig som en någorlunda vuxen individ. Inte som någon finnig fjunis som fått utegångsförbud. Då hugger ju snaskblaskan som kobror och DIF skadas ännu mera. Att Pang går bärsärk och lämnar Hovet är självklart tråkigt, men väntat.
:lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror dom flesta delar Pangs uppfattning om Kaarel. Hoppas du kommer tillbaka snart, Tim, du är fantastisk där på räcket.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Tror dom flesta delar Pangs uppfattning om Kaarel. Hoppas du kommer tillbaka snart, Tim, du är fantastisk där på räcket.
Absolut!
Men vi måste få ett alternativ. Valberedningen måste förstå att föreningen måste ha en ny ledning. Kaarel måste, om han älskar klubben, se sig om efter en ersättare som klarar jobbet och godkänns av världens bästa medlemmar.
Bocas

Inlägg av Bocas »

minalman skrev:
Donkels skrev:Ja det är ju oerhört lätt att i affekt skrika avgå på ett möte men det gäller ju också att hitta någon som är villig att ta rollen som ordförande
Det är som i hockeyn. Vi har inte råd med de bästa.
Som att skälla på kommunchefen och inte förstå att de bästa höga cheferna har gått till näringslivet.
Det krävs absolut inte dom "bästa" för att fatta vettiga beslut. Att fatta ett beslut att plocka in en spelare som man VET väldigt många inom föreningen inte gillar efter allt det som hänt och som dessutom är kraftigt på nedgång.

Det är riktigt dåligt enligt mig och finns väldigt många som inte hade agerat så som man nu har gjort.
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Jag hade gärna sett frågan om dom hade tagit tillbaka mackan om dom hade vetat att de skulle bli den här reaktionen som de blivit. Dom har ju uppenbart inte tänkt att de skulle bli på detta viset.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alla har iofs inte kapaciteten att uttrycka sig sammanhängande, utan det blir mer korta utbrott vilket låter lite trist. Sånt är livet.

Lite ironiskt att de fansen som nu drar i ilska är de som verkar ha svårast att förstå att även MN är mänsklig och agerade på känsla och princip när han kände sig sviken av föreningen -- just för att han är så mycket djurgårade man kan bli.

Pajsaren ("juristen"?) som hetsade om protokollet tycker jag helt missar det som är kärnan i det här, nämligen att båda parterna var tjurskalliga precis som i vilken annan skilsmässa som helst. En besviken spelare som får ett hafsigt kontrakt muntligen och en förening i total kaos efter nedflyttning. Det finns gott om utrymme här för att ha lite överseende ang. hur var och en har agerat.

Jaja, börjar bli trött på det här nu. Ser fram emot torsdag.
Senast redigerad av sensei den 2015-01-13 21:37:10, redigerad totalt 2 gång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar