Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Daniel942 skrev:Bild
<3
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Kall-El skrev:Strikt ekonomiskt menar nog styrelsen att det är smart att få in en forward för pengar som vi ändå inte skulle kunna använda till något annat.

Haken är bara vad detta kommer kosta på sikt i och med fansens dom över detta eventuella agerande.

Har ofantligt svårt att se kärnan bland de "sjungande fansen" acceptera detta.

saken blir knappast bättre med Stoppels klumpiga uttalande "de får tycka vad de vill".

DIF hockey har ju förut fått kritik för att skita i fansen och med uttalanden som dessa eventuellt kombinerat med att signa upp en av de mest hatade spelarna på mycket länge kommer inte bättre på relationen mellan fans - förening de allra minsta.

Att hockeyns styrelse inte lärt sig av Touma-incidenten i fotbollen är obegripligt och då skall det sägas att Touma var bra sportsligt vilket Nilson knappast är längre. Dessutom gjorde Touma sitt misstag när han var typ 19 år och lite ung och dum, detta försvar kan knappast Nilson använda sig utav.
Uttalandet ska vi nog ta med en nypa salt eller två, tidningar har lätt att slinta på tangentbordet.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

bastis7 skrev:
Godnoken skrev:
#10 skrev:
bastis7 skrev:
Godnoken skrev:quote]

Sååå. Hur tog Ölvestad och Otto hand om det Nilson som "ställde till med"?
Va ansiktet utåt efter vi hade åkt ut. Som lagkapten tycker jag man har ett ansvar för sånt också.
Faktiskt konstigt att han var kapten, framförallt med otto i laget, han är ingen kaptenstyp.
Var ju ingen som ville ta ansvaret att vara kapten den säsongen.
Och? Blir man det får man ta de uppgifter som efterföljer.
Påpekade aldrig att man inte skall göra det efter sin bästa förmåga. Enbart ett svar på hans fundering.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja, man har ju klagat lite över att det har varit dött i den här tråden på sistone.

Ikväll kom väl ketchup-effekten.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Denna värvning skulle få Walker-värvningen att se ut som millenniets smartaste värvning...
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Don66-2 skrev:
Kall-El skrev:Strikt ekonomiskt menar nog styrelsen att det är smart att få in en forward för pengar som vi ändå inte skulle kunna använda till något annat.

Haken är bara vad detta kommer kosta på sikt i och med fansens dom över detta eventuella agerande.

Har ofantligt svårt att se kärnan bland de "sjungande fansen" acceptera detta.

saken blir knappast bättre med Stoppels klumpiga uttalande "de får tycka vad de vill".

DIF hockey har ju förut fått kritik för att skita i fansen och med uttalanden som dessa eventuellt kombinerat med att signa upp en av de mest hatade spelarna på mycket länge kommer inte bättre på relationen mellan fans - förening de allra minsta.

Att hockeyns styrelse inte lärt sig av Touma-incidenten i fotbollen är obegripligt och då skall det sägas att Touma var bra sportsligt vilket Nilson knappast är längre. Dessutom gjorde Touma sitt misstag när han var typ 19 år och lite ung och dum, detta försvar kan knappast Nilson använda sig utav.
Å andra sidan så den dagen när fansen tillåts styra över ledning och styrelse hur klubben ska skötas och vilka som ska värvas eller inte så är det ju bara att lägga ner verksamheten.
Håller absolut med om att fansen inte ska styra ledningen, och hur klubben ska skötas, men det finns smarta och osmarta värvningar, och om Nilsson signas så är det inte en speciellt smart värvning. Hade vi inga supportrar så skulle Dif inte spela i SHL så fansen är viktiga, och det borde rimligen va en balansgång att se till både klubbens bästa samt även fansen. MN affären skulle som jag ser omöjligen någon part tjäna på. Djurgården blir inte bättre med Herr Nilsson i lagen, och fansen blir inte gladare över Herr Nilssons intåg. Så va ledningen skulle se för förtjänst att ta Nilsson tillbaka har jag ruggigt svårt att se.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
2014-04-07, vad hände?
Debacle

Inlägg av Debacle »

"Vill komma och göra rätt för sig." MN skulle för det första aldrig kunna göra rätt för sig, vad han än gör kommer han fortfarande kosta klubben yttligare en miljon. Han skulle dessutom aldrig acceptera att bli petad och befintliga spelare samt juniorer skulle bortprioriteras vilket bara skulle förstöra för DIF.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Skönt att det bara är hockey då :P
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Vilken jävla käftsmäll! Vem går vinnare ur den här fighten? DIF eller Marcus Nilson? (Eller kanske båda?)

Om nu Herr Nilson ska lira med oss så ska det vara for free, annars kan han lägga ner för gott!

För övrigt: Guess who's back back again, Hej alla! Saknaden blev för stor! Nu är jag här igen! 8)

Bild
Bild
mb81

Inlägg av mb81 »

Rocky3000 skrev:Bild

Vilken jävla käftsmäll! Vem går vinnare ur den här fighten? DIF eller Marcus Nilson? (Eller kanske båda?)

Om nu Herr Nilson ska lira med oss så ska det vara for free, annars kan han lägga ner för gott!

För övrigt: Guess who's back back again, Hej alla! Saknaden blev för stor! Nu är jag här igen! 8)

Bild
Välkommen tillbaka!!!

Nu väntar man bara på Mäklaren också!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Jag tyckte redan vi hade för många breddspelare som stod i vägen som inte tillför någonting. Så tar vi in en till. Som dessutom kommer uppröra många fansen.

Så förbannat tråkigt bara.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Jepe skrev:Ser hellre att vi ger framtiden speltid, Vejdemo, Bernhardt, Davidsson mfl är några som knackar på dörren. Ser jag detta rent sportsligt så ser jag inte vad mackan skulle tillföra som inte dessa skulle kunna göra. På riktigt.
Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Don66-2 skrev:
Nej tack, inte fler juniorer i det här läget. Vi är tillräckligt fysiskt klena som det är.
Så du tror inte att en 188cm 88kg Vejdemo är fysiskt tillräcklig för att spela?
2014-04-07, vad hände?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Är det en slump att Putte Carlsson kom in i föreningen och nu kommer Nilson? Något säger mig att den supporterhatande gamla gubben har ett finger med i detta.
Djurgårdens IF
Låst