Styrkan har inte mycket med vikten att göra.Jepe skrev:Så du tror inte att en 188cm 88kg Vejdemo är fysiskt tillräcklig för att spela?Don66-2 skrev:Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Verkar ju vara bekräftat att det förts långtgående diskussioner iallafall. Herregud.
Senast redigerad av Debacle den 2015-01-12 00:43:59, redigerad totalt 1 gånger.
De är för små.. Behöver lägga på sig både ett och annat kg och utvecklas mentalt innan de är klara för SHL. Men visst är de intressantaJepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Senast redigerad av Andspe den 2015-01-12 00:41:06, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Då är det tyvärr. Riktigt tråkigt.SirDIFalot skrev:Jag tyckte redan vi hade för många breddspelare som stod i vägen som inte tillför någonting. Så tar vi in en till. Som dessutom kommer uppröra många fansen.Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Så förbannat tråkigt bara.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fler? Vi har två på backsidan och inte en enda på forwardssidan. Trots att vi har ett par som rent sportsligt helt klart borde gå före en drös av medelmåttorna som spelar i A-laget.Don66-2 skrev:Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Expert.
Japp, två är fullt tillräckligt. Jag vill inte se nån ny forward under 25 såvida han inte har Sörensens mentalitet.SirDIFalot skrev:Fler? Vi har två på backsidan och inte en enda på forwardssidan. Trots att vi har ett par som rent sportsligt helt klart borde gå före en drös av medelmåttorna som spelar i A-laget.Don66-2 skrev:Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, det låter ju som en sund idé. Då är ju J20 en onödig utgift. Lägg ner skiten.Don66-2 skrev:Japp, två är fullt tillräckligt. Jag vill inte se nån ny forward under 25 såvida han inte har Sörensens mentalitet.SirDIFalot skrev:Fler? Vi har två på backsidan och inte en enda på forwardssidan. Trots att vi har ett par som rent sportsligt helt klart borde gå före en drös av medelmåttorna som spelar i A-laget.Don66-2 skrev:Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Expert.
Hellre en trött 36-årig glidare än en hungrig och rivig 18-åring!

Om du syftar på Mackan så är jag inte direkt lyrisk över den eventuella värvningen heller, dock på sportsliga grunder.bastis7 skrev:Hellre en trött 36-årig glidare än en hungrig och rivig 18-åring!
Henrik Tömmernes som det snackades om tidigare är klar för Tappara.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Som vi har längtat!!Rocky3000 skrev:
Vilken jävla käftsmäll! Vem går vinnare ur den här fighten? DIF eller Marcus Nilson? (Eller kanske båda?)
Om nu Herr Nilson ska lira med oss så ska det vara for free, annars kan han lägga ner för gott!
För övrigt: Guess who's back back again, Hej alla! Saknaden blev för stor! Nu är jag här igen!

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nästan så att man tror att Rocky har något att göra med detta 

Imorgon kommer man vakna upp och läsa nyheten, nästan så man vill kräkas. Vi vill ha spets inte en spelare som är långt förbi sin peak och hatad av många.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
kronwall är inte direkt stor heller och ändå är han ett fysiskt monster..Andspe skrev:De är för små.. Behöver lägga på sig både ett och annat kg och utvecklas mentalt innan de är klara för SHL. Men visst är de intressantaJepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Ojoj vad var det som hände.
Skulle detta bli verklighet skulle vi få se en av de mest onyanserade debatterna någonsin ta fart en gång till. Hälften av tyckarna i MN fallet vet knappt vad som egentligen skett. Visst ser det på ytan jäkligt illa ut att stämma sin egna klubb som man dessutom säger sig älska. Att han var en rätt vek kapten året vi åker ned skriver han nog själv under på också, men är troligtvis inte hans eget fel utan tog troligen den rollen eftersom ingen annan gjorde det (men vad vet jag). Det största felet i denna soppa är vår ledning vid den här tiden. Vill även tillägga att man bör läsa Ottos inlägg kring detta - http://ottosson.blogg.se/2014/february/ ... s-dif.html
När allt detta är sagt så även fast jag inte skulle ha något emot att Nilson kom tillbaka, så förstår jag att man inte kan omvända den stora massans åsikter eller känslor kring fallet som sådant utan att man då bör tänka sig efter genom att inte värva Nilson. Speciellt inte under ett läge med under tjugo matcher kvar där vi nästintill är beroende av publiken. Det skulle kanske gå att värva inför kommande säsong och botgöra genom intervjuer och möten där allt förklaras sakligt och korrekt. Men inte såhär, det vore inte dödsstöten men rätt nära.
Skulle detta bli verklighet skulle vi få se en av de mest onyanserade debatterna någonsin ta fart en gång till. Hälften av tyckarna i MN fallet vet knappt vad som egentligen skett. Visst ser det på ytan jäkligt illa ut att stämma sin egna klubb som man dessutom säger sig älska. Att han var en rätt vek kapten året vi åker ned skriver han nog själv under på också, men är troligtvis inte hans eget fel utan tog troligen den rollen eftersom ingen annan gjorde det (men vad vet jag). Det största felet i denna soppa är vår ledning vid den här tiden. Vill även tillägga att man bör läsa Ottos inlägg kring detta - http://ottosson.blogg.se/2014/february/ ... s-dif.html
När allt detta är sagt så även fast jag inte skulle ha något emot att Nilson kom tillbaka, så förstår jag att man inte kan omvända den stora massans åsikter eller känslor kring fallet som sådant utan att man då bör tänka sig efter genom att inte värva Nilson. Speciellt inte under ett läge med under tjugo matcher kvar där vi nästintill är beroende av publiken. Det skulle kanske gå att värva inför kommande säsong och botgöra genom intervjuer och möten där allt förklaras sakligt och korrekt. Men inte såhär, det vore inte dödsstöten men rätt nära.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...