Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Det lilla jag har hört ska tydligen Unionen har varit den drivande faktorn i målet. Jag kan inte ärendet bra nog egentligen men är nog mest skeptisk till det idrottsliga i dagsläget!
Tuzzen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tuzzen »

En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Doyle skrev:Allting sammantaget lutar åt att man gjort överenskommelse med "Mackan" om att spela resterande säsong i DIF. Misstänker dock att han inte tillhör den spets man letar efter. Tror ledningen säkert har en godbit att presentera samtidigt som "Mackan gate" görs offentlig. Man jobbar nu säkert :roll: febrilt för att Mackans signing drunknar i fansens lycka över en annan värvning¨. Men om inte det scenariot stämmer lär vi få en het debatt de närmsta veckorna här på forumet :roll:
Bästa vore väl om (om jag förstår forumets samlade mening rätt) att Mackans uppdrag hos oss blir att skura toaletterna och tvätta svettiga kallingar. Medans "godbiten" som presenteras ska ge oss ett riktigt bra slut på säsongen och en god start på nästa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
En intressant motfråga är: om vi skulle ge dig "rätt" i sak (vilket förmodligen de flesta gjort/gör), anser du då att spelaren i fråga SPORTSLIGT SETT har någonting överhuvudtaget att bidra med? Inse att folk oroar sig över hur det kommer att se ut på isen. Vad som skett/sker bakom kulisserna och i rättsalarna är sekundärt. Har folk inte rätt att tycka att MN är en avdankad sopa bara för att han behandlades dåligt rent juridiskt av föreningen senast det begav sig? Våga nyansera ditt eget tänkande.
"Wanna go, pretty boy?"
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Thunder Bay Bombers skrev:
Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
En intressant motfråga är: om vi skulle ge dig "rätt" i sak (vilket förmodligen de flesta gjort/gör), anser du då att spelaren i fråga SPORTSLIGT SETT har någonting överhuvudtaget att bidra med? Inse att folk oroar sig över hur det kommer att se ut på isen. Vad som skett/sker bakom kulisserna och i rättsalarna är sekundärt. Har folk inte rätt att tycka att MN är en avdankad sopa bara för att han behandlades dåligt rent juridiskt av föreningen senast det begav sig? Våga nyansera ditt eget tänkande.

Nja att tycka att MN är en avdankad sopa BARA för att han behandlades dåligt rent juridiskt skulle jag säga är fel.

Att dock anse att MN inte håller rent sportsligt är en helt annan sak vilket jag personligen håller med om då jag tvivlar på att hans vara eller inte vara i våran trupp skulle vara tungan som gör att vågen faller över åt rätt håll...
Om man ser till MNs senaste tid hos HV (denna säsong) så känns det som att han är en spelare som sällan gör de poängen som är avgörande, vilket är det vi behöver.

Så nejtack till MN på rent sportsliga grunder skulle jag säga.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Marcus Nilson skulle vara bra för Djurgården tycker Sammy Lindström:

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... jurgarden/

Hm..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror väldigt många sågar den här möjliga värvningen baserat på sportsliga kriterier. Nilson var en bedrövlig spelare och ledare året då vi åkte ur, skulle han vara bättre nu? Knappast. Han är 36 år och är slut som hockeyspelare.

Att sen ta tillbaka honom till vår förening där vår så viktiga supporterskara avskyr karln känns...sådär. För att uttrycka sig milt. :?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Calle skrev:Marcus Nilson skulle vara bra för Djurgården tycker Sammy Lindström:

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... jurgarden/

Hm..
Den där hjärnskakningen på Sanny tog tydligen värre än man kunde tro
Senast redigerad av Donkels den 2015-01-12 11:22:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Alltså, Vi nobbar Dogge på "sportsliga grunder", men sedan är tydligen Mackan helt ok?
Hur fan tänkte man här? "Äh, han är billig iom att han spelar av vår skuld till honom" Eller är det bara för att vi fans ska gå ape-shit för att sedan kunna acceptera typ Hagos eller någon annan breddspelare med motiveringen "Äh, det kunde varit värre..." :shock:

Och jag som var lite grinig iom dissen av Dogge...
It's the hope that kills you.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

-daniel- skrev:
Tror väldigt många sågar den här möjliga värvningen baserat på sportsliga kriterier. Nilson var en bedrövlig spelare och ledare året då vi åkte ur, skulle han vara bättre nu? Knappast. Han är 36 år och är slut som hockeyspelare.

Att sen ta tillbaka honom till vår förening där vår så viktiga supporterskara avskyr karln känns...sådär. För att uttrycka sig milt. :?
Så m a o hade du bara gillat läget och gått hem och sökt nytt jobb kan man tolka ditt ovidkommande svar som?
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Stavhoppet skrev:
Thunder Bay Bombers skrev:

Nja att tycka att MN är en avdankad sopa BARA för att han behandlades dåligt rent juridiskt skulle jag säga är fel.

Att dock anse att MN inte håller rent sportsligt är en helt annan sak vilket jag personligen håller med om då jag tvivlar på att hans vara eller inte vara i våran trupp skulle vara tungan som gör att vågen faller över åt rätt håll...
Om man ser till MNs senaste tid hos HV (denna säsong) så känns det som att han är en spelare som sällan gör de poängen som är avgörande, vilket är det vi behöver.

Så nejtack till MN på rent sportsliga grunder skulle jag säga.
Syftningsfel från min sida, precis så.
"Wanna go, pretty boy?"
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

KG och det sportsliga rådets uppgift bör vara att förstärka laget maximalt för att ta så mycket poäng som möjligt resterande matcher den här säsongen. Baserat på det så bör man skippa Nilson med tanke på:
1. Han har gjort tre poäng i spel fem mot fem i år. Han gjorde nio poäng i fem mot fem förra året.
2. Han har -5 i ett topplag. Han var -19 förra året. Sämst i HV.
3. Publiken har burit laget på hemmaplan i år. Det är den fördelen vi har. Man kan tycka vad man vill om att folk är barnsliga i sina åsikter om Mackan eller att han hade rätt. Det spelar ingen roll så länge en stor del inte kommer att dyka upp på matcherna alternativt dyka upp och bua ut Mackan. Det kommer sänka oss rejält.

Fördelarna kan jag inte se många med men om man ändå ska försöka dra dessa:
1. Man får en rutinerad spelare till en, antagligen, väldigt låg kostnad.
2. Man behöver inte lägga till på att leta boende till spelaren.
3. Spelaren kan staden och föreningen och lär inte behöva lägga fokus på sådant för att kunna börja prestera.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Debacle skrev:
sm910 skrev:
Difiale skrev:Han ska alltså spela av pengarna som DIF är skyldiga honom..

Men att han drog när han varit med och spelat ned oss som kapten då?
Att han skulle stämma oss?
Drog? Hela stämningen handlade ju om att han ville få stanna kvar och spela för oss med nedsatt lön - hade rotat sin familj i Stockholm för att han trodde att vi skulle respektera hans flerårskontrakt - men att DIF mot grundläggande avtals- och arbetsrättsregler sparkade ut honom med ändan före utan att ens vara intresserade av att förhandla om lönenedsättning. En lönenedsättning han var redo att godta utan att hans kontrakt ens krävde det.

Men inte den lönesänkning DIF erbjöd och den lönen DIF kunde ge.
Det hade man såklart kunnat hävda från DIF-håll, om det inte vore för att DIF klippte all kontakt rakt av redan innan de skulle börja löneförhandla.
Jim Morrison skrev:
sm910 skrev: Drog? Hela stämningen handlade ju [...].
Har aldrig kunnat greppa det där riktigt, en Marcus Nilson med nedsatt lön hade väl varit väldigt attraktivt att ha i HA när det begav sig? Det måste ligga något mer till storyn för det verkar föga troligt att DIF inte ens vill diskutera lönesänkning när man gjorde det med alla andra veteraner.
Ja, något mer måste rimligtvis ligga bakom bortom det sportsliga. Personligt, missförstånd eller av några andra anledningar som ingen önskat hosta upp utåt, inte ens i rättegångsförhören om motiven för avsked när miljonbelopp stod på spel. Här håller jag varken Nilson eller DIF som någon helig ko - kanske var det något Nilson gjorde/sa/krävde, kanske var det något DIF gjorde/sa/krävde eller så var det lite av bådas fel att det skar sig. Jag har bara att gå på rykten och berättelser från de samtala man haft med inblandade - inget som känns lämpligt att sitta och löst spekulera på i ett redan infekterat ämne.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tuzzen skrev:
-daniel- skrev:

Så m a o hade du bara gillat läget och gått hem och sökt nytt jobb kan man tolka ditt ovidkommande svar som?
Oj, vill du ha hjälp med läsförståelsen rekommenderar jag dig att vända dig hit:
http://www.larandelek.se/lasa-2/lasa/3925-2/
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

minalman skrev: Bästa vore väl om (om jag förstår forumets samlade mening rätt) att Mackans uppdrag hos oss blir att skura toaletterna och tvätta svettiga kallingar. Medans "godbiten" som presenteras ska ge oss ett riktigt bra slut på säsongen och en god start på nästa.
På tal om de avlönade klackledarna som kraftigt ogillades i klacktråden:
Slå två hatfenomen i en smäll - smygavlöna Nilson till att då och då glida in på bortastå och hetsa mot vår kurva! Skulle skapa ett drag och hatstämning vi inte fått glädjen att vara med om sen Hovet hade två kurvor och råttor som rände runt!
Senast redigerad av sm910 den 2015-01-12 10:17:15, redigerad totalt 1 gånger.
Låst