Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Nä, precis. Kanske täcks av det som blev löst från Truckens lön?ciirree skrev:Hage är alltså inte heller något från supporterinsamlingen. Bra!
1,3 någonting sa han. Var det insamlingen?Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Konstigt att "värva en intressant spelare för nästa säsong" NU.
Senast redigerad av Roppan den 2015-01-13 14:43:52, redigerad totalt 2 gång.
Vet någon ifall presskonferensen ikväll kommer sändas?
Aj fan, lagom tills det var slut. Och jag hade tappat ljudet dessutom... Nåja, nån har ju varit vänlig nog att på samma sida skriva ut de viktiga bitarna ur PKnAxel_K skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ns-direkt/Isabo skrev:Sitter längst fram? Finns det alltså bild från PKn?Mattebo skrev:Är det Johan Svensson (MrMadhawk) som sitter längst fram och har börjat ställa frågor?
Livesändning!
Almtunas spelarbudget har varit kring 4-6 miljoner. En 23-årig spelare därifrån, från mitten av januari säsongen ut, handlar inte om så mycket pengar.Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Låter ju skitbilligt. Han har säkert inte mer än 30 i månaden i Almtuna ju.Tror dock han blir lite dyrare för oss nästa år. Men fortfarande väldigt billig.Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
1.3 var väl supporterbufferten. Jag hör visserligen dåligt men så tolkade jag det.Roppan skrev:1,3 sa han va? Eller var det insamlingen?Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Konstigt att "värva en intressant spelare för nästa säsong" NU.
Allvarligt? Det fetmarkerade måste vara det sjukaste jag någonsin läst på ett DIF-forum. Och då har jag läst mycket sjukt senaste dagarna. Seriöst. Nilson i samma kategori som Ölvestad och Ottosson? Snälla säg att du gjorde tidernas tankevurpa.Roppan skrev:Jag hoppas lite naivt och rosafluffigt att värvningen blir bra. Att historian får ett lyckligt slut. Marcus Nilson gick från Djurgårdshjälte(någon nämnde tröjhissning tidigare, och ärligt talat - anser någon på fullaste allvar att han är så jävla mycket mindre DIF än Ölvestad, Otto m fl - om man bortser från den här tråkiga fadäsen som blev) till en bespottad girig judas. Är helt övertygad om att det var därför, OCH BARA DÄRFÖR, han ringde till Djurgården och initierade den här kontakten. Pressen ligger på Marcus, han är såklart fullt medveten om sin status just nu.. och det ligger i hans intresse mer än någon annans att det här blir bra.Husmusen skrev: Att mycket sköts oprofessionellt i den här föreningen håller jag med om. För att uttrycka sig milt så kan man säga att ledningen saknar fingertoppskänsla.
Nu när Marcus Nilson är värvad hoppas jag självklart att det kommer gå bra för honom och för DIF. Att vara kritisk till värvningen betyder inte att man skriker okvädesord från läktaren och hoppas på att han misslyckas och drar föreningen med sig.
Det ska bli spännande att se i efterhand vad den här värvningen har haft för effekter på tex gruppen och fansen/publik.
Ur ett supporterperspektiv är jag tveksam, och FULLT förstående till att folk blir upprörda. Ur ett annat perspektiv där jag ligger mitt supporterengagemang lite åt sidan(för till skillnad från styrelsemedlemmar, tränarstab, fotbolls- och hockeyspelare i klubben kommer jag alltid vara den här klubben trogen) så tror och hoppas jag det blir bra för alla.
Ord!Mattebo skrev:Tyckte jag kände igen skånskan =).bastis7 skrev:Yes!Mattebo skrev:Är det Johan Svensson (MrMadhawk) som sitter längst fram och har börjat ställa frågor?
Nä, jag vet inte. Orkar inte tänka på allt det här något mer. Får respektera vad alla tycker, och bara hoppas att folk tar sig till Hovet i alla fall, oavsett vilka som spelar på isen. Behöver varenda käft på läktarna som lyfter laget och skriker ut vilket brögäng som än vågar visa sig på vår vackra is.
Jag kommer vara där i alla fall. Djurgården först av allt!
Jaha, trodde dom pratade om MN. Dumstrut på då.mb81 skrev:Låter ju skitbilligt. Han har säkert inte mer än 30 i månaden i Almtuna ju.Tror dock han blir lite dyrare för oss nästa år. Men fortfarande väldigt billig.Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...

Hoppas Karel och KG försvinner när vi åker ur. Mackan med såklart, men vi vet ju redan hur han agerar när det händer.
Avgå Jocke.
Almtuna har 1356 personer i snitt per match. Ståplats kostar 80kr och sittplats 150kr per match. Så mycket pengar kan inte Almtuna omsätta rent ekonomiskt.Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jag väljer också att gå det spåret som struntar i allt gamla. Jag bara hoppas vi håller oss kvar den här säsongen och att vi hittar en ny sportchef inför nästa.
Till det sportsliga däremot så står jag fortfarande frågandes. vad Nilson kan bidra med får vi väl se.
Välkommen tillbaka.
Till det sportsliga däremot så står jag fortfarande frågandes. vad Nilson kan bidra med får vi väl se.
Välkommen tillbaka.
Marcus säger: "Det var en principfråga för mig /../ Så körde jag på det hela vägen"
Jaja, hur var det nu med att facket var drivande?
Jaja, hur var det nu med att facket var drivande?