Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Om ni lägger stämning åt sidan en minut.

Kan någon svara på vad det finns för sportslig uppsida med att värva hit Mackan som gör att det är det minsta värt att dra igång det här kaoset? Det är inte 2009 längre. Killen har suttit på läktaren i HV.
Expert.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:Om ni lägger stämning åt sidan en minut.

Kan någon svara på vad det finns för sportslig uppsida med att värva hit Mackan som gör att det är det minsta värt att dra igång det här kaoset? Det är inte 2009 längre. Killen har suttit på läktaren i HV.
Ingen skulle jag vilja påstå
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:

Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.
Expert.
Debacle

Inlägg av Debacle »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:

Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.

... och samtidigt skapa sprickor inom Djurgårdsfamiljen som på långsikt skulle kunna hota vår existens?
mb81

Inlägg av mb81 »

Var är dementin från DIF? Gått över ett halvt dygn sen det började snackas.
bysseboy

Inlägg av bysseboy »

Med risk för att bli mordhotad och idiotförklarad:
Kan inte alla tagga ner en aning. Om vi glömmer all historia och tittar på M.N som värvning så har han mycket att bevisa. Hans passningsspel främst i pp skulle dock vara en tillgång då vi har begränsat med spelare i den rollen. Om nu Samuelsson är borta behöver vi dessutom en högerskytt. Marknaden är i stort sett död. Tyvärr finns på detta forum en övertro på hur spännande spelare som inte har djurgårdsanknytning tycker att det skulle vara att spela hos oss. En klubb med en tämligen kass ekonomi, utan egen arens som kommer att hamna på nedre halvan av tabellen och med största säkerhet missa ett slutspel. Kan vi göra billiga värvningar i nuläget som skapar någon sorts bredd så kan jag gärna föredra det om spetsen uteblir.
mb81

Inlägg av mb81 »

bysseboy skrev:Med risk för att bli mordhotad och idiotförklarad:
Kan inte alla tagga ner en aning. Om vi glömmer all historia och tittar på M.N som värvning så har han mycket att bevisa. Hans passningsspel främst i pp skulle dock vara en tillgång då vi har begränsat med spelare i den rollen. Om nu Samuelsson är borta behöver vi dessutom en högerskytt. Marknaden är i stort sett död. Tyvärr finns på detta forum en övertro på hur spännande spelare som inte har djurgårdsanknytning tycker att det skulle vara att spela hos oss. En klubb med en tämligen kass ekonomi, utan egen arens som kommer att hamna på nedre halvan av tabellen och med största säkerhet missa ett slutspel. Kan vi göra billiga värvningar i nuläget som skapar någon sorts bredd så kan jag gärna föredra det om spetsen uteblir.
Missa slutspel? Vi har 10 poäng att gå på för att klara slutspel så med största säkerhet känns väl dumt att säga. Spelare i Marcus Nilsons klass finns det massor att få tag i.
Förut när vi klagat på att marknaden är död är det väl mest att det inte finns den kvaliteten som man vill till en första center tex.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:

... och samtidigt skapa sprickor inom Djurgårdsfamiljen som på långsikt skulle kunna hota vår existens?
Men snälla nån. Hur fan skulle det hota DIF hockeys existens?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
bysseboy

Inlägg av bysseboy »

bysseboy skrev:Missa slutspel? Vi har 10 poäng att gå på för att klara slutspel så med största säkerhet känns väl dumt att säga. Spelare i Marcus Nilsons klass finns det massor att få tag i. Förut när vi klagat på att marknaden är död är det väl mest att det inte finns den kvaliteten som man vill till en första center tex.
Ok. Ber om ursäkt för min otydlighet om ett play in är att gå till slutspel så finns fortfarande chansen men jag tänker att vi i första hand slåss för ett nytt kontrakt.
Det som eg. är min poäng är att jag tycker tonläget är som om vi kan välja och vraka mellan olika spelare vilket jag inte tror att vi kan. M.N är som jag skrev inte någon klassvärvning men får jag välja att ha honom på isen framför t.ex. Heinerö eller Guter som varit fallet senaste matcherna i ett pp så väljer jag M.N alla dagar.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.

Är väl ändå inte MN som skapar sprickorna, det gör väl alla så kallade fans som hotar med både det ena och andra.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vill inte heller ha Mackan.

Tror han skulle kunna tillföra en del. Inte minst i PP. Med Samuelsson skadad skulle han ju gå in i någon av de 2 första kedjorna.

Dock så är jag emot värvningen då hans ankomst skulle kunna skapa sprickor i supporterleden. Sen är han ju inte den som lyfter oss mer än marginellt sportsligt heller.
mb81

Inlägg av mb81 »

Eriksson skrev:
Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:Varför ska en trött 36-åring som inte platsa i HV komma hit och stå i vägen för yngre spelare som redan idag är bättre än honom? Och även om man tycker annorlunda där så är det ju marginell skillnad.

Är väl ändå inte MN som skapar sprickorna, det gör väl alla så kallade fans som hotar med både det ena och andra.
Jo så kan det såklart vara. Men är det värt det för en spelare som knappt gör laget bättre? Skulle kunna förstå det om han fortfarande var bland elitseriens bästa spelare men inte nu.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Ärligt talat historia hit å dit....Mackan är bättre en typ alla i vårt lag även om han är lite trött.

Det är fakta sen finns det ju som sagt en historia som sänker han totalt men men..

Någon måste in sen om det är Mackan eller någon annan så kör bara..:)
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Eriksson skrev:
Debacle skrev:

+1
Donkels

Inlägg av Donkels »

Steelmountain skrev:Ärligt talat historia hit å dit....Mackan är bättre en typ alla i vårt lag även om han är lite trött.

Det är fakta sen finns det ju som sagt en historia som sänker han totalt men men..

Någon måste in sen om det är Mackan eller någon annan så kör bara..:)
Håller jag inte med om att "M är bättre än typ alla i vårt lag"
Låst