SHL: Växjö - Djurgårdens IF 10/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Växjö - Djurgårdens IF 10/1 2015

Inlägg av Mattias_87 »

Kass match. Däremot så förlorar de andra lagen samtidigt som vi gör det så det är positivt. Det är verkligen klart nu att det finns fyra stycken lag som är mycket sämre än dom övriga åtta.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förstår inte riktigt vad folk ser i Heinerö. Han kan säkert bli något på sikt men just nu är jag inte ens säker på att han skulle innebära produktion i Allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:Förstår inte riktigt vad folk ser i Heinerö. Han kan säkert bli något på sikt men just nu är jag inte ens säker på att han skulle innebära produktion i Allsvenskan.
Men.. men.. han ser ju ut som Bäckis... då måste han ju vara bra!? :/

Håller dock med.. han, Guter och tyvärr Saviano håller inte för SHL... Savve är kul o bra fart men producerar nada trots sin speed och ett löv i vinden skulle blåsa honom av banan... enda han är OK för är boxplay, men det räcker inte för att ta upp en forwardplats imo.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med er angående många spelare. Spelare jag vill ha bort tills nästa säsong är:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När alla kämpar som allra värst klarar vi oss med stor möda, som mot frölunda senast. När inte alla ger allt är vi inte SHL-mässiga. Vi kan klaga på än den ena, än den andra spelaren. Men när alla ger allt funkar det. När det inte görs, så finns det få som är intressanta för andra lag, förutom som ämnen för framtiden. Så det är ingen idé att klanka ner på individer i dagens DIF har jag kommit fram till. När vi vinner vinner vi som ett lag, när vi förlorar så är det ett kollektivt ansvar. Se på Norell t.ex. Helt värdelös i stora delar av matchen, men står för en tredjedel av målproduktionen. Han skulle vilket som helst av de etablerade rika SHL-lagen gärna ha för att satsa på i framtiden. Så vi får bara se till att stötta vårt lag i vått och torrt några månader till och ge alla i laget vårt stöd så att de verkligen är motiverade att ge allt. Då har vi en chans att ha minst två lag bakom oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

minalman skrev:När alla kämpar som allra värst klarar vi oss med stor möda, som mot frölunda senast. När inte alla ger allt är vi inte SHL-mässiga. Vi kan klaga på än den ena, än den andra spelaren. Men när alla ger allt funkar det. När det inte görs, så finns det få som är intressanta för andra lag, förutom som ämnen för framtiden. Så det är ingen idé att klanka ner på individer i dagens DIF har jag kommit fram till. När vi vinner vinner vi som ett lag, när vi förlorar så är det ett kollektivt ansvar. Se på Norell t.ex. Helt värdelös i stora delar av matchen, men står för en tredjedel av målproduktionen. Han skulle vilket som helst av de etablerade rika SHL-lagen gärna ha för att satsa på i framtiden. Så vi får bara se till att stötta vårt lag i vått och torrt några månader till och ge alla i laget vårt stöd så att de verkligen är motiverade att ge allt. Då har vi en chans att ha minst två lag bakom oss.
1+
7/4-2014
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Håller med er angående många spelare. Spelare jag vill ha bort tills nästa säsong är:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez
Gillar Saviano och Guter. Spelare som är bra i bottom six också. I synnerhet Saviano. Spelar alltid smart och för spelet framåt. Bra med pucken.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Håller med er angående många spelare. Spelare jag vill ha bort tills nästa säsong är:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez
Gillar Saviano och Guter. Spelare som är bra i bottom six också. I synnerhet Saviano. Spelar alltid smart och för spelet framåt. Bra med pucken.
Du har nog fan den osexigaste hockeysmaken i världshistorien, seriöst spelare som Guter och Saviano kan vi inte ha kvar i föreningen efter den här säsongen, helst inte Heinerö heller.

Ahlén som tydligen är hockeyinvalid har mäktat med mer poäng en alla dessa :lol: det är fan inte illa av en sådan sopa, då kan man ju undra vad spelare längre ner på den listan sysslar med, jag menar Ahlén och Hank är ju med i truppen av helt andra anledningar en att göra massa poäng.
Saviano, Guter, Heinerö är alla menlösa spelare för SHL, Rundqvist och Alvarez bör det definitivt också funderas över.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez
Du har nog fan den osexigaste hockeysmaken i världshistorien, seriöst spelare som Guter och Saviano kan vi inte ha kvar i föreningen efter den här säsongen, helst inte Heinerö heller.

Ahlén som tydligen är hockeyinvalid har mäktat med mer poäng en alla dessa :lol: det är fan inte illa av en sådan sopa, då kan man ju undra vad spelare längre ner på den listan sysslar med, jag menar Ahlén och Hank är ju med i truppen av helt andra anledningar en att göra massa poäng.
Saviano, Guter, Heinerö är alla menlösa spelare för SHL, Rundqvist och Alvarez bör det definitivt också funderas över.
Jag kan inte förstå hur man inte kan tycka att Saviano är en nyttig spelare, men alla får väl tycka som dom vill.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez

Jag kan inte förstå hur man inte kan tycka att Saviano är en nyttig spelare, men alla får väl tycka som dom vill.
Just Saviano är väl den jag gillar mest av dom jag nämnde, men jag tycker inte det han gör räcker för en förlängning, han är väl typ bra i BP och jobbar ganska hårt, men bidrar inte med poäng alls i högsta serien längre och är ju inget material att satsa på direkt, bör ju finnas spelare med ett bredare register än Saviano om vi blir kvar. Alla dom spelarna jag nämnde är spelare för allsvenskan tycker jag, finns ju även grymt många spelare i allsvenskan som är intressantare en Guter, Saviano, Heinerö..
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Saviano
Heinerö
Guter
Ahlén
Alvarez

Just Saviano är väl den jag gillar mest av dom jag nämnde, men jag tycker inte det han gör räcker för en förlängning, han är väl typ bra i BP och jobbar ganska hårt, men bidrar inte med poäng alls i högsta serien längre och är ju inget material att satsa på direkt, bör ju finnas spelare med ett bredare register än Saviano om vi blir kvar. Alla dom spelarna jag nämnde är spelare för allsvenskan tycker jag, finns ju även grymt många spelare i allsvenskan som är intressantare en Guter, Saviano, Heinerö..
Ser man till istiden så producerar han faktiskt inte dåligt med poäng. Snittar bara elva minuter per match i fem mot fem. Guter ännu mindre. Är det någon som verkligen bör sågas för dåligt med poäng så är det Jocke Eriksson. Åtta poäng i spel fem mot fem på över 550 minuters istid i den spelformen.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Värst idag: Samme skadad.

Annars: Vi har kanske en svacka på gång nu. Det är bara att be och hoppas och allt sånt att den inte blir långvarig. Vi behöver vinna en match eller två nu.

Både modo och brunäs torskar vilket är viktigt. Kaffe har börjat klättra. Det är sjukt viktiga poäng att kriga över och jag hoppas killarna orkar ta fighten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Aa det var ju rätt sjuka siffror. Vart finns all denna infon?
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Aa det var ju rätt sjuka siffror. Vart finns all denna infon?
SHL.se. 2 mål och 6 ass i 5 vs 5. 15:24 per match i even strength gånger 36 matcher.

Det ger honom alltså 0.86 poäng per spelade timme i even strength.

Några exempel
Saviano ligger på 1.17
Guter ligger på 1.31
Samuelsson 1.79

Jocke kan har säkert startat många byten i egen zon. Men har ä ju också den Säcken litar på mest i offensiva situationer.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Aa det var ju rätt sjuka siffror. Vart finns all denna infon?
SHL.se. 2 mål och 6 ass i 5 vs 5. 15:24 per match i even strength gånger 36 matcher.

Det ger honom alltså 0.86 poäng per spelade timme i even strength.

Några exempel
Saviano ligger på 1.17
Guter ligger på 1.31
Samuelsson 1.79

Jocke kan har säkert startat många byten i egen zon. Men har ä ju också den Säcken litar på mest i offensiva situationer.
Sant, men där ska även Charles och Kurt-Georg ha en känga som vägrade/vägrar värva centrar av kvalité och ge Jocke lite hjälp som på sin höjd ska centra en tredje/fjärde kedja på denna nivån för att få ut som mest av honom, han används ju helt fel i mitt tycke, men men.

Nu blir det SHL.se och checka statistik :wink:
Spela fult
Skriv svar