Tobias Hage klar för Djurgården
Re: Tobias Hage klar för Djurgården
Välkommen, Hage!
Jag är säker på att Hage kommer att bli väldigt viktig en framtida säsong men jag tror inte att han är den center vi behöver just nu.
Kan förstå värvningen ifall han inte ville vänta till slutet av säsongen och vi i så fall missat att signa honom.
Jag har aldrig sett honom spela men jag har en Ljungh-feeling om honom!
Jag är säker på att Hage kommer att bli väldigt viktig en framtida säsong men jag tror inte att han är den center vi behöver just nu.
Kan förstå värvningen ifall han inte ville vänta till slutet av säsongen och vi i så fall missat att signa honom.
Jag har aldrig sett honom spela men jag har en Ljungh-feeling om honom!
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Intressant värvning för framtiden men har svårt att se Tobias gå in och producera direkt. Håller vi oss kvar så kommer den här tiden i Elitserien vara nyttig inför nästa säsong.
Välkommen!
Välkommen!
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- diftobbe89
På förhand: Ja.captcash skrev:Visst ska han få en chans, dock är det ju en ganska medioker typ av värvning, hur man än vänder och vrider på det.diftobbe89 skrev:Jag väljer iallafall att varmt välkomna dig och ge dig en chans att visa vem du är innan jag kallar något för patetiskt, tycker det är rimligt.
Kör hårt!!
Spela fult
Kan helt ärligt säga att jag aldrig hört talas om killen. Men men, vi har ju erfarenhet av att plocka killer från Almtuna och senast gick det ju faktiskt rätt så bra. Kan bli intressant nästa säsong om vi spelar i SHL då.
Jag har aldrig sett han spela, så jag vet inte vad jag ska tycka. Förhoppningsvis blir det bra.
Hage (eller Hauge som Kaarel säger) var alltså tänkt för framtiden men han blev tillgänglig tidigare, därav köpet redan nu.
Antar att det var på grund av detta
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... a-spelare/
Almtunas ekonomi
Skönt ändå att man förtydligar att Hage inte heller kommer från budgeten som fansen samlat in.
Almtunas ekonomi
Skönt ändå att man förtydligar att Hage inte heller kommer från budgeten som fansen samlat in.
- diftobbe89
Ja jag hördet med det, både Mackan och Hage till en billig peng, kan man ju inte direkt klaga på. Finns ju fortfarande risk att det kommer mer.ciirree skrev:Hage (eller Hauge som Kaarel säger) var alltså tänkt för framtiden men han blev tillgänglig tidigare, därav köpet redan nu.
Almtunas ekonomi
Spela fult
Ja, speciellt med tanke på att Hage var tänkt till framtiden. Men man valde att slå till nu eftersom han blev ledig tidigare.
Hage är tänkt för framtiden, men undra hur DIF resonerar med våra forwards i j20, de får ju inte en rimlig chans att ta en plats, vi kommer tappa många duktiga därifrån.
Ska dock bli spännade att se vad hage kan göra
Ska man skratta eller gråta? Vad fan håller Djurgården Hockey på med? Jag förstår fortfarande inte varför man inte satsade vidare på Jens Jakobs, visst han är ingen center men fan så mycket bättre än Tobias Hage! Så nu känns det bättre, med det sagt så välkomnar jag Hage hit till Sveriges vackraste sköld, så gör oss stolta!
Äh du vet hur det blir. Junisarna kommer vara med och träna med laget under sommaren. Testas i CHL och de som håller, stannar kvar och de som inte, lånas ut.Rix skrev:Hage är tänkt för framtiden, men undra hur DIF resonerar med våra forwards i j20, de får ju inte en rimlig chans att ta en plats, vi kommer tappa många duktiga därifrån.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Var stolt! Bra och billig kille för framtiden. Detta är knappast värvningen som är tänkt att stärka truppen. Vi tog tillfället i akt. Svårare än så är det inte. Det ser ut som att vi landat två spelare idag som knappt belastar våran budget. Ser ut som att vi kommer komma ut januari med en starkare trupp än vad jag vågat hoppats på. Är positiv!Rocky3000 skrev:Ska man skratta eller gråta? Vad fan håller Djurgården Hockey på med? Jag förstår fortfarande inte varför man inte satsade vidare på Jens Jakobs, visst han är ingen center men fan så mycket bättre än Tobias Hage! Så nu känns det bättre, med det sagt så välkomnar jag Hage hit till Sveriges vackraste sköld, så gör oss stolta!
18 pinnar pa 23 matcher ar inte fy skam. Hoppas han kan blomma ut fint i DIF kommande sasong ala Hogstrom. Ingen varvning som lyfter oss till serietoppen nu misstanker jag men hoppas pa detta. Almtunas ekonomi gick ju pa knana sa man passade val pa.
Rocky3000 skrev:Ska man skratta eller gråta? Vad fan håller Djurgården Hockey på med? Jag förstår fortfarande inte varför man inte satsade vidare på Jens Jakobs, visst han är ingen center men fan så mycket bättre än Tobias Hage! Så nu känns det bättre, med det sagt så välkomnar jag Hage hit till Sveriges vackraste sköld, så gör oss stolta!
Och du tjatar vidare om Jakobs......
Förstår ju den här värvningen 10 ggr mer än Nilson!
Man vill ju inte åderlåta J20 truppen heller, det är väl bara 14 ordinarie forwards kvar där inklusive dem som dubblar i Div1 och dessutom är det några av de yngre talangerna som dubblat från J18. Man har ju redan snott upp AOM och Englund från backsidan och det skulle vara katastrof inför framtiden om man underminerar ungdomslaget helt.Rix skrev:Hage är tänkt för framtiden, men undra hur DIF resonerar med våra forwards i j20, de får ju inte en rimlig chans att ta en plats, vi kommer tappa många duktiga därifrån.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.