Benjy 2001/2002?minalman skrev:Jag fick helt plötsligt en déjà vu känsla av någon Big Brothersäsong. Vem var det som kom tillbaka i huset trots alla tittares motstånd?
Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot egna spelare under pågående match hör definitivt till den senare kategorin.sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.
För att ta den sportsliga biten: tror inte han kan bidra med särskilt mycket, inte på långa vägar så mycket att det skulle vara värt det. Skulle han vara i så fantastisk form så skulle nog hv behållt honom själva. Känns som att en faktor här är att man vet att Samuelsson kommer vara borta en längre tid.
Senast redigerad av sm910 den 2015-01-12 22:05:35, redigerad totalt 1 gånger.
Man rodnar ju när vissas tankegångar vädras här.
Stå upp för Djurgårn, det är vad som räknas nu. Inget annat. Långsinthet kan vara ödesdigert för oss.
Stå upp för Djurgårn, det är vad som räknas nu. Inget annat. Långsinthet kan vara ödesdigert för oss.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tror ni verkligen att man hunnit med att lösa Nilsons kontrakt på den korta tid som Samuelsson varit skadad?
Detta tror jag i alla fall är en affär som vara på tapeten en något längre tid.
I sådana fall skulle jag snarast tro att han är tänkt att ersätta Lauritzen som inte varit direkt lyckad efter återkomsten från skadorna.
I sådana fall skulle jag snarast tro att han är tänkt att ersätta Lauritzen som inte varit direkt lyckad efter återkomsten från skadorna.
Hur destruktivt det än är så går det ju inte direkt att förhindra, vilket även de ansvariga måste vara kompetenta nog att förstå. Det som skrivs på det här forumet påverkar inte utvecklingen på Hovet särskilt mycket.sm910 skrev:De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot våra egna spelare hör definitivt till den senare kategorin.sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.
För att ta den sportsliga biten: tror inte han kan bidra med särskilt mycket, inte på långa vägar så mycket att det skulle vara värt det. Skulle han vara i så fantastisk form så skulle nog hv behållt honom själva. Känns som att en faktor här är att man vet att Samuelsson kommer vara borta en längre tid.
Avgå Jocke.
Mig gör det inte så mycket att just Marcus Nilsson är tillbaka utan mer att DIF fortsätter att satsa på spelare med gamla meriter i klubben istället för att satsa på något nytt, hur billig han en är.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Har vår ledning drivit igenom en övergång likt denna på så kort tid förtjänar de definitivt klander, en så "stor" grej kräver ju omständigheterna att mer tid får tas i anspråk för att analysera innan man agerar. Jag utgår och hoppas från att det varit en längre process.Kall-El skrev:Tror ni verkligen att man hunnit med att lösa Nilsons kontrakt på den korta tid som Samuelsson varit skadad?
Tar mig friheten att sammanfatta de två senaste sidorna i den här tråden:
Två personer har kallat andra Djurgårdare för gnagare därför att deras åsikter skiljer sig.
En tredje har direkt eller indirekt antytt att det var supportrarnas fel att vi åkte ur 2012.
En fjärde (Sm910) har för egen del BESTÄMT vad som är destruktivt beteende och inte. Hur fick vi förresten bort Abbe? (I den mån vi fick det)
Tror NI att NI omvänder en människa som tänker sig uttrycka sitt missnöje verbalt på Torsdag med era inlägg? Jag gissar på inte.
Två personer har kallat andra Djurgårdare för gnagare därför att deras åsikter skiljer sig.
En tredje har direkt eller indirekt antytt att det var supportrarnas fel att vi åkte ur 2012.
En fjärde (Sm910) har för egen del BESTÄMT vad som är destruktivt beteende och inte. Hur fick vi förresten bort Abbe? (I den mån vi fick det)
Tror NI att NI omvänder en människa som tänker sig uttrycka sitt missnöje verbalt på Torsdag med era inlägg? Jag gissar på inte.
I vilken mån vår ledning bör ta hänsyn till att en del av de våra kan komma och lär agera på läktarna går såklart att diskutera, men det moraliska ansvaret faller ytterst på dessa för sina egna handlingar och när beslutet är fattat ser jag det som självklart att i så hög grad som möjligt försöka belysa problemen som följer med att försöka driva igenom sina åsikter med hatramsor på läktaren istället för nyanserad diskussion genom gängse föreningsdemokratiska metoder. Om så inte en enda person flyttas en millimeter i sin motsatta ståndpunkt, och jag gör mig då verkligen inga illusioner om att så kommer ske i någon större utsträckning, så får det vara så.B.I.B.A skrev:Hur destruktivt det än är så går det ju inte direkt att förhindra, vilket även de ansvariga måste vara kompetenta nog att förstå. Det som skrivs på det här forumet påverkar inte utvecklingen på Hovet särskilt mycket.sm910 skrev:De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot våra egna spelare hör definitivt till den senare kategorin.sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.
Att säga sin mening på ett forum som här eller ta till orda på mötet i morgon är en sak. Att börja bua mot egna spelare på hemmaplan är något helt annat vilket många argumenterar för.sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.
"Vilken regim som helst"
Uttryck som regim är överdrivna i denna typ av frågor men man kan ju fråga sig om folk som kan ställa sig i en folkmassa och skrika skällsord där alla andra skriker samma skällsord mot ett utsett hatobjekt ur den egna gruppen. Är det verkligen dessa som står emot vilken regim som helst?
DIF är inte hjälpta av att folk ventilerar sitt missnöje gentemot MN då vi har hemmamatch därför hoppas jag att folk ger fan i det.
Angående det sportsliga håller jag med dig.
Senast redigerad av Berra den 2015-01-12 22:32:52, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Klart att folk får reagera och jag tänker inte skälla på någon som ventilerar sitt missnöje, men gör det med rim och reson och i rätt forum. Min högst personliga åsikt och reaktion är att folk snurrat in sig på MN som någon form av syndabock för allt som gick åt helvete när det begav sig och på ledningen i stort. Att det skulle vara någon form av personlig skymf från den döva och blinda Djurgårdsledningen mot enskilda individer som minsann anser att föreningen borde ta deras personliga känslor under övervägande när de funderar på vilka spelare de värvar och att beslutet att värva MN därmed är ett påhopp på dem som individer istället för en, i de flesta fall totalt okänd, supporter av många.sköndal skrev:Fullkomligt barockt att man inte skulle få reagera på det här enligt somliga. Man offrar otroligt mycket tid, pengar och energi på klubben, när man sedan får tillbaka en golden shower så får man inte protestera mot det. Då är man “inte trogen Djurgårdare längre”. Så löjligt principlöst. Hoppas ni inser att det är sådana som ni som skulle vara först av alla att rätta in er i ledet bakom vilken regim som helst.
Jag går inte på Djurgårdsmatcher för att höra individer i klacken eller ens klacken i sig även om det är av de sakerna jag älskar mest (och jag har tillbringat fler matcher både hemma och på resande fot på ståplats genom åren som har gått än vad jag kan minnas). Helheten, skölden, fansen, spelarna och allt som föreningen representerar är anledningen till att jag sitter som en trött och slutkörd människa genom köerna i Stockholm för att ta med ungarna och visa dem när Djurgården spelar, för när matchen väl är igång och ungarna ställer sig upp och pekar och bekanta ansikten och gamla vänner jublar för samma syfte så blir man en helt ny människa.
Folk snackar om att klippa säsongskort vilket är upp till var och en men jag kan bara säga att om det börjar buas eller sjungas nidramsor om en enskild spelare så tar jag ungarna och går för sån skit är inte vad jag lärt dem att DIF representerar. Jag kommer alltid tillbaka som jag alltid gjort men i så fall blir det utan ungar vilket vore osannolikt trist bara på grund av att vissa eventuellt känner sig pissade på av föreningen.
Senast redigerad av Praetori den 2015-01-12 22:27:10, redigerad totalt 5 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bestämt? Nej, det är min tes och jag försöker med argument påvisa att det är så, håller du inte med mig är du fri att komma med argument för varför det inte är så. Du får vidare särskilja på vad som är taktiskt bra metoder för den som vill driva igenom en åsikt, t.ex. att Abbe ska bort, och vad som i längden är konstruktiva metoder i en föreningsdemokrati.Dumdidum skrev:Tar mig friheten att sammanfatta de två senaste sidorna i den här tråden:
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är det helt klart med MN till LHC och HV? Har missat om det stått någonstans.
Hans mentala tillstånd att ge sig in i det här getingboet har bevisligen inte läkarundersökts.
Hans mentala tillstånd att ge sig in i det här getingboet har bevisligen inte läkarundersökts.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Visst kan man ta det internt och det kommer också göras, men oavsett vad vi säger imorgon så är det inget som kommer att förändras. Att allt skulle vara bra för att de håller ett möte där de bjuder på bullar och drar en snyfthistoria är under all värdighet för mig. Vi skulle skratta åt andra som betedde sig på motsvarande sätt.sm910 skrev: De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot egna spelare under pågående match hör definitivt till den senare kategorin.
Nej, en sådan här sak måste hanteras på ett sätt som får ledningen att tänka till en extra gång innan de gör samma sak igen. Då måste vi spela vårt enda starka kort och det är att vi låter det märkas på Hovet.
Tycker du att det ska märkas på hovet säsongen ut?sköndal skrev:Visst kan man ta det internt och det kommer också göras, men oavsett vad vi säger imorgon så är det inget som kommer att förändras. Att allt skulle vara bra för att de håller ett möte där de bjuder på bullar och drar en snyfthistoria är under all värdighet för mig. Vi skulle skratta åt andra som betedde sig på motsvarande sätt.sm910 skrev: De flesta är knappast emot att man protesterar mot beslut man upplever felaktiga, utan formerna för hur man gör det. Det finns konstruktiva, och det finns destruktiva former. Att skrika ut sitt hat på läktarna mot egna spelare under pågående match hör definitivt till den senare kategorin.
Nej, en sådan här sak måste hanteras på ett sätt som får ledningen att tänka till en extra gång innan de gör samma sak igen. Då måste vi spela vårt enda starka kort och det är att vi låter det märkas på Hovet.