Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Blir det Marcus Nilson så klipper jag mitt säsongskort, direkt! Sen får ni andra säga vad ni vill. Då har iallafall jag sett min sista match med DIF hockey på väldigt väldigt länge.
2014-04-07, vad hände?
Sportsligt känns Yared Hagos som en center sämre än Micke Holmqvist så jag ser inte vad för nytta vi skulle ha av en sådan spelare.
Är det mackan Nilson det gäller borde de värvningsansvariga omedelbart sättas på psykundersökning. Det är klacken som burit fram DIF hemma. Att ens överväga att plocka in en spelare som Mackan skulle förstöra all relation med klacken och antagligen skulle det buas istället för att driva på laget framåt.
Om man bortser från detta scenario ställer jag mig frågande till om Nilson är tillräckligt bra?
Vill vi verkligen ha in en spelare som förra gången det gick tufft fullständigt vek ner sig?
Enda orsaken till varför Stoppel ens skulle överväga denna spelare måste väl vara att man inte hittar något annat kombinerat med att HIV är villiga att fortsätta äta typ 75% av Nilsons lön minimum.
Avslutningsvis undrar jag ju om Djurgårdshjälpen verkligen vill att deras insamlade pengar skall gå till den spelaren. Skulle de godkänna den signing kan jag ana att det skulle få stora problem att få in nya pengar i framtiden.
Tyvärr tror jag att en värvning av Nilson kan få väldigt stora negativa konsekvenser för DIF både publikt och sportsligt så låt oss hoppas att det inte rör sig om den spelaren för allas bästa.
Är det mackan Nilson det gäller borde de värvningsansvariga omedelbart sättas på psykundersökning. Det är klacken som burit fram DIF hemma. Att ens överväga att plocka in en spelare som Mackan skulle förstöra all relation med klacken och antagligen skulle det buas istället för att driva på laget framåt.
Om man bortser från detta scenario ställer jag mig frågande till om Nilson är tillräckligt bra?
Vill vi verkligen ha in en spelare som förra gången det gick tufft fullständigt vek ner sig?
Enda orsaken till varför Stoppel ens skulle överväga denna spelare måste väl vara att man inte hittar något annat kombinerat med att HIV är villiga att fortsätta äta typ 75% av Nilsons lön minimum.
Avslutningsvis undrar jag ju om Djurgårdshjälpen verkligen vill att deras insamlade pengar skall gå till den spelaren. Skulle de godkänna den signing kan jag ana att det skulle få stora problem att få in nya pengar i framtiden.
Tyvärr tror jag att en värvning av Nilson kan få väldigt stora negativa konsekvenser för DIF både publikt och sportsligt så låt oss hoppas att det inte rör sig om den spelaren för allas bästa.
Är det den "onämnbare" som är på väg tillbaka så lägger jag inte en spänn mer till någon jäkla fair play insamling utan då får KG tigga ihop stålar någon annanstans
- Jim Morrison
Det är väl klart att MN kommer säga "jag spelar gratis" om han kommer tillbaka, eller hur?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det kan inte stämma. Jag kan inte ens föreställa mig att KG skulle vara så dum att han plockar in en spelare som MN med allt som har hänt.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Onekligen en jäkla tuff ledning vi har. Vända Murray ryggen o samtidigt signa Mackan. Inga fegisar på det kontoret.. 

- diftobbe89
Helt sinnesjukt vad dom testar gränserna.Doyle skrev:Onekligen en jäkla tuff ledning vi har. Vända Murray ryggen o samtidigt signa Mackan. Inga fegisar på det kontoret..
Spela fult
- Jim Morrison
Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SannerligenJim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.
ciirree skrev:SannerligenJim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.

Om man skiter i konsekvenserna med att det blir krig inom djurgårdsfamiljen så tycker jag att det är en rätt sexig värvning.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Jim Morrison
Hur då? Han är ju slut som spelare.Godnoken skrev:ciirree skrev:SannerligenJim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.![]()
Om man skiter i konsekvenserna med att det blir krig inom djurgårdsfamiljen så tycker jag att det är en rätt sexig värvning.
Exakt, sen är han ju en av dom som verkligen vet vad som hände när det barkade sist, men han vet ju att alla inte vet det.Jim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
På vilket sätt? Jag kan inte se hur en sån här värvningen skulle nyttja Djurgården ur ett enda perspektiv. Framför allt inte sportsligt. Han är slut och dessutom inte ens center. Förfan, ring hem Cehlin istället för att skapa kaos för en jävla fjärdelinevärvning.Godnoken skrev:ciirree skrev:SannerligenJim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.![]()
Expert.
-
Börjar faktiskt bli ganska less på Djurgården Hockey och dess sportsliga ledning. Verkar inte spela någon roll vem som är sportchef eller VD i denna förening. Att agera verkar inte vara något ord som existerar i ordboken uppe på kontoret. Det enda man gör är att reagerar och det alldeles för sent.
Det är så fruktansvärt inskränkt och naivt så jag mår illa.
Det är så fruktansvärt inskränkt och naivt så jag mår illa.
Kanske, kanske inte. Han var ju slut inför 09/10.Jim Morrison skrev:Hur då? Han är ju slut som spelare.Godnoken skrev:ciirree skrev:SannerligenJim Morrison skrev:Jag skulle säga att MN har två av dom största kulorna i svensk hockey om detta stämmer.![]()
Gillar snubben bara. Äkta.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård