Tänk bara, hela den här oron över torsdag, hela den här diskussionen och det kommande scenariot hade kunnat undvikas om DIF Hockey hade haft lite fingertoppskänsla!järnkaminen82 skrev:Om nu nån eller några börjar dra igång nån nid ramsa om mn, så låt dom göra de då. Men vill inte att resten som inte tycker som dom ska börja bua. Vill inte att de ska ske tråkigheter på hovet som skadar laget å föreningen. Låt dom sjunga klart å sen kan man dra igång en annan ramsa för att peppa laget. Å dom som vill köra nid ramsor får gärna vänta på sin tur när de andra tysnat.
Och Pihl har fortfarande skallskador efter fajten mot Lee Goren.bysseboy skrev:Det finns ju gränser. Nu tror jag ju att Loob är under kontrakthjelm skrev:Och jag personligen tycker det är av en otroligt stor vikt vilka det är som representerar skölden på plan. Med din logik så skulle vi alltså kunna spela med spelare som Dick Tärnström, Johan Forsberg, Andreas Pihl, Jari Tolsa, Patric Blomdahl, Håkan Loob. Bara för att nämna några så du fattar vinken.bysseboy skrev:Fast grejen är ju inte att jag försvarar det. Har bara svårt att se hur det hjälper laget om vi supportrar som sjungit hem poäng efter poäng på hovet slutar stötta laget. Men... Alla får givetvis göra som de känner. Jag för min del stöttar inte DIF beroende på vilka spelare vi har utan för den sköld de representerar.Kall-El skrev:bysseboy skrev:....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
eller på annat sätt stör laget nu är inte utan skuld.Du behöver inte älska M.N. Du behöver bara knyta näven i fickan och inte motarbeta laget och ledningen i ett oerhört känsligt läge av säsongen.
Fråga till er som hotar med att stanna hemma från matcher:
På vilket sätt stöder det den förening man påstår sig älska? På vilket sätt stärks ekonomin och förutsättningarna inför ett högst eventuellt nytt år i shl?
Nu sansar vi oss och stöttar de sista omgångarna. Vi är inte solna eller modo med halvtomma läktare när det går emot. Vi är Djurgården.
Borde du inte ställa frågan till ledningen hur man kan vara så in i helvete korkade att man väljer att plocka in en spelare som delar av fansen aldrig mer vill se i en DIF-tröja?. Och enligt din logik skulke du kunna lämna DIF om de gjorde fel värvningar? Vi har ju redan en kille i laget som är intimt förknippad med Malmö. Väljer i det här läget att fria istället för att fälla för att ge laget arbetsro. Med vår situation och trend i laget så tror jag det är att föredra. Utgår från att vi båda gör det vi tror är bäst för laget.
Jag förstår vad du menar, men det ena utesluter inte det andra. Jag kommer aldrig lämna DIF pga värvningar, men vad jag däremot gör och kommer fortsätta göra är att ifrågasätta, sätta mig emot vissa saker, dyka upp på möten för att vädra mina åsikter, just för att jag vill föreningens bästa. Något som fler borde göra, styrelsen mfl är inga helgon. Och jag anser att det inte är det bästa för föreningen att ta in en sådan person som MN i laget. Där handlar det om vad jag som individ vill att DIF ska stå för och vad för värderingar jag vill ska finns inom föreningen. Så tycker jag, tycker inte majoriteten likadant så är det självklart att jag rättar mig. Men jag tror och hoppas verkligen att alla, oavsett vad man tycker om MN, kan se att det är en väldigt infekterad värvning som kommer att höras. Hade det då inte varit bättre att inte värva honom för att hålla ihop?