Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Tobias Hage är ingen 19-åring som gjorde 22 poäng på 16 matcher i kvalet som Zaar gjorde.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

"Sett honom på Viaplay"

Jockes enorma kompetens till trots - jag har sett Crosby på Viaplay.

Det här med att man fortsätter värva allsvensk bredd förstår jag inte.

Igår från hemsidan:

"Fokus från Djurgården har varit att värva svenska spelare som vill återvända från utlandet. De har oftast betydligt enklare att komma in i en grupp på kort tid.
- Men det är snudd på omöjligt att få hem spelare från Ryssland eller Nordamerika med tanke på ekonomin och skatteeffekterna som en hemflytt medför.

Hur ser arbetet med att hitta nyförvärv ut just nu?
- Vi tittar fortfarande och har fokus på ett antal spelare. Där pågår samtal om huruvida de är intresserade. Sedan ska vi komma överens med klubben också, säger K-G Stoppel."

Idag i Sportexpressen:

"Däremot ser det jobbigare ut att få in en toppcenter.
– Jag tror inte det finns några sådana tillgängliga på marknaden, ärligt talat, säger vice VD:n K-G Stoppel till SportExpressen.se."

Jaja, men Tobias Hage är ju ledig. Den kör vi på.
Jag vill gärna att KG försvinner från den posten han sitter vid ganska omgående. I början lät allting så jättebra men han har inte uträttat ett j*kla dugg.

Visst att kraven sänks när pengarna inte räcker till och så vidare. Men att gå från Regin, Lander, Josefson till Hage känns sådär. Det är ett jättehopp
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Det är möjligt att de har haft en alldeles för hög kravbild från början. Under tiden de håller på att sänka kravbilden försvinner de potentiella toppcentrarna till andra lag. Kanske till och med så att de potentiella toppcentrarna är alldeles för dyra, att vi helt enkelt inte har råd. Då måste man gå över till smarta värvningar, och detta är ju inte särskilt lätt.

Men, vi har Ragnarsson i Almtuna, vi tog troligtvis Högström på hans ord förra året. Jag tror inte Hage kommer göra bort sig om man tittar på hans statistiska utveckling (Eliteprospects), däremot hade man ju såklart önskat sig en mer meriterad center, såklart.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vart finns citaten från Jocke E förresten? Hittar bara en artikel.

EDIT: Nu såg jag.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-13 12:24:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:Det är möjligt att de har haft en alldeles för hög kravbild från början. Under tiden de håller på att sänka kravbilden försvinner de potentiella toppcentrarna till andra lag. Kanske till och med så att de potentiella toppcentrarna är alldeles för dyra, att vi helt enkelt inte har råd. Då måste man gå över till smarta värvningar, och detta är ju inte särskilt lätt.

Men, vi har Ragnarsson i Almtuna, vi tog troligtvis Högström på hans ord förra året. Jag tror inte Hage kommer göra bort sig om man tittar på hans statistiska utveckling (Eliteprospects), däremot hade man ju såklart önskat sig en mer meriterad center, såklart.
Att det bara är den här säsongen han har varit produktiv bådar ju inte särskilt gott. Om vi har såna förhoppningar på honom.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:"Sett honom på Viaplay"

Jockes enorma kompetens till trots - jag har sett Crosby på Viaplay.

Det här med att man fortsätter värva allsvensk bredd förstår jag inte.

Igår från hemsidan:

"Fokus från Djurgården har varit att värva svenska spelare som vill återvända från utlandet. De har oftast betydligt enklare att komma in i en grupp på kort tid.
- Men det är snudd på omöjligt att få hem spelare från Ryssland eller Nordamerika med tanke på ekonomin och skatteeffekterna som en hemflytt medför.

Hur ser arbetet med att hitta nyförvärv ut just nu?
- Vi tittar fortfarande och har fokus på ett antal spelare. Där pågår samtal om huruvida de är intresserade. Sedan ska vi komma överens med klubben också, säger K-G Stoppel."

Idag i Sportexpressen:

"Däremot ser det jobbigare ut att få in en toppcenter.
– Jag tror inte det finns några sådana tillgängliga på marknaden, ärligt talat, säger vice VD:n K-G Stoppel till SportExpressen.se."

Jaja, men Tobias Hage är ju ledig. Den kör vi på.
Jag vill gärna att KG försvinner från den posten han sitter vid ganska omgående. I början lät allting så jättebra men han har inte uträttat ett j*kla dugg.

Visst att kraven sänks när pengarna inte räcker till och så vidare. Men att gå från Regin, Lander, Josefson till Hage känns sådär. Det är ett jättehopp
Får nog tänka mer att Hage är en ersättare till Honken för nästa säsong som vi fick loss tidigare. Min gissning iaf. sen så kommer väl förstacentern/Jockes ersättare under sommaren istället då det finns mer att få tag i.
Lönerna verkar hutlösa på spelare under som blir lediga under säsong där det blir en extrem huggsexa. Inte så konstigt att tex Pesonen hamnar i Skellefteå. Hört att han skulle ha upp mot en halv miljon i månaden.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:Det är möjligt att de har haft en alldeles för hög kravbild från början. Under tiden de håller på att sänka kravbilden försvinner de potentiella toppcentrarna till andra lag. Kanske till och med så att de potentiella toppcentrarna är alldeles för dyra, att vi helt enkelt inte har råd. Då måste man gå över till smarta värvningar, och detta är ju inte särskilt lätt.

Att det bara är den här säsongen han har varit produktiv bådar ju inte särskilt gott. Om vi har såna förhoppningar på honom.
Nä absolut, men tror fortfarande att Ragge kanske rekommenderar denne person?
Killen verkar ha gått bra som junior, gjort 1 poäng per 10:e match till en halv per match till nästan en per match nu. Det är ju en lovande utveckling i alla fall. Men sen är ju steget upp till SHL ganska stort, det vet vi alla om.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
hatred

Inlägg av hatred »

Alltså jag måste bara få ur mig det här nu

AVGÅ KG FÖR I HELVETE
Vad Fan håller du på med, det finns x antal miljoner kronor VI supportrar skramlat ihop, förm ytterligare 600 000 efter nästa match och ni Fan pissar på oss, du är Fan sämre än järlan,

Det finns nog ingen center på marknaden, ja men jävla konstigt när man börjar leta i januari, tamefan
Get the fuck out of my way,
Staten

Inlägg av Staten »

Men herregud. Använd ungdomarna istället för att tråkbredda. Hur fan tänker de?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

hatred skrev:Alltså jag måste bara få ur mig det här nu

AVGÅ KG FÖR I HELVETE
Vad Fan håller du på med, det finns x antal miljoner kronor VI supportrar skramlat ihop, förm ytterligare 600 000 efter nästa match och ni Fan pissar på oss, du är Fan sämre än järlan,

Det finns nog ingen center på marknaden, ja men jävla konstigt när man börjar leta i januari, tamefan
Fast vi har väl letat center sedan Zackrisson nobbade oss? Dessutom tror jag det är Säcken som vill bredda något onaturligt mycket, istället för att lyfta juniorer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tanne Jauer skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Jockes första officiella sportchefsvärvning?

Djurgårdens lagkapten Joakim Eriksson berättar att han har lite koll på Tobias Hage.
– Jag har bara sett honom på Viaplay några gånger när Almtuna har spelat i allsvenskan. Det är en ganska mångdimensionell spelare, tycker jag. Han går att användas dels som center, dels som vänster- eller högerforward, säger Eriksson till SportExpressen.se.
Känner mig lugn när Jocke uttalat sig. Litar på allt den mannen säger. Tror det är sådana spelare vi ofta kommer se värvas i framtiden. Unga spelare strax under de bästa i allsvenskan. Det känns dessutom vettigt. De är inte tillräckligt bra för att dra vidare och blir inga priskrig där priserna drar iväg så mycket som typ med Zaar och andra unga toppspelare i allsvenskan.
Risken är dock att dessa spelare slutar med stjärnor som Deilert, Alvarez, Rundqvist mfl..
Ja Deilert och Alvarez har varit besvikelser. Rundqvist har jag stora hopp om att han kommer vara en förstacenter i DIF om 3-4. Eller åtminstone en stabil andracenter. Vi behöver nog göra sådana värvningar för de lägre kedjorna för att ha råd med dyrare spelare till förstakedjan. Om de dessutom misslyckas kostar det inte så mycket att skicka iväg heller.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Ska man skratta eller gråta? Detta är EXAKT vad vi INTE behövde!!!! Varför värvar en spelare som aldrig ha spelat i SHL för att göra våran trupp bättre? Likt alla andra av våra HA spelare kommer Tobbe-trollkar behöva tid att växa in i SHL kostymen. Tycker DIF Hockey verkligen att vi har den tiden?

AVGÅ ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Smart av DIF. Nu känns värvningen av MN redan mycket bättre när man byter referensvärde :lol:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oj, måste verkligen vara katastrofalt illa ställt med centrar ute på marknaden. Om man riktar in sig fullt ut på att hitta en riktig ytterforward av klass så får det här väl duga antar jag - vad skall man göra om det inte finns spelare på marknaden som man anser är värda pengarna de bjuds ut för, liksom?
Låst