Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Tycker det värkar lite intressant när ledningen säger att "bara för att en spelare är ute på marknaden så betyder det inte att man kan ge sig in i en budgivning", agentjävlarna styr nog fan så mycket mer än jag trodde.
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fnatte79 »

Vad MN bidrar med sportsligt är en sak men det verkar finnas ett gäng icke normalt funtade personer som nog får läsa på om det andra, istället för att gnälla så läs om hur det verkligen gick till, varken föreningen eller MN skulle komma till detta beslut om det fanns meningsskiljaktigheter. Och till alla er som nu tänker klippa era säsongskort, ge bort det istället... finns säkert många som är intresserade av att få ett, win-win liksom då du blir av med det samt att någon annan blir glad.
Som extra bonus till er "säsongsklippare" så hörde jag att AIK sökte flera fans, masa er dit istället, för i denna förening behövs ni inte.

Djurgården, ALLTID OAVSETT!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
DIF 4 Ever
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Tycker det värkar lite intressant när ledningen säger att "bara för att en spelare är ute på marknaden så betyder det inte att man kan ge sig in i en budgivning", agentjävlarna styr nog fan så mycket mer än jag trodde.
Nja spelarna själva kan ju ha ett och annat att säga om saken också. Man vill gärna spela med gamla bekantingar, kanske gemensamma vänner eller med fruar som kommer bra överens osv.
Tränaren och ledarstaben är ju otroligt viktig, är det folk som man känner sedan tidigare och har haft en bra relation med så är det ju ett plus och i andra fall kan det vara katastrof.
Sen finns det ju alltid önskemål om vilka klubbar som är intressanta. Högprofilsspelare kommer ju kanske inte direkt att söka sig till Leksand eller Modo ute i obygden med kvalspelet som nafsar i nacken om inte lönen är ett riktigt legoknektsarvode på kort tid.

Andelen spelare som kan tänka sig att gå in och spela strukturerat för en halvrisig lön i Djurgården är nog begränsade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:Tycker det värkar lite intressant när ledningen säger att "bara för att en spelare är ute på marknaden så betyder det inte att man kan ge sig in i en budgivning", agentjävlarna styr nog fan så mycket mer än jag trodde.
Nja spelarna själva kan ju ha ett och annat att säga om saken också. Man vill gärna spela med gamla bekantingar, kanske gemensamma vänner eller med fruar som kommer bra överens osv.
Tränaren och ledarstaben är ju otroligt viktig, är det folk som man känner sedan tidigare och har haft en bra relation med så är det ju ett plus och i andra fall kan det vara katastrof.
Sen finns det ju alltid önskemål om vilka klubbar som är intressanta. Högprofilsspelare kommer ju kanske inte direkt att söka sig till Leksand eller Modo ute i obygden med kvalspelet som nafsar i nacken om inte lönen är ett riktigt legoknektsarvode på kort tid.

Andelen spelare som kan tänka sig att gå in och spela strukturerat för en halvrisig lön i Djurgården är nog begränsade.
Visst är det väl lite som du säger, men som du skriver på sista raden så har nog inte utbudet för oss varit speciellt stort, vi har ju försökt vända på alla stenar men tror inte så många var intresserade av att lira med oss.
Rix

Inlägg av Rix »

Kan det inte vara öppna löner i Europa likt NHL, vore fruktansvärt skönt.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Skidlöparn skrev:
ciirree skrev:Varför ska man ha presskonferens är min undran? Varför inte bara ta upp allting på supportermötet?

Ska vi gissa att man presenterar en spelare till som plåster på såren liksom? ;)
Wikegård avslutade ju typ videobloggen med ett 'det kommer hända saker i Hockeysverige under morgondagen men vill inte säga något nu'.
Så kanske?
Haha, fyfan vad sjukt om så är fallet.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ja jag tänkte lite så med. Hoppas på det.
järnkaminen82
Säsongskort: Ja

Inlägg av järnkaminen82 »

Vilken värvning skulle toppa besöks antalet vi hade under gårdagen? Klasen kanske eller vad säger ni?
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

järnkaminen82 skrev:Vilken värvning skulle toppa besöks antalet vi hade under gårdagen? Klasen kanske eller vad säger ni?
Brashear, nu när inte MoDo behöver honom längre. Nilson behöver en tuffing till radarpartner, och gubbfan visade ju senast på Hovet att han i alla fall skrinnar snabbare än spelare i vårt nuvarande lag. Tills han behöver en timeout för att skona pingislungan, såklart.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kall-El skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:Jag står här med ett säsongskort jag är redo att klippa och framtida resor till bortamatcher är för min del inställda tills detta rykte dementeras. Bara så KG och resten av ledningen vet.

Detta är totalt oacceptabelt och ett större övertramp än när fotbollen tog tillbaka Touma.

Finns noll argument överhuvudtaget för en sådan här värvning.
Är ditt hat över en spelare större än din kärlek till DIF?
Om du inte är nöjd med KG så får du väl försöka få bort honom i sann föreningsanda än att vända DIF ryggen?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vad jag tycker om MN förstår du säkert.
Men att sedan Nilsson sagt att han ska donera pengarna till juniorverksamheten ( vilket jag alltid betvivlat att han kommer göra) så ska han helt plötsligt spela för dem pengarna istället vilket innebär att vår juniorverksamhet torskar en halv miljon.

Så ja, DIF är större. Just därför jag inte vill att detta händer.

Förstår verkligen inte hur vissa av er på något sätt kan vara för en sån här värvning, både sportsligt och allt annat runt omkring. Ni förstår väl vad som kommer hända oavsett hur mycket de få av er som accepterar en sån här värvning kämpar för att få folk att byta sida?

Annars, njut ni över er värvning när vi har sämre siffror än aik på matcherna, då undrar även jag hur nöjda ni är med att Nilsson " kommer hem".
Vem har sagt att jag är för den?
Är också väldigt emot den framförallt rent sportsligt...
MEN min kärlek till DIF är större än mitt agg till MN...

O nej jag försöker inte "vända över" någon till mina åsikter utan tycker bara det är sjukt tråkigt att hatet för MN är större än kärleken till DIF.

Sedan så måste väl ändå Sharbel värvningen vara värre än vad denna någonsin varit och bojkottade du DIF fotboll då?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Nilsons agerande är i alla fall enligt mig värre än Toumas.

Touma var ung och lite omogen och ville in spela i Superettan. Detta kan jag till viss del köpa.

Nilson som redan dragit in massor av flis var girig och skulle promt ha ut allt trots att alla andra spelare agerat på det enda rätta sättet. Ekonomiskgirighet är för min del mycket värre agerat samtidigt som han satte en föreningen i ekonomisk kris än mer i skiten.

Dessutom var Nilson lagkapten och borde föregå med gott exempel, även där misslyckades han kapitalt både på isen och utanför densamma och lät en hjälte som Ottosson prata med t ex media.

Om vi sedan då skall se det strikt till spelarnas kvalité var ju Touma kanske vår bästa spelare offensivt det året när han anslöt. Är det någon som tror att Nilson kommer hålla samma kvalité nu?
Det var väl precis tvärtom med Mackan? Att han inte begärde ut mer flis. Han var schysst mot oss trots att styrelsen gjorde bort sig lite.
Morwin

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Skidlöparn skrev:
ciirree skrev:Varför ska man ha presskonferens är min undran? Varför inte bara ta upp allting på supportermötet?

Ska vi gissa att man presenterar en spelare till som plåster på såren liksom? ;)
Wikegård avslutade ju typ videobloggen med ett 'det kommer hända saker i Hockeysverige under morgondagen men vill inte säga något nu'.
Så kanske?
då hoppas man ju på lönetak.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Läste artikeln om värvningsarbetet på hemsidan. Jenny, Stoppel och Säcken citerades. Inte fan kommer det någon Jesus i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Vad är det för presskonferense och vart hittar man info om den?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tobias Hage(?) klar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... hage-klar/

Även sunt att man ger upp den perfekta centern om en sådan inte finns. Viktigt med spets nu bara. Skulle nöja mig med en utpräglad målskytt.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... scirkusen/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

Edit: Aldrig får man va först.
Senast redigerad av JohanPez den 2015-01-13 11:50:52, redigerad totalt 1 gånger.
Låst