Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ryan Lasch bjuds alltså ut till klubbar i Sverige och vi satsar på Mackan?
Nej. Mackan kommer inte att spela i DIF.
SkönaDjurgårn skrev:Alltså det bara bubblar i blodet, kan inte ens formulera mina tankar. Är så inåthelvetes jävla ****besviken på att ett sånt här rykte ens existerar. Blir det verklighet hoppar jag från en bro.

Jag hänger på! Platt fall. Kan inte CSKA Moskva låna ut Andreas Engqvist till oss? Så blir det rätsida på den här jävla cirkusen! Vad kommer detta att sluta .. efter 31 januari vet vi svaret.
Skulle han inte vara aktuell skulle de givetvis dementerat vid det här laget.
Signar KG mackan istället för Lasch, Fleury eller Suomervuori som alla bjudits ut till svenska klubbar så är det här mer jävla käbbel än hela jippot i riksdagen.
KG som funnits i organisationen i så många år och var med när Järlan körde skiten i botten och nu är på väg att göra samma sak?
Nej fyfan för detta. Jag har skänkt pengar till allt för att se nya spelare, men när jag menar det så tar jag tammefan inte vilket bottenskrap som helst.
Förstår inte ni vilka konsekvenser detta blir? Kommer bli exakt samma om inte värre än det som hände skabbe i fotbollen..... Splittringar i supporterleden.
Folk kommer sluta skänka pengar och de kommer bli bojkott återigen nu efter JK dagen och 2 fullsatta Globen, nu när vi är på väg tillbaka igen.
Detta är absolut inte Djurgårdens bästa genom att köra över vad vi supportrar har att säga, förening medlemsstyrd är vadå?.... Vatten värt om du frågar Stoppel och Putte....
Bara det att de här är ett rykte gör att jag avskyr gubbj*vlarna, vi supportrar är totalt överkörda återigen, fast inte i fotbollen denna gång utan i hockeyn.
KG som funnits i organisationen i så många år och var med när Järlan körde skiten i botten och nu är på väg att göra samma sak?
Nej fyfan för detta. Jag har skänkt pengar till allt för att se nya spelare, men när jag menar det så tar jag tammefan inte vilket bottenskrap som helst.
Förstår inte ni vilka konsekvenser detta blir? Kommer bli exakt samma om inte värre än det som hände skabbe i fotbollen..... Splittringar i supporterleden.
Folk kommer sluta skänka pengar och de kommer bli bojkott återigen nu efter JK dagen och 2 fullsatta Globen, nu när vi är på väg tillbaka igen.
Detta är absolut inte Djurgårdens bästa genom att köra över vad vi supportrar har att säga, förening medlemsstyrd är vadå?.... Vatten värt om du frågar Stoppel och Putte....
Bara det att de här är ett rykte gör att jag avskyr gubbj*vlarna, vi supportrar är totalt överkörda återigen, fast inte i fotbollen denna gång utan i hockeyn.
Var verkligen en av dem som tyckte M.N var en riktig svikare. Sedan jag läst en del artiklar och trådar har jag dock fått en mer nyanserad bild. Tycker folk drar lite väl stora växlar nu. OM det är som det spekuleras i vissa trådar att Nilson kanske rent av "jobbar av" sin "skuld" till klubben. I så fall vore det väl ganska dumt rent ekonomiskt att tacka nej. Utesluter ju inga andra värvningar. Låt killen få en chans.
PS.För övrigt anser jag att tonen mellan oss supporters i Sveriges finaste föreningen behöver hyfsas. Vi är på samma sida mot resten av Sverige och världen. Tycka olika är ok.DS
PS.För övrigt anser jag att tonen mellan oss supporters i Sveriges finaste föreningen behöver hyfsas. Vi är på samma sida mot resten av Sverige och världen. Tycka olika är ok.DS
- Jim Morrison
Kan inte ens fatta att jag skriver det här, men jag har lite svårt att bli lack på MN för att han vill komma och göra rätt för sig samt göra det i princip gratis. Det är ju inte hans fel att KG vill ta in honom, om ni förstår hur jag menar. Jag kan känna att han grämer sig och alla är väl värd en andra chans, speciellt när snubben verkar våga trots allt som hänt. Det måste väl vara bevis på någonting. Något slags DIF-hjärta. Istället kan jag känna att det är KG man ska vara lite fundersam över, som väljer att ta in honom. Om han inte tror att han kommer få någon slags återuppståndelse, vilket jag har svårt att tro.
Jag är tudelad, självklart, för satan vad arg man var på allt och alla när det här hände.
Jag är tudelad, självklart, för satan vad arg man var på allt och alla när det här hände.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säg såhär:
Vi tar in Mackan nu, pressen på honom kommer att vara ENORM, vad händer om han fortsätter att spela som han gjort de två senaste säsongerna?
Är det värt att ta in en spelare som de facto kommer att skapa splittringar?
Är det värt att riskera tappa publik, vårt starkaste kort vi har?
Varför väljer man att faktiskt riskera så pass mycket för en spelare som faktiskt har kontrakt med en annan SHL klubb? Jag förstår verkligen inte, jag förstår inte hur man gör en riskbedömning på det här som rättfärdigar att ta tillbaka honom. Oavsett vad man tycker om det som hänt så måste man ändå se nuet och hur det påverkas. Får ont i magen av allt det här!
Vi tar in Mackan nu, pressen på honom kommer att vara ENORM, vad händer om han fortsätter att spela som han gjort de två senaste säsongerna?
Är det värt att ta in en spelare som de facto kommer att skapa splittringar?
Är det värt att riskera tappa publik, vårt starkaste kort vi har?
Varför väljer man att faktiskt riskera så pass mycket för en spelare som faktiskt har kontrakt med en annan SHL klubb? Jag förstår verkligen inte, jag förstår inte hur man gör en riskbedömning på det här som rättfärdigar att ta tillbaka honom. Oavsett vad man tycker om det som hänt så måste man ändå se nuet och hur det påverkas. Får ont i magen av allt det här!
2014-04-07, vad hände?
Det enda jag är intresserad av just nu är vad Linkan tycker om ryktet, på Twitter.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Om nu Nilson kommer signas kan man ju undra lite grand rent sportsligt vad Mackan anses tillföra som inte Dogge tillför.
Rutin kan vi ju direkt stryka för vi har relativt många rutinerade forwards redan.
Spelmässigt?
Killen har väl för sjutton vara på gränsen till att inte ens vara ordinarie i HV71.
Har vi brist på forwards?
Knappast.
Är han en spelare som kan bära en lina?
Knappast.
Kommer han ta speltid från en yngre spelare som antagligen inte är mycket sämre spelmässigt?
Högst troligt.
Jämför detta då med Dogge som faktiskt hade tillfört en ortunierad backsida rutin.
Han hade dessutom bidragit med tyngd framför mål och varit väldigt bra att ha i BP.
Dessutom hade han antagligen kunnat lära en yngre backpartner väldigt mycket.
Min slutsats av detta är att skulle Nilson plockas in med inte Dogge har Stoppel en hel del att förklara.
Och detta är då enbart sportsliga orsaker...
...Och då har det inte heller nämnts att andra bättre forwards funnits tillgängliga på marknaden.
Rutin kan vi ju direkt stryka för vi har relativt många rutinerade forwards redan.
Spelmässigt?
Killen har väl för sjutton vara på gränsen till att inte ens vara ordinarie i HV71.
Har vi brist på forwards?
Knappast.
Är han en spelare som kan bära en lina?
Knappast.
Kommer han ta speltid från en yngre spelare som antagligen inte är mycket sämre spelmässigt?
Högst troligt.
Jämför detta då med Dogge som faktiskt hade tillfört en ortunierad backsida rutin.
Han hade dessutom bidragit med tyngd framför mål och varit väldigt bra att ha i BP.
Dessutom hade han antagligen kunnat lära en yngre backpartner väldigt mycket.
Min slutsats av detta är att skulle Nilson plockas in med inte Dogge har Stoppel en hel del att förklara.
Och detta är då enbart sportsliga orsaker...
...Och då har det inte heller nämnts att andra bättre forwards funnits tillgängliga på marknaden.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har också funderat så kall-el och det mesta tyder på att KG bara är en stor idiot med dålig koll, apparently.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det finns säkert ett 100-tal spelare på marknaden med samma kvalitet som Mackan. Så varför han?
Expert.
- Jim Morrison
Fast vi vet ju inte vilka andra forwards som kommer dock med tanke på att MN inte, enligt ryktena, tar några pengar från DH eller budget. Om Mackan skulle bli den enda spelaren in, då kan man nog börja ifrågasätta vad fan som händer.
Allt är en jävla soppa. Men KG har ju tydligen bestämt sig så vad fan kan man göra?
Allt är en jävla soppa. Men KG har ju tydligen bestämt sig så vad fan kan man göra?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-12 13:54:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tar han en plats bland 12 forwards när vi inte har Samuelsson skadad typ? Det är väl Alvarez och Mackan som ska sitta då.Jim Morrison skrev:Fast vi vet ju inte vilka andra forwards som kommer dock med tanke på att MN inte, enligt ryktena, tar några pengar från DH eller budget. Om Mackan skulle bli den enda spelaren in, då kan man nog börja ifrågasätta vad fan som händer.
Expert.
- Jim Morrison
Nä. Skulle vara om han ersatte Ahlén då.SirDIFalot skrev:Tar han en plats bland 12 forwards när vi inte har Samuelsson skadad typ? Det är väl Alvarez och Mackan som ska sitta då.Jim Morrison skrev:Fast vi vet ju inte vilka andra forwards som kommer dock med tanke på att MN inte, enligt ryktena, tar några pengar från DH eller budget. Om Mackan skulle bli den enda spelaren in, då kan man nog börja ifrågasätta vad fan som händer.