Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

AirQ skrev:Skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Det borde kanske ledningen tänkt på innan. Oavsett vad du tycker eller skriver på forumet så är Marcus enormt avskydd och mycket hat kommer flöda på Hovet.

Skulle vara mycket intressant att höra något från JK om detta. Kommer de acceptera ledningens bespottning av fansen?
Avgå Jocke.
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Lee Harvey Oswald skrev:Haha.....
Jag blev alldeles matt när jag såg rubriken, vilken soppa det kan bli av detta.

Rent sportsligt/kvalitetsmässigt är det inte så svårt att lyfta dagens DIF-trupp ett snäpp.
Nilson är trygg med puck, hyfsat passningssäker, bitvis ganska ful i spelet.
Dessa är alla egenskaper som snudd på saknas helt i dagens DIF.

Sedan är det den historiska biten med Mackan, få f.d. DIF-spelare ha väl fått så mycket hat och skit öst över sig som Marcus, helt otroligt att han ens vill komma tillbaka.
Undrar om han inser hur osannolikt tjocka pannben vissa supportar har.
Tror tyvärr detta kan komma att kosta mer än det smakar, riskerar att bli ett gigantiskt energiläckage nu när vi går in i ett helt avgörande skede av säsongen.

Modigt eller dumdristigt? ibland är gränsen hårfin

Kämpa Marcus!
Jo, men han måste ju vara Djugårdare in i märgen. Vilken annan förklaring finns det?
Användarvisningsbild
hjelm
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av hjelm »

bysseboy skrev:
Kall-El skrev:
bysseboy skrev:....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
eller på annat sätt stör laget nu är inte utan skuld.Du behöver inte älska M.N. Du behöver bara knyta näven i fickan och inte motarbeta laget och ledningen i ett oerhört känsligt läge av säsongen.

Fråga till er som hotar med att stanna hemma från matcher:
På vilket sätt stöder det den förening man påstår sig älska? På vilket sätt stärks ekonomin och förutsättningarna inför ett högst eventuellt nytt år i shl?

Nu sansar vi oss och stöttar de sista omgångarna. Vi är inte solna eller modo med halvtomma läktare när det går emot. Vi är Djurgården.

Borde du inte ställa frågan till ledningen hur man kan vara så in i helvete korkade att man väljer att plocka in en spelare som delar av fansen aldrig mer vill se i en DIF-tröja?
Fast grejen är ju inte att jag försvarar det. Har bara svårt att se hur det hjälper laget om vi supportrar som sjungit hem poäng efter poäng på hovet slutar stötta laget. Men... Alla får givetvis göra som de känner. Jag för min del stöttar inte DIF beroende på vilka spelare vi har utan för den sköld de representerar.
Och jag personligen tycker det är av en otroligt stor vikt vilka det är som representerar skölden på plan. Med din logik så skulle vi alltså kunna spela med spelare som Dick Tärnström, Johan Forsberg, Andreas Pihl, Jari Tolsa, Patric Blomdahl, Håkan Loob. Bara för att nämna några så du fattar vinken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skulle Loob verkligen petat Alvarez?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Lee Harvey Oswald skrev:Det är inte "tveksamma" värvningar som riskerar att sänka DIF, det är ni med otroligt skev självbild som ständigt rapar ur er
-Det är vi som är DIF

Alltså, upplagt för intern-box på torsdag.
Härliga "DIF Familjen" !
Härliga DIF Hockey som vet om riskerna med att värva MN, men väljer att köra på det ändå! Så vitt jag vet så gäller yttrandefriheten på svenska läktare. Respektera oss som vill skrika på MN, lika mycket som vi (iaf jag) respekterar er som väljer att välkomna honom.
Lee Harvey Oswald skrev:Skulle Loob verkligen petat Alvarez?
Jag ser var du får dina 6k inlägg från. Dagis-nivån är hög!
Senast redigerad av hjelm den 2015-01-12 21:08:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Hur länge har DIF förhandlat med MN? Är detta anledningen till gnället i medlemsmejlet efter håve-matchen?

Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

Fimpen, Ölvestad, Honken och Otto till viss del, där snackar vi hjärta och stolthet.
MN, not so much.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

hjelm skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Det är inte "tveksamma" värvningar som riskerar att sänka DIF, det är ni med otroligt skev självbild som ständigt rapar ur er
-Det är vi som är DIF

Härliga "DIF Familjen" !
Härliga DIF Hockey som vet om riskerna med att värva MN, men väljer att köra på det ändå! Så vitt jag vet så gäller yttrandefriheten på svenska läktare. Respektera oss som vill skrika på MN, lika mycket som vi (iaf jag) respekterar er som väljer att välkomna honom.
Amen! Om folk har lika lite respekt för olika åsikter på Hovet som de har här så kommer det bli ordentligt med slagsmål varje match. Ingen bör tala om för någon annan vad denne ska tycka.
Avgå Jocke.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

-Det är vi som är DIF

Härliga "DIF Familjen" !
Tack Oswald som ständigt skriver och kan utrycka dig med satir och ironi här på forumet.
Berra

Inlägg av Berra »

B.I.B.A skrev:
AirQ skrev:Skrika och gapa på egna spelare är ju knappast någon moralhöjare vi behöver på hovet....
Det borde kanske ledningen tänkt på innan. Oavsett vad du tycker eller skriver på forumet så är Marcus enormt avskydd och mycket hat kommer flöda på Hovet.

Skulle vara mycket intressant att höra något från JK om detta. Kommer de acceptera ledningens bespottning av fansen?
Varför ska ledningen tänka på din och andras reaktion? Det är väl ert eget ansvar om ni väljer att uppföra er på ett sätt som missgynnar klubben ni har i era hjärtan?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Hur länge har DIF förhandlat med MN? Är detta anledningen till gnället i medlemsmejlet efter håve-matchen?

Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

Fimpen, Ölvestad, Honken och Otto till viss del, där snackar vi hjärta och stolthet.
MN, not so much.
Jag antar att MN anser att en principsak är viktigare än att stötta en förening, som han som sagt säger sig stå närmst hjärtat, i kris. Att DIF fick väldigt mycket negativ uppmärksamhet i medier ryckte väl MN bara på sina axlar åt. För han hade faktiskt rätt!
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Om nu nån eller några börjar dra igång nån nid ramsa om mn, så låt dom göra de då. Men vill inte att resten som inte tycker som dom ska börja bua. Vill inte att de ska ske tråkigheter på hovet som skadar laget å föreningen. Låt dom sjunga klart å sen kan man dra igång en annan ramsa för att peppa laget. Å dom som vill köra nid ramsor får gärna vänta på sin tur när de andra tysnat.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

ANTECKNINGSBLOCK skrev: Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

MN, not so much.
Nilson var väl den enda spelare som på amatörmässigt och rentav olagligt vis tvingades bort ifrån föreningen, till skillnad ifrån Otto och Ölvestad som fick stanna kvar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Edin skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev: Argumentet att MN hade kontrakt med DIF är helt åt helvete. Varför stämde ingen annan spelare DIF när vi åkte ur, var MN den enda vars kontrakt inte gick ut?

MN, not so much.
Nilson var väl den enda spelare som på amatörmässigt och rentav olagligt vis tvingades bort ifrån föreningen, till skillnad ifrån Otto och Ölvestad som fick stanna kvar.
Men handlar inte det om att Otto och Ölvestad gick ned i lön och stannade kvar, medan MN vägrade gå ned i lön.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Snälla förstör inte stämningen på Hovet och bua ut våra egna spelare. Senaste vi gjorde det så åkte vi ur.

Snälla.
Avskaffa tre mot tre.
bysseboy

Inlägg av bysseboy »

hjelm skrev:
bysseboy skrev:
Kall-El skrev:
bysseboy skrev:....eller också ger vi killen chansen. Sedan kan vi i efterhand svära och skrika så mycket vi vill. Ge laget ditt stöd och arbetsro. Den som hotar, sjunger nidvisor om en egen spelare
eller på annat sätt stör laget nu är inte utan skuld.Du behöver inte älska M.N. Du behöver bara knyta näven i fickan och inte motarbeta laget och ledningen i ett oerhört känsligt läge av säsongen.

Fråga till er som hotar med att stanna hemma från matcher:
På vilket sätt stöder det den förening man påstår sig älska? På vilket sätt stärks ekonomin och förutsättningarna inför ett högst eventuellt nytt år i shl?

Nu sansar vi oss och stöttar de sista omgångarna. Vi är inte solna eller modo med halvtomma läktare när det går emot. Vi är Djurgården.

Borde du inte ställa frågan till ledningen hur man kan vara så in i helvete korkade att man väljer att plocka in en spelare som delar av fansen aldrig mer vill se i en DIF-tröja?
Fast grejen är ju inte att jag försvarar det. Har bara svårt att se hur det hjälper laget om vi supportrar som sjungit hem poäng efter poäng på hovet slutar stötta laget. Men... Alla får givetvis göra som de känner. Jag för min del stöttar inte DIF beroende på vilka spelare vi har utan för den sköld de representerar.
Och jag personligen tycker det är av en otroligt stor vikt vilka det är som representerar skölden på plan. Med din logik så skulle vi alltså kunna spela med spelare som Dick Tärnström, Johan Forsberg, Andreas Pihl, Jari Tolsa, Patric Blomdahl, Håkan Loob. Bara för att nämna några så du fattar vinken.
Det finns ju gränser. Nu tror jag ju att Loob är under kontrakt :D . Och enligt din logik skulke du kunna lämna DIF om de gjorde fel värvningar? Vi har ju redan en kille i laget som är intimt förknippad med Malmö. Väljer i det här läget att fria istället för att fälla för att ge laget arbetsro. Med vår situation och trend i laget så tror jag det är att föredra. Utgår från att vi båda gör det vi tror är bäst för laget.
Skriv svar