Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev:Ska bli jättekul att se honom tjura, släppa handskar och hjälm fast ingen vill slåss, glida omkring på isen i knapp styrfart, skapa usel stämning, inkassera lön som skulle gått till hetare nyförvärv, gömma sig när vi åker ur slutspel/SHL osv.

Det började med en handfull obegripliga värvningar av Challe, som inte ens skulle vara kvar under säsongen (har en man i sådan position NÅGONSIN fått bygga en trupp?) och fortsatte nu med Stoppel och Karels fantastiskt dåliga omdöme. Avgå alla!

Tappade sugen totalt nu faktiskt och förstår andra som känner likadant. Synd, för i slutändan drabbar det ju Hank och de riktiga järnkaminerna vi trots allt har.
Stötta DIF till 100% då och ge fan i kollektiv bojkott, det är som kollektiv bestraffning mot ALLA andra spelare i laget.
DIF!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Highwind skrev:"Efter säsongen kallades de spelare Djurgården bedömde som nyckelspelare in för att förhandla om nya lönenivåer med anledning av degradering till HockeyAllsvenskan. Nilson hade inga invändningar mot det, och var väl införstådd med att hans lön skulle behöva sänkas inför spel i Allsvenskan.

Det man inte var överens om i tvisten var om Nilson skulle få spela kvar eller inte. Nilson hävdade, vilket domstolen också slog fast, att han enligt avtalet fortfarande var anställd även vid degradering till HA (med sänkt lön). Djurgården hävdade att avtalet upphörde - att Nilson inte längre var anställd - men att man kunde tänka sig att förhandla om att eventuellt anställa honom igen. Några dagar efter första förhandlingsmötet fick Nilson beskedet att han inte var välkommen på barmarksträning längre, passerkortet stängdes av (vilket DIF senare skyllde på Hockey-VM, men då är det fan deras skyldighet att informera Nilson om att man stänger av det) och den 25:e fick Nilson brev där Tommy Engström meddelade att "Ditt kontrakt med Djurgården Hockey upphört att gälla per 2012-04-30 och du är fri att övergå till vilken klubb du vill".

Att han då går till Hv71, vem fan kan seriöst kalla det horeri? Ja, jag är partisk och har min åsikt tydlig, men allt ovan är hämtat rakt ur domstolshandlingarna om någon tror det är påhittat. Nilson ville spela kvar med oss i allsvenskan, Nilson ville ta ansvar för degraderingen."
Spelar liksom ingen roll hur ofta man lägger fram sanningen, den biter inte när folk väl bestämt sig. Är det inte själva stämningen i sig så är det faktumet att han inte tog sitt ansvar som kapten. Hade varit kul och se hur allt sett ut utan all vinkling från media och där allt hade klargjorts och redovisats öppet redan från start. Då hade vi nog sett vilken risig ledning vi hade på den tiden.

Det enda jag kan tycka eller tillägga är att visst, han kunde tackat nej till stämningen om nu Unionen var den drivande parten. Men det goda som kom ut ur detta var att kontrakt idag skrivs på ett mycket bättre sätt över hela Sverige, och det har man alltså denna affär att tacka för.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Caveman skrev:Vad ska den jävla förloraren här och göra, ska han spela ner oss igen för att göra om samma sak och sedan skylla på facket. DIF & mackan vilka sopor.

Där tappade jag all "lust" att följa DIF hockey, får se hur det blir till nästa säsong. Men det verkar vara en jävla massa bönder som tycker det är bra att den eviga förloraren är tillbaka, så ni får väl fylla Hovet nu.

Tack & hej.
Hur kan man sätta EN person framför stora DIF?
DIF!
Stockport

Inlägg av Stockport »

Daniel942 skrev:
Caveman skrev:Vad ska den jävla förloraren här och göra, ska han spela ner oss igen för att göra om samma sak och sedan skylla på facket. DIF & mackan vilka sopor.

Där tappade jag all "lust" att följa DIF hockey, får se hur det blir till nästa säsong. Men det verkar vara en jävla massa bönder som tycker det är bra att den eviga förloraren är tillbaka, så ni får väl fylla Hovet nu.

Tack & hej.
Instämmer !!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Låt folk ventilera och tycka vad dom vill - det är väl viktigast just nu. Om någon vill klippa sitt säsongskort, då gör dom det. Spelar ingen roll om någon annan tycker att det är barnsligt, fånigt eller tramsigt. Det är ett extremt speciellt fall där man inte vet vad fan man ska göra eller ta vägen. Jag skrev det förut, men det är klart att DIF är störst oavsett vilka spelare eller sportchefer som kommer och går. Fotbollen överlevde Touma och hockeyn kommer överleva Nilson. Jag är beredd att förlåta människan Marcus Nilson, för jag personligen tycker alla förtjänar en andra chans (även om jag själv var typ argast av alla när det begav sig och betedde mig därefter) speciellt när man kryper till korset och vill göra rätt för sig.

Rent sportsligt däremot så ser jag fortfarande inte vad fan Mackan ska tillföra. Jag ser inte hur hans signering kan vara så extremt viktig för DIFs fortsatta SHL-existens att man går vidare trots vetskap om efterföljder. Men nu har KG och gänget bestämt sig för det här, och då är det väl bara att svälja antar jag. Men jag vill fortfarande ha en redogörelse av KG hur man tänker kring juniorerna och om det ens är värt att ha en sådan verksamhet när man inte nyttjar den. Han säger att man "tvingats" spela med backar som centrar, trots att vi har en Lukas Vejdemo, på 188 cm och 88 kg, mer än redo att tillföra. Jag tror i längden att just J18 och J20 blir mest lidande av det här och fortsätter man vägra spela juniorer så kommer vi garanterat gå miste om flera unga duktiga spelare i framtiden.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-12 18:27:36, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hej Markus. Du är inte välkommen tillbaka.

Styrelsen är jag otroligt besviken på att de ens vill ta risken att riskera allt detta.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
medu82

Inlägg av medu82 »

Daniel942 skrev:Folk som sätter en människa före föreningen förstår jag mig inte på. Jag kommer varken applådera eller bua åt Mackan.
+1

Trodde kärleken till DIF var större än hatat till en spelare/klubb...
Förstår fullständigt att folk ogillar/hatar MN, MEN älskar du inte DIF mera?
Gå på mötet imorgon och tala ut!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Zamboni99 skrev:Jag har oerhört att förstå varför många är så arga. Vad är det för barnsligheter?

Läs Marknadsdomstolens dom. Där framgår att DIF hade helt fel i sin tolkning av spelaravtalet och sitt agerande mot MN. Efter domen ingick MN omgående en ekonomisk uppgörelse med DIF som alla var nöjda med.

MN har idag förklarat att han inte klarade av kaptensjobbet. Trots att han begriper att han rör upp känslor återkommer nu MN till oss och ställer dessutom upp på ett öppet möte. Ledningen, tränare spelare. Alla är eniga om denna värvning.

...

Så återigen, varför är ni så upprörda? Trångsynthet.

Välkommen hem Marcus Nilson!
+1
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

En käftsmäll utan dess like mot oss fans. Att offra en god relation med medlemmarna för att plocka in en medelmåtta. Finner inga ord. Att klippa sitt kort är en direkt protest mot en usel jävla ledning. Synd om spelarna såklart, men det är fortfarande ledningens fel helt och hållet
Avgå Jocke.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Har svårt att smälta det här. Hoppas att det känns bättre imorgon.
Visst han kommer bidra med rutin och energi.
Dålig energi och rutin att åka ur en serie. Nej, lite i chock är man.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Är det någon förlust för supporterskaran eller Djurgården om alla supportrar med asfalt i sandlådan skippar matcherna och klipper sina kort?

Alltid oavsett, eller hur var de nu igen.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Intressant att se hur många som tar sig till Hovet på torsdag. 5000 kanske?

"Välkommen hem Marcus". Hur kan folk ens skriva det?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Vikas skrev:Skiter fullständigt i dramat kring MN, men är likt många andra tveksam till vad han tillför rent sportsligt.

Visst, han lär vara bättre spelfördelare i PP än Heinerö (!), men är det värt tjafset som kommer (läs: redan har börjat) komma?
Ja precis man värvade inte Dogge pga. det sportsliga. Vad skall en 36årig M.N. som inte varit skitbra i HV tillföra?

Nej ge plats åt Vejdemo och grabbarna om det inte klassvärvas.

Sen kan hela ledningen kan ställa sina platser till förfogande, det är inte bara sportchefplatsen som vi behöver nytt på!
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-12 18:41:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Tack & hej.
:lol:

Såklart måste någon trycka ner bönderna också!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Daniel942 skrev:

Tack & hej.
Jag är lika besviken på DIF. Jag har suttit/stått på min plats i över 10 år, men det får bi ett uppehåll nu.
Skriv svar