Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Alltså, värvar vi honom SAMT en center, typ Linus Videll så är jag nöjd. Ryan Lasch är högerforward så jag vet inte hur sugen jag är på honom...
Videll har väl aldrig varit center? Eller?
Fick för mig han var center. Aja, kanske inte funkar så bra för oss då... Kanske inför nästa säsong.
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av medu82 »

20002001 skrev:Jag står här med ett säsongskort jag är redo att klippa och framtida resor till bortamatcher är för min del inställda tills detta rykte dementeras. Bara så KG och resten av ledningen vet.

Detta är totalt oacceptabelt och ett större övertramp än när fotbollen tog tillbaka Touma.

Finns noll argument överhuvudtaget för en sådan här värvning.
Är ditt hat över en spelare större än din kärlek till DIF?
Om du inte är nöjd med KG så får du väl försöka få bort honom i sann föreningsanda än att vända DIF ryggen?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
20002001

Inlägg av 20002001 »

medu82 skrev:
20002001 skrev:Jag står här med ett säsongskort jag är redo att klippa och framtida resor till bortamatcher är för min del inställda tills detta rykte dementeras. Bara så KG och resten av ledningen vet.

Detta är totalt oacceptabelt och ett större övertramp än när fotbollen tog tillbaka Touma.

Om du inte är nöjd med KG så får du väl försöka få bort honom i sann föreningsanda än att vända DIF ryggen?

Vad jag tycker om MN förstår du säkert.
Men att sedan Nilsson sagt att han ska donera pengarna till juniorverksamheten ( vilket jag alltid betvivlat att han kommer göra) så ska han helt plötsligt spela för dem pengarna istället vilket innebär att vår juniorverksamhet torskar en halv miljon.

Så ja, DIF är större. Just därför jag inte vill att detta händer.

Förstår verkligen inte hur vissa av er på något sätt kan vara för en sån här värvning, både sportsligt och allt annat runt omkring. Ni förstår väl vad som kommer hända oavsett hur mycket de få av er som accepterar en sån här värvning kämpar för att få folk att byta sida?

Annars, njut ni över er värvning när vi har sämre siffror än aik på matcherna, då undrar även jag hur nöjda ni är med att Nilsson " kommer hem".
Senast redigerad av 20002001 den 2015-01-12 15:36:38, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Detta får ju inte vara sant.

Enda som jag tror M.N. skulle kunna bidra med är om vi har någon match kvar mot luleå och att han tar ut ett av sina grin-utbrott på Forsberg och sedan tar avstängningen och slutar med ishockey.

Men ja, det hoppas jag inte finns tillstymmelsen till chans att det händer.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Egendomligt uttalande med tanke på din signatur och den bild jag fått av dig och din hängivenhet för DIF.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
20002001

Inlägg av 20002001 »

Eriksson skrev:
Egendomligt uttalande med tanke på din signatur och den bild jag fått av dig och din hängivenhet för DIF.
Finns få saker som kan sudda ut ens hängivenhet till DIF och det är när en styrelse visar noll respekt och pissar på sina supportrar.

Och om du har en bra bild av min hängivenhet till DIF så tackar jag, men beröm är inget jag eftersträvar, jag gör det jag gör för DIF, och det finns folk som gör betydligt mer än vad jag gör och att tappa dessa eldsjälar är just vad man riskerar att göra, och det är ett sanslöst misstag.

Dementera ryktet DIF hockey!
Senast redigerad av 20002001 den 2015-01-12 15:51:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Eriksson skrev:
Är just sånna man nu riskerar att tappa, folk kanske förstår allvaret hur detta slår mot supporterskarorna först då. 20002001 är inte ensam, flera som är beredda att klippa sina kort. Kommer själv inte heller förlänga kommande säsong och inte de jag sitter med heller för den delen om DIF väljer att plocka in MN. Tråkigt, men tyvärr.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ni kan tycka att det är hur larvigt ni vill. Men faktum är att vi förmodligen för räkna med ett 1000-tal färre på varje match nu mot vad det hade varit tidigare. Och för att folk tappar intresset smittar av sig på andra och kommer förmodligen hänga i längre tid än vad Mackan är kvar.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Ge honom en chans att göra rätt för sig! Håller han inte så kommer inte Säcken spela honom heller...

Och det där med att klippa säsongskortet... Kom igen! :x Laget behöver vårt stöd och framförallt i år när vi måste hålla oss kvar! Spara all din ilska till årsmötet istället och försök påverka!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Cantona
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Andspe skrev:Ge honom en chans att göra rätt för sig! Håller han inte så kommer inte Säcken spela honom heller...

Och det där med att klippa säsongskortet... Kom igen! :x Laget behöver vårt stöd och framförallt i år när vi måste hålla oss kvar! Spara all din ilska till årsmötet istället och försök påverka!
Ledsen men det hjälper föga att vänta till maj med att försöka få DIF att inte värva en spelare i januari. Dessutom verkar vår åsikt ändå inte spela någon roll.

För mig personligen spelar det ingen roll om han gör 0 eller 20 poäng i år, det är för fan inte det det handlar om.
Senast redigerad av Cantona den 2015-01-12 16:05:01, redigerad totalt 1 gånger.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Andspe skrev:Ge honom en chans att göra rätt för sig! Håller han inte så kommer inte Säcken spela honom heller...

Och du tycker det är värt ett enormt publiktapp, kaos och splittringar på läktaren för en spelare som bara kanske kan ta en plats?

Och ja, årsmötet besöker jag alltid.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Ni kan tycka att det är hur larvigt ni vill. Men faktum är att vi förmodligen för räkna med ett 1000-tal färre på varje match nu mot vad det hade varit tidigare. Och för att folk tappar intresset smittar av sig på andra och kommer förmodligen hänga i längre tid än vad Mackan är kvar.
Jag tror, utan att försvara en eventuell värvning av MN, att ledningen sitter med samma kalkyl som du gör.
Men i andra vågskålen ligger en degradering till HA om man inte "förstärker". De skulle snudd på hellre lira för tomma läktare i SHL nästa säsong än att ramla ner i år. (OBS att jag skriver "de" om ledningen för "de" verkar ha förlorat "oss" i den här frågan)
De är totalt handlingsförlamade avseende att värva någon som inte har Djurgårdsanknytning, men hittar inget annat namn att chansa med än Marcus.
Synd att de inte tog in Murray när de hade chansen, tycker jag. Han hade gjort mycket mer för både laget och oss supportrar än vad MN skulle kunna göra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

20002001 skrev:

Och du tycker det är värt ett enormt publiktapp, kaos och splittringar på läktaren för en spelare som bara kanske kan ta en plats?

Och ja, årsmötet besöker jag alltid.
Självklart tycker jag att det känns onödigt.. Men att folk går runt och skriker att de ska klippa säsongskort och bojkotta tycker jag nog nästan är värre.. Sen att det smittar av sig på sådana som bara läser rubriker på AB gör ju inte saken bättre heller...

Sen borde folk ha lite tilltro till Säcken! Inte en chans att han kommer ge en spelare som inte håller sportsligt mycket speltid.. MN vill göra rätt för sig, han vill betala tillbaka. Nu har man kommit upp med en fair deal för båda parter.

Men om en sådan här känslosam värvning går i lås behövs ett längre video/artikel som förklarar hela historien bakom med alla undangömda detaljer.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tycker vi alla sjunger we shell overcome tillsammans.

Skämt å sido, låt oss vänta tills något är beslutat innan vi beskyller folk för diverse saker. Om detta stämmer så vill jag ha en utförlig förklaring från KG, ekonomiskt, relationsmässigt men framför allt sportsligt hur tankegångarna gick när Mackans namn las på bordet. Vilka fördelar som anses finnas förhållande till nackdelarna, och varför dessa fördelar värderades högre än nackdelarna.
Jag är inte arg, och inte besviken.
medu82

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av medu82 »

20002001 skrev:
medu82 skrev:

Vad jag tycker om MN förstår du säkert.
Men att sedan Nilsson sagt att han ska donera pengarna till juniorverksamheten ( vilket jag alltid betvivlat att han kommer göra) så ska han helt plötsligt spela för dem pengarna istället vilket innebär att vår juniorverksamhet torskar en halv miljon.

Så ja, DIF är större. Just därför jag inte vill att detta händer.

Förstår verkligen inte hur vissa av er på något sätt kan vara för en sån här värvning, både sportsligt och allt annat runt omkring. Ni förstår väl vad som kommer hända oavsett hur mycket de få av er som accepterar en sån här värvning kämpar för att få folk att byta sida?

Annars, njut ni över er värvning när vi har sämre siffror än aik på matcherna, då undrar även jag hur nöjda ni är med att Nilsson " kommer hem".
Vem har sagt att jag är för den?
Är också väldigt emot den framförallt rent sportsligt...
MEN min kärlek till DIF är större än mitt agg till MN...

O nej jag försöker inte "vända över" någon till mina åsikter utan tycker bara det är sjukt tråkigt att hatet för MN är större än kärleken till DIF.

Sedan så måste väl ändå Sharbel värvningen vara värre än vad denna någonsin varit och bojkottade du DIF fotboll då?

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Låst