Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
- Jim Morrison
Lagace är klar för Luleå.Jimpen skrev:Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ajuste, det var ju längesen den affären slog igenom? Konstigt att de löste det med ajk men inte gick Lagace redan denna säsJim Morrison skrev:Lagace är klar för Luleå.Jimpen skrev:Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Bara rykte där. Inget är klart.Jimpen skrev:Ajuste, det var ju längesen den affären slog igenom? Konstigt att de löste det med ajk men inte gick Lagace redan denna säsJim Morrison skrev:Lagace är klar för Luleå.Jimpen skrev:Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
Edit: Aha, enligt Madhawk så har Legace själv bekräftat, men inte Luleå.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
alla värvar utom djurgården....ciirree skrev:Bara rykte där. Inget är klart.Jimpen skrev:Ajuste, det var ju längesen den affären slog igenom? Konstigt att de löste det med ajk men inte gick Lagace redan denna säsJim Morrison skrev:Lagace är klar för Luleå.Jimpen skrev:Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Har hört att det krävs bra ekonomi för att värva förstärkningar.Morwin skrev:alla värvar utom djurgården....ciirree skrev:Bara rykte där. Inget är klart.Jimpen skrev:Ajuste, det var ju längesen den affären slog igenom? Konstigt att de löste det med ajk men inte gick Lagace redan denna säsJim Morrison skrev:Lagace är klar för Luleå.Jimpen skrev:Skulle hellre värva Asplövens Henrion och Lagace än att bara vänta. Båda är bättre än de flesta i vårt lag...tyvärr lär Asplöven inte släppa pga deras "chans" på playoff.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi må ha en miljon från fansen eller vad det är. Men folk verkar inte inse hur jävla dyrt det är med spets i den här ligan. Vad pröjsade FBK för Rajala resten av säsongen? 3 miljoner?
Expert.
Men kom det inte ut i någon artikel eller nåt för några månader sedan som visade att vi faktiskt hade pengar kvar? + de fansen samlat in. Det lär ju vara en del.SirDIFalot skrev:Vi må ha en miljon från fansen eller vad det är. Men folk verkar inte inse hur jävla dyrt det är med spets i den här ligan. Vad pröjsade FBK för Rajala resten av säsongen? 3 miljoner?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja dyrt är det. Speciellt när det är så många lag som vill panikvärna så priserna pressas nog upp rejält. Men om Rajala nu kostade 3 milj och fansen samlat in 1.3 milj så behöver ju DIF bara ha 1.7 milj själva för att värva en spelare i samma klass. Dom pengarna tror jag att vi har.
Jag vill se en värvning innan torsdag.
Jag vill se en värvning innan torsdag.
Avskaffa tre mot tre.
Hur kan det inte finnas pengar till spetsvärvningar?
Vi hade 2 näst intill utsålda matcher i mellandagarna i Globen vilket skulle ge cirkus 2 miljoner extra klirr i kassan + cirka 1,5 mille i fair play insamlingen.
Fernholm har vi vetat skulle vara borta länge och besitter närmare 200 000:- i månaden. Nu är Lauritzen tillbaka men han är match till match eller får hoppa in lite då och då i en 4.e lina han besitter närmare 150 000:- i månaden, spelat 5 matcher denna säsong? Nu beräknas Samme bli borta några veckor vilket vi inte vet hur länge de blir och han besitter 250 000:- i månaden. Det finns en jäkla massa pengar till att kunna ersätta eller värva nytt för.
Sen förstår jag mig inte på KG som säger att vi måste hitta en klassisk svensk center typ som ska skriva 1,5 år eller längre. Bara där kan vi solla bort 85% av den lilla marknaden som finns med spets eller centrar. Obegripligt i mina ögon sett. Vi ska vara glada att lagen under förlorar, men 2 omgångar och resultaten går emot oss och med för resterande är vi i akut /krisläge.
Vi hade 2 näst intill utsålda matcher i mellandagarna i Globen vilket skulle ge cirkus 2 miljoner extra klirr i kassan + cirka 1,5 mille i fair play insamlingen.
Fernholm har vi vetat skulle vara borta länge och besitter närmare 200 000:- i månaden. Nu är Lauritzen tillbaka men han är match till match eller får hoppa in lite då och då i en 4.e lina han besitter närmare 150 000:- i månaden, spelat 5 matcher denna säsong? Nu beräknas Samme bli borta några veckor vilket vi inte vet hur länge de blir och han besitter 250 000:- i månaden. Det finns en jäkla massa pengar till att kunna ersätta eller värva nytt för.
Sen förstår jag mig inte på KG som säger att vi måste hitta en klassisk svensk center typ som ska skriva 1,5 år eller längre. Bara där kan vi solla bort 85% av den lilla marknaden som finns med spets eller centrar. Obegripligt i mina ögon sett. Vi ska vara glada att lagen under förlorar, men 2 omgångar och resultaten går emot oss och med för resterande är vi i akut /krisläge.
- SirDIFalot
Skapliga förväntningar som ligger på vem det nu blir som kommer in 

Expert.
Kan ju inte va så jävla dyrt att plocka in nån resten av säsongen heller! Är ju inte många månader kvar liksom!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är tyvärr väldigt rädd för att KG inte värvar nåt, är 2 månader kvar av säsongen. Innan torsdag vill vi ha nån på plats!!!!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är det svenska skolsystemets fel. Helt omöjligt att få tag på bra folk. Alla vill vara med i Idol. Ingen vill jobba i ett klassiskt hockeylag längre som center utan att få snuskigt mycket betalt. Jag förstår att Stoppel ruttnar.bastis7 skrev:Kan ju inte va så jävla dyrt att plocka in nån resten av säsongen heller! Är ju inte många månader kvar liksom!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hur funkar detta med skador. När tar FK över lönen? Som någon här ovan sa så borde det ju finnas från Fernholm, samt Lauritzen när han var borta.