Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Fredrik_75
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Fredrik_75 »

Kanske redan sett det!

Från HV71s forum

"Att Marcus Nilson skulle vara på väg bort är säkert ingen rök utan eld. Han saknades ju i laguppställningen mot Färjestad och han var heller inte med på dagens träning. Skall HV gå långt i ett slutspel, måste man ha in en bra andra center och låta Patric Carlsson spela ytterforward som är hans bästa position. Förvånar mig inte om HV bereder plats för just en center."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF är självklart större än någon spelare eller sportchef, även om jag förstår att det smakar illa. Alla reagerar hur dom vill.

Jag tycker mest det är tråkigt för juniorernas skull.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-12 16:31:50, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Jim Morrison skrev:DIF är självklart större än någon spelare eller sportchef, även om jag förstår att det smakar illa. Alla reagerar hur dom vill.
+1
Kall-El

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Kall-El »

medu82 skrev:
20002001 skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:Jag står här med ett säsongskort jag är redo att klippa och framtida resor till bortamatcher är för min del inställda tills detta rykte dementeras. Bara så KG och resten av ledningen vet.

Detta är totalt oacceptabelt och ett större övertramp än när fotbollen tog tillbaka Touma.

Finns noll argument överhuvudtaget för en sådan här värvning.
Är ditt hat över en spelare större än din kärlek till DIF?
Om du inte är nöjd med KG så får du väl försöka få bort honom i sann föreningsanda än att vända DIF ryggen?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vad jag tycker om MN förstår du säkert.
Men att sedan Nilsson sagt att han ska donera pengarna till juniorverksamheten ( vilket jag alltid betvivlat att han kommer göra) så ska han helt plötsligt spela för dem pengarna istället vilket innebär att vår juniorverksamhet torskar en halv miljon.

Så ja, DIF är större. Just därför jag inte vill att detta händer.

Förstår verkligen inte hur vissa av er på något sätt kan vara för en sån här värvning, både sportsligt och allt annat runt omkring. Ni förstår väl vad som kommer hända oavsett hur mycket de få av er som accepterar en sån här värvning kämpar för att få folk att byta sida?

Annars, njut ni över er värvning när vi har sämre siffror än aik på matcherna, då undrar även jag hur nöjda ni är med att Nilsson " kommer hem".
Vem har sagt att jag är för den?
Är också väldigt emot den framförallt rent sportsligt...
MEN min kärlek till DIF är större än mitt agg till MN...

O nej jag försöker inte "vända över" någon till mina åsikter utan tycker bara det är sjukt tråkigt att hatet för MN är större än kärleken till DIF.

Sedan så måste väl ändå Sharbel värvningen vara värre än vad denna någonsin varit och bojkottade du DIF fotboll då?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Nilsons agerande är i alla fall enligt mig värre än Toumas.

Touma var ung och lite omogen och ville in spela i Superettan. Detta kan jag till viss del köpa.

Nilson som redan dragit in massor av flis var girig och skulle promt ha ut allt trots att alla andra spelare agerat på det enda rätta sättet. Ekonomiskgirighet är för min del mycket värre agerat samtidigt som han satte en föreningen i ekonomisk kris än mer i skiten.

Dessutom var Nilson lagkapten och borde föregå med gott exempel, även där misslyckades han kapitalt både på isen och utanför densamma och lät en hjälte som Ottosson prata med t ex media.

Om vi sedan då skall se det strikt till spelarnas kvalité var ju Touma kanske vår bästa spelare offensivt det året när han anslöt. Är det någon som tror att Nilson kommer hålla samma kvalité nu?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Man behöver inte gilla en eventuell värvning av MN. Men att klippa säsongskortet eller sluta gå på matcherna är fan inte acceptabelt.
Avskaffa tre mot tre.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Mattias_87 skrev:Man behöver inte gilla en eventuell värvning av MN. Men att klippa säsongskortet eller sluta gå på matcherna är fan inte acceptabelt.
+1
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Att vända DIF ryggen är väl precis vad alla anklagar mackan för?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Att vända DIF ryggen är väl precis vad alla anklagar mackan för?
Tycker man har ett annat ansvar som anställd och lagkapten. Men det kanske bara är jag.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

+10
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bengan08 skrev:
Mattias_87 skrev:Man behöver inte gilla en eventuell värvning av MN. Men att klippa säsongskortet eller sluta gå på matcherna är fan inte acceptabelt.
+1
Vill folk inte gå på matcher och inte stötta Djurgården när Mackan är här så är det väl helt upp till dom.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Tycker man har ett annat ansvar som anställd och lagkapten. Men det kanske bara är jag.
Men samtidigt är ju supporterskapet det allra viktigaste enligt många. Att en supporter vänder DIF ryggen är nog värre än att en anställd gör det.
Jag ser på supporterskapet nästan som på föräldraskapet. Kommer älska DIF vad som än händer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kan du länka stadgarna?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Alla har rätt att reagera precis hur dom vill. MN-debaclet är bara en enda soppa, och om att inte gå på matcherna är vad som behövs så måste man förstå det. Jag hoppas bara ni kommer tillbaka till slut!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Alltså, jag orkar verkligen inte läsa ikapp allting...

Exakt varifrån kommer detta rykte? Hur tillförlitligt är det? På vissa verkar det redan klart att han har skrivit på.

Kan vem som helst starta ett rykte och sen begära en dementi från styrelsen? I så fall startar jag ryktet att Johan Forsberg är klar. Nu är det alltså upp till Djurgården att dementera denna vä'rvning inom 12 timmar om det inte ska räknas som att transfern genomförts och poet-jäveln är spelklar mot Linköping...
Låst