Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Det slutade bättre än vad jag trodde att det skulle göra och det kan man tacka Säcken för. Han lättade upp stämningen ordentligt. Jag älskar Säcken, DIF och grabbarna i laget bortsett från MN men mitt sug för hockeyn är helt borta. Jag tycker att vår föreningen sköts otroligt amatörmässigt och dessutom så har jag samma känsla över MN fortfarande som jag hade innan. MN ska ändå ha kredd för att han faktiskt står där och svarar och lyssnar även om jag kan tycka att hans svar inte var så bra. Nej jag får ladda om till nästa säsong för jag orkar inte finna mig i den här soppan mer.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Finns bara två saker som kan komma ur ett sånt här scenario:
a) Vi reser som en raket och kör över allt.
b) Vi sjunker som en sten och förlorar allt.
Innan denna fadäs var jag inte ett dugg orolig för kvalspel nedåt. Nu däremot.. ojojoj.
a) Vi reser som en raket och kör över allt.
b) Vi sjunker som en sten och förlorar allt.
Innan denna fadäs var jag inte ett dugg orolig för kvalspel nedåt. Nu däremot.. ojojoj.
25/4-2025
Samma känsla som er. Det gick från en sjuk stämning till att väga lite mer åt det positiva hållet.
Hoppas verkligen på en bra avslutning nu.
Mackan satt där och tog skit, det är stort nog för mig. Nu får vi bara hoppas han kan bidra också.
Hoppas verkligen på en bra avslutning nu.
Mackan satt där och tog skit, det är stort nog för mig. Nu får vi bara hoppas han kan bidra också.
Och det är ju där alla medlemmar har den stora fördelen att man kan se till att rösta bort Kaarel om man tycker han ska bort. Det är väl tyvärr dock så att det här engagemanget hamnar i helt fel forum, inte tillräckligt många av de missnöjda som går på årsmötena uppenbarligen...Axel_K skrev:Jag såg inte hela intervjun men det spårade ju inte ur så jag måste ändå tacka er som var där att ni inte kaosade.
Att ropa efter Kareels avgång tycker jag inte är något fel då det ändå är han som i princip, pissat på oss supportrar. Han visste exakt hur majoriteten av supportrarna kände för Nilson ändå värvar han personen utan att ta en dialog med JK.
Dialogen skedde innan det blev offentligt men då var signingen redan klar.
Ändå snyggt skött av DIF, supportrar och MN under hela den här dagen.
Herregud vad vanskött vår förening egentligen är.
Avgå Styrelsen!
Avgå Styrelsen!
Det ligger ju onekligen lite press på MN axlar efter detta.... poängsuccé och allt kommer vara glömt och förlåtet efter ett par veckor, flopp och lojt spel och allt kommer eskalera till absurdum!
Jag hade skitit på mig varje byte om jag vore MN, då det finns en bra packe med neandertalare som hellre ser en spelare misslyckas än "deras" lag vinna.
Som sagt, bring on torsdag... det kan bli en tokig vattendelare för DIF som klubb, iallafall på supportersidan!
Slutligen (imo): Extremt korkat att värva tillbaka MN men ett stort lycka till för honom och hoppas inte det påverkar stämningen i laget på något negativt sätt. Just nu verkar ju alla dra mot samma mål och gruppen känns sammansvetsad.... FAN om det händer något där, det ENDA jag är orolig för i dagsläget... allt annat löser sig!
Jag hade skitit på mig varje byte om jag vore MN, då det finns en bra packe med neandertalare som hellre ser en spelare misslyckas än "deras" lag vinna.
Som sagt, bring on torsdag... det kan bli en tokig vattendelare för DIF som klubb, iallafall på supportersidan!
Slutligen (imo): Extremt korkat att värva tillbaka MN men ett stort lycka till för honom och hoppas inte det påverkar stämningen i laget på något negativt sätt. Just nu verkar ju alla dra mot samma mål och gruppen känns sammansvetsad.... FAN om det händer något där, det ENDA jag är orolig för i dagsläget... allt annat löser sig!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Räcker inte med att vara på årsmöten. Man måste först hitta ett trovärdigt alternativ. Vem skulle vilja ha Kaarels jobb?Isabo skrev:Och det är ju där alla medlemmar har den stora fördelen att man kan se till att rösta bort Kaarel om man tycker han ska bort. Det är väl tyvärr dock så att det här engagemanget hamnar i helt fel forum, inte tillräckligt många av de missnöjda som går på årsmötena uppenbarligen...Axel_K skrev:Jag såg inte hela intervjun men det spårade ju inte ur så jag måste ändå tacka er som var där att ni inte kaosade.
Att ropa efter Kareels avgång tycker jag inte är något fel då det ändå är han som i princip, pissat på oss supportrar. Han visste exakt hur majoriteten av supportrarna kände för Nilson ändå värvar han personen utan att ta en dialog med JK.
Ändå snyggt skött av DIF, supportrar och MN under hela den här dagen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säcken gjorde det väldigt bra. Sen att folk säger att de ska sluta gå på hockey pga av detta tycker jag är lite konstigt. Kärleken till DIF måste vara större än om vi värvar en spelare.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Jag ställer mig tveksam till att majoriteten av supportrarna känner på ett specifikt sätt för Nilson och jag ställer mig också frågande till om Kareel verkligen vet hur stor eller lite andel det handlar om.Axel_K skrev:Att ropa efter Kareels avgång tycker jag inte är något fel då det ändå är han som i princip, pissat på oss supportrar. Han visste exakt hur majoriteten av supportrarna kände för Nilson ändå värvar han personen utan att ta en dialog med JK.
Att det finns tämligen verbala supportrar som inte gillar MNs återkomst är en femma men i vanlig ordning så är det de med en åsikt i frågan och främst de som lackar ur som låter mest, så är det i princip i alla sammanhang oavsett om det gäller sport eller inte.
Jävligt tråkigt om Pang inte går på hockey då han gör enormt mycket bra för stämningen dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det kändes faktiskt som att Karel var mindre omtyckt än Mackan. Advokaten läxade ju upp Mackan om sin egen dom men sen lugnade den biten ner sig. Mackan gav också lite märkliga svar, men nervositet blandat med sin fåordiga personlighet gjorde nog att munnen och hjärnan inte riktigt kopplade.
En del behöver läsa på om hur en förening fungerar. Det är liksom medlemmarna som röstat fram den styrelse vi har.
Är det då styrelsen ni ska ogilla? I min värld borde det vara de som röstat fram dem.
Å andra sidan, skulle några bli nöjda oavsett vilken styrelse den än var?
Sånt jävla gnäll här inne.
Trist att allt gällande sporten försvinner i allt gnäll.
Är det då styrelsen ni ska ogilla? I min värld borde det vara de som röstat fram dem.
Å andra sidan, skulle några bli nöjda oavsett vilken styrelse den än var?
Sånt jävla gnäll här inne.
Trist att allt gällande sporten försvinner i allt gnäll.
Using Tapatalk
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Instämmer Pang gjorde bort sig, kom med argument än stå och skrik pissa på och avgå.Godnoken skrev:Japp. Pang kan stå på räcket. Fixa tifon. Resten har han bevisat att han inte kunnat sköta. Än så länge. Han kan ändras, om han vill och är ödmjuk. Nu är han mer arrogant med lite storhetsvansinne.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Att våldselement väljer att bojkotta borde också vägas in i en ekonomisk kalkyl, till det positiva.
Jävligt stort av Mackan att sitta och ta all skit och be fansen om förlåtelse! Kan verkligen inte sätta mig in i huvudet på folk som inte kan ta en ursäkt som kommer från hjärtat av en annan människa! Eftersom vissa tänker bojkotta osv tänker jag göra tvärtom och om det är möjligt köpa ett säsongskort för resten av matcherna!
Lycka till Mackan mot slutspel!!
Lycka till Mackan mot slutspel!!
Inte första gången...Bluebrigade08 skrev:Instämmer Pang gjorde bort sig, kom med argument än stå och skrik pissa på och avgå.Godnoken skrev:Japp. Pang kan stå på räcket. Fixa tifon. Resten har han bevisat att han inte kunnat sköta. Än så länge. Han kan ändras, om han vill och är ödmjuk. Nu är han mer arrogant med lite storhetsvansinne.