In med Ridderwall i kassen
-
In med Ridderwall i kassen
jag är progambler och försörjt mig med detta i många år. vill med detta säga hur målvakterna också avgör matcherna mer än vad folk tycks tro i största allmänhet.
jag vill med detta framföra mina åsikter vad som behövs göras.
efter att DIF nu släppt in 15mål på 3 matcher och många av dom vart väldigt BILLIGA så föreslår jag DIF-ledningen att VÅGA satsa på riddewall. här finns ingenting att förlora, det kan vartfall inte bli sämre.
han spelade sista 5 minuterna emot FBK och han gjorde ett väldigt gott intryck på mig. stor och agerade med lugn. precis vad DIF behöver nu.
många tycker kanske att lassila spelat bra och det gjorde han också i starten men nu sviktar han betydligt.
en annan sak jag vill föreslå ledningen är att låta spelarna SPELA hockey. DIF har faktiskt många goda spelare iår också men ledningen måste säga detta till spelarna, samt!! att sluta slå dessa idiotiska icing-puckarna som nu slås, och på så sett säga till motståndarna, vi är dåliga......kom till vår zon och spela......
detta är inte sant-DIF har kvalitet i laget och satsa på 17-årige ridderwall imålet- offensiv hockey med riddarn där bak och DIF startar vinna igen------ om inte har vartfall ett försök gjorts....lassilas självförtroende är inte på topp i nuläget.
detta är min starka övertygelse.
DIF-ledningen ska ha credit för att satsa på ungdomar och nu har man chansen ge ridderwall chansen. ta den säcken!! det finns bara att vinna på detta...
mvh progambler.
jag vill med detta framföra mina åsikter vad som behövs göras.
efter att DIF nu släppt in 15mål på 3 matcher och många av dom vart väldigt BILLIGA så föreslår jag DIF-ledningen att VÅGA satsa på riddewall. här finns ingenting att förlora, det kan vartfall inte bli sämre.
han spelade sista 5 minuterna emot FBK och han gjorde ett väldigt gott intryck på mig. stor och agerade med lugn. precis vad DIF behöver nu.
många tycker kanske att lassila spelat bra och det gjorde han också i starten men nu sviktar han betydligt.
en annan sak jag vill föreslå ledningen är att låta spelarna SPELA hockey. DIF har faktiskt många goda spelare iår också men ledningen måste säga detta till spelarna, samt!! att sluta slå dessa idiotiska icing-puckarna som nu slås, och på så sett säga till motståndarna, vi är dåliga......kom till vår zon och spela......
detta är inte sant-DIF har kvalitet i laget och satsa på 17-årige ridderwall imålet- offensiv hockey med riddarn där bak och DIF startar vinna igen------ om inte har vartfall ett försök gjorts....lassilas självförtroende är inte på topp i nuläget.
detta är min starka övertygelse.
DIF-ledningen ska ha credit för att satsa på ungdomar och nu har man chansen ge ridderwall chansen. ta den säcken!! det finns bara att vinna på detta...
mvh progambler.
-
om du tittar lite närmare på dessa mål som är insläppta så är dom flesta väldigt billiga. färjestads 4 sista mål var föga otagbara. samma emot linköping även om hans första period var bra där.
lassilas målvakts-snitt är inte heller det bästa.
dessutom kanske han inte har den bästa kommunikationen med sina backar vilket också kan smitta. det lugn jag såg hos ridderwall gjorde mig säker.
det jag också menar är att åtminstone ge ridderwall chansen i 1-2 matcher
då får vi svaret.
det kan väldigt lätt rinna iväg annars. ge han chansen innan det är försent.
mvh progambler
lassilas målvakts-snitt är inte heller det bästa.
dessutom kanske han inte har den bästa kommunikationen med sina backar vilket också kan smitta. det lugn jag såg hos ridderwall gjorde mig säker.
det jag också menar är att åtminstone ge ridderwall chansen i 1-2 matcher
då får vi svaret.
det kan väldigt lätt rinna iväg annars. ge han chansen innan det är försent.
mvh progambler
-
Utan Lassilas fantomspel i målet hade vi förmodligen släpp in 10-15 baljor till..Det är snarare det extremt passiva försvarsspel som utespelarna ägnat sig åt som gjort att vi släppt in så många mål..
Ge snubben en chans för fan, det om något har han sannerligen förtjänat..
Imorgon blir det första Nollan...
113 WHB
Ge snubben en chans för fan, det om något har han sannerligen förtjänat..
Imorgon blir det första Nollan...
113 WHB
Det skulle vara ren idioti att låta Ridderwall stå. Han är alldeles för ung och har för lite erfarenhet av högsta ligan.
Det är inte konstigt att Lassila kan tyckas släppa in billiga puckar när försvaret spelar som de gör, då skulle vem som helst känna uppgivenhet.
Försvaret måste bli mycket mer stabilt innan Ridderwall kan få stå någon längre period.
Men Petter är ju fortfarande andramålvakt.
Det är inte konstigt att Lassila kan tyckas släppa in billiga puckar när försvaret spelar som de gör, då skulle vem som helst känna uppgivenhet.
Försvaret måste bli mycket mer stabilt innan Ridderwall kan få stå någon längre period.
Men Petter är ju fortfarande andramålvakt.
Problemet i de senaste säsongerna är att vi har spelat helt fel typ av hockey.
Vi kör smälla-på-hockey och det passar inte vår spelstil riktigt.
Spelare som otto, falken, eklund osv smäller inte på utan är spelare som vill SPELA vilket vi gjorde då vi vann sm-guldet 2 år i rad under början av 2000-talet.
Kolla på Frölunda, där ser man att man kan SPELA hockey utan att behöva smälla på jämt.
Vi kanske ska prova att SPELA lite mer hockey istället, värt att prova...
Spelare som otto, falken, eklund osv smäller inte på utan är spelare som vill SPELA vilket vi gjorde då vi vann sm-guldet 2 år i rad under början av 2000-talet.
Kolla på Frölunda, där ser man att man kan SPELA hockey utan att behöva smälla på jämt.
Nåja, när vi bergade vårt senaste sm-guld va ju spelstilen EXTEMT aggresiv och tuff. "Torpederna" skördade ju stora framgångar genom att hela tiden smälla på och spela tufft ,på gränsen till småfult..Största anledningen till att vi vann -01 enligt mig..Djurgårn skrev:Problemet i de senaste säsongerna är att vi har spelat helt fel typ av hockey.
Om man ser till årets lag så är "finlirare" en riktig bristvara..Laget består ju till 90% av vattenbärare och "krigare"
Jävligt svårt att lira en "vacker" och attraktiv hockey då..
113 WHB
- Strömberg=power
Det är INTE(
) Lassila som sviktar,det är försvaret. Teemu Lassila har faktiskt vart över förväntningarna,om inte du märkt det. Och sen kan man ju tänka på att Lassila hade spelat i 55jobbiga minuter,det är ju klart att en målvakt som som får spela de sista 5minuter inte släpper in några puckar när han bara fått typ 5skott. Det kan man ju också tänka på.