Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Jag vill gärna ha en sak förklarad av Stoppel:

Om Dogge Murray inte ansågs bra nog för att spela med DIF hur sjutton kan Nilson anses vara det?

Nästa fråga går öppet till styrelsen:

Hur lyckat är det att pissa en stor del av fansen rakt i ansiktet?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Jag vill gärna ha en sak förklarad av Stoppel:

Om Dogge Murray inte ansågs bra nog för att spela med DIF hur sjutton kan Nilson anses vara det?

Själv skulle jag vilja ha förklarat hur Stoppel ser på vår juniorverksamhet och tilliten till den.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

SirDIFalot skrev:
Kebabtallrik skrev:Alltid oavsett betyder tydligen inte ett skit för en del.
Sämsta uttrycket vi kunde börjat med. Folk verkar tro att det betyder att man ALLTID ska vara på plats och ALLTID ska stötta laget i alla dess beslut. Det betyder väl att man alltid är djurgårdare eller?
För mig betyder det att jag kan bli upprörd och säga en och annan korkad sak i ren frustration under en match (och efter) då det liksom inte går som man önskat, men sedan då det lagt sig så är det Alltid Djurgården för mig och oavsett vad som händer eller har hänt.

Enskilda spelare i laget kan jag tycka si eller så om, men det ÄR LAGET som gäller
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Alla får ju göra som de vill. Men det viktiga för mig är att ingen säger hur JAG eller nån annan ska agera. Det är sånt jag är mest oroad över, att jag fortsätter gå på matcher och vissa väljer att fördöma det eller på nåt annat sätt "bestämma" hur jag ska agera i frågan. Vill man klippa kortet, okej gör det. Men ingen annan än jag bestämmer om jag ska klippa mitt. Samma som när det kommer religiösa och ringer på dörren och ska pracka på mig sin religion.
Difiale

Inlägg av Difiale »

Känner mig utnyttjad och bortstött av ledningen

Hur var det nu med m.nilson är en ****?
Snacka om att köra över supportrarna.
Senast redigerad av Difiale den 2015-01-12 19:30:20, redigerad totalt 2 gång.
Forza DIF

Inlägg av Forza DIF »

seppuko skrev:
Highwind skrev:"Efter säsongen kallades de spelare Djurgården bedömde som nyckelspelare in för att förhandla om nya lönenivåer med anledning av degradering till HockeyAllsvenskan. Nilson hade inga invändningar mot det, och var väl införstådd med att hans lön skulle behöva sänkas inför spel i Allsvenskan.

Det man inte var överens om i tvisten var om Nilson skulle få spela kvar eller inte. Nilson hävdade, vilket domstolen också slog fast, att han enligt avtalet fortfarande var anställd även vid degradering till HA (med sänkt lön). Djurgården hävdade att avtalet upphörde - att Nilson inte längre var anställd - men att man kunde tänka sig att förhandla om att eventuellt anställa honom igen. Några dagar efter första förhandlingsmötet fick Nilson beskedet att han inte var välkommen på barmarksträning längre, passerkortet stängdes av (vilket DIF senare skyllde på Hockey-VM, men då är det fan deras skyldighet att informera Nilson om att man stänger av det) och den 25:e fick Nilson brev där Tommy Engström meddelade att "Ditt kontrakt med Djurgården Hockey upphört att gälla per 2012-04-30 och du är fri att övergå till vilken klubb du vill".

Att han då går till Hv71, vem fan kan seriöst kalla det horeri? Ja, jag är partisk och har min åsikt tydlig, men allt ovan är hämtat rakt ur domstolshandlingarna om någon tror det är påhittat. Nilson ville spela kvar med oss i allsvenskan, Nilson ville ta ansvar för degraderingen."
Spelar liksom ingen roll hur ofta man lägger fram sanningen, den biter inte när folk väl bestämt sig. Är det inte själva stämningen i sig så är det faktumet att han inte tog sitt ansvar som kapten. Hade varit kul och se hur allt sett ut utan all vinkling från media och där allt hade klargjorts och redovisats öppet redan från start. Då hade vi nog sett vilken risig ledning vi hade på den tiden.

Det enda jag kan tycka eller tillägga är att visst, han kunde tackat nej till stämningen om nu Unionen var den drivande parten. Men det goda som kom ut ur detta var att kontrakt idag skrivs på ett mycket bättre sätt över hela Sverige, och det har man alltså denna affär att tacka för.

Jag håller med.

Jag välkomnar Mackan och hoppas att han kan bidra såväl på som utanför isen som den rutinerade spelare han är. Att han har ett stort DIF-hjärta är uppenbart och vi behöver spelare som vill spela för oss.
Han gjorde inget bra sista-år i DIF men lär vara fruktansvärt revanschsugen efter allt som hänt och han är värd en andra chans.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:
Kall-El skrev:Jag vill gärna ha en sak förklarad av Stoppel:

Själv skulle jag vilja ha förklarat hur Stoppel ser på vår juniorverksamhet och tilliten till den.
Gärna den också.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

OJ OJ OJ NEJ NEJ NEJ !!!!!

Var min första tanke & Reaktion
Men jag har haft färgerna i blodet & gått på MÅNGA matcher sen min första 1969 !!!!
Och det gör mej Gammal nog att fatta ott Mackan kommer att slita arslet av sej för att få tillbaks våra hjärtan !!! Bakom pengar / Bossman så hans hjärta för DIF

Jag har DIZZAT han som fan både här ! Och där !
Men jag är övertygat om att han kommer att KRIGA som F#N på isen just för oss FANS !!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rättstvisten skiter jag rätt hårt i.

Jag stör mig på att dom väljer att ta in en värdelös hockeyspelare som ej längre platsa i HV och är på kraftigt nedgång när vi redan har en eller två breddspelare för många på forwardssidan. Vi har nog med medelmåttor som står i vägen för spelare som Vejdemo och Davidsson som borde fått en riktig chans för länge sedan. Men vi tappar väl hellre dom som vi gjorde med våra toppspelare i J20 ifjol. Lägg därtill att DIF hockey VET vilket kaos det här kommer innebära och ändå väljer att genomföra det trots att det finns noll behov och noll uppsida. Det enda dom gör är att göra Mackan en tjänst. Typ som att han är här på samhällstjänstgöring.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Så har klockan slagit och gökuret har just galt ut nyheten "Mackan" klar för DIF. Först o främst har jag varit en stor beundrare av "Mackan". Älskade hans attityd på isen ...den buttra uppsynen och hans härliga uppvisning säsongen 09-10. Hans Djurgårdströja nr 17 hänger signerad på väggen här hemma. Var oerhört stolt att jag vann den tröjan i en auktion. Den kostade en mindre månadslön på den tiden men pengar spelade just då ingen roll ...det var affektionsvärdet att äga tröjan som var såååå härligt. Mitt i allt detta så har saker o ting gått åt helvete. Min idol som jag hyllat tappade fotfästet rejält. Jag stod där o fattade ingenting...Väck mig från mardrömmen. Mackan, min idol, svek på ett så otroligt sorgligt sätt så jag hittar knappt ord för det jag kände. Faaaan Mackan, du skulle ställt dig först i ledet... Varit förbannad, hivat en klubba ända bort till Ritorps träningsanläggning o rakryggat sagt att vi har svikit men vi ska ta skölden tillbaka där vi hör hemma. Det hade räckt... Du hade haft kvar din ikonstatus och kunnat vara med o fira med fansen 2014 mot Västerås. Känns så jävla otroligt bittert att du försatt den chansen. Att dessutom välja HV av alla jäkla lag i SHL gjorde inte saken bättre. Usch o fy så jävla arg o besviken jag varit. Men tröjan har fått hänga kvar och innerst inne fanns ett hopp att du en dag skulle göra en jävla vacker avbön och be om förlåtelse. Är ju det som just nu verkar ske. Det som oxå får mig att känna lite hopp är den fina avtackningen du fick av spelarna i DIF då du gästade Hovet sist med HV. Samtliga i DIF kramade om dig o det verkade vara på riktigt o väl menat. Killarna i DIF visade sympati och empati för en kille som utstått hatramsor från de fans som en gång hyllade nr 17 o nr 4. Av den anledningen väljer jag att hälsa Marcus Nilsson varmt välkommen tillbaka till DIF. Tror inte många vuxna män skulle ta en sådan utmaning som Mackan just gjort. Det hat o ilska som väckts mot Mackan krävs helt klart ballar av stål för att våga fejsa. Tror inte många av oss forumister skulle vågat ta en sådan utmaning. Jäkligt tufft och nödvändigt!!!
SaintJocke

Inlägg av SaintJocke »

Jag är mäkta imponerad av Marcus Nilsons mod och övertygelse om att han kommer att tillföra vårt kära Djurgården någonting positivt. Jag kan inte se hur någon skulle vilja komma tillbaka till oss utan denna övertygelse! Välkommen hem Mackan och jag hoppas verkligen att ditt mål bli uppfyllt. ALLTID OAVSETT! Nu kör vi!
ALLTID OAVSETT!
Difiale

Inlägg av Difiale »

Doyle

Hade det gått bra i HV så hade han aldrig velat komma. Så nu ska han hyllas? Kappvändare!
Senast redigerad av Difiale den 2015-01-12 19:38:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Eftersom alla är överens om vilket ärkesvin mackan är så är det väl sannolikt så att han mörkat formen i HV bara för att få den här chansen. Tror inte att han gjort allt för att vara allra bäst där.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bergan

Inlägg av Bergan »

Hej hej,
Jag är HV-fan sedan födseln (nästan) men bor sedan länge i Sthlm och smyghejar på DIF. (Nu finns det säkert något hardcore-fan som menar att man inte kan ha ett andralag att heja på, men det kan man visst, så det så!)

Som HV-fan kan jag säga att jag inte är det minsta ledsen över värvningen, har alltid tyckt att MN har varit för mycket av en glidare.

Om han blir bra i DIF eller inte vågar jag inte ha någon uppfattning om, men som jurist kan jag säga att det måste vara kvalificerat skitsnack, vad DIF:s ledning uttalat i media, att det var spelarfacket som ville stämma DIF i Arbetsdomstolen och att MN inte alls var intresserad av några pengar. Trams. Fackets jurister agerar självfallet endast om de får i uppdrag av medlemmen att agera.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det finns ju faktiskt dem som blir bättre av att byta omgivning, det ska man inte glömma, det har hänt förr. Men man får inte heller glömma hans ålder.
Han kanske ser detta som en chans att ge tillbaka och har därför en extra växel att lägga i.

Sen spelar det nog ingen roll huruvida han gör 5 eller 25 poäng, Den delen av fansen tror jag, kommer fortfarande vara emot att han är här.
Skriv svar