Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kanske är bäst att tillägga att jag INTE vet att så är fallet, men jag skulle kunna tänka mig detta i alla fall.
Trucken lär ha varit billig. Han hade ett år kvar på kontraktet i Luleå så de var tvungna att betala en del antar jag. Sen så efter en misslyckad säsong i elitserien kan man knappast kräva så mycket stålars. Johner efter en ännu lyckad säsong i allsvenskan lär kunnat kräva rätt bra pröjs. Han blev ju ändå en av de storsatsande lagen i allsvenskans spetsvärvning så han är säkert en av de 10 bäst betalda i allsvenskan.
I Alvarez fallet tror jag det mest var att man trodde mer på Alvarez. Sen var väl inte Leksand sugna att släppa Jakobs till oss. Då skulle vi kanske bli tvungna att köpa ut honom.
Men såklart hade man hoppats på bättre under sommaren än två spelare som var typ jämnbra.
Btw så hade vi väl bättre centersida i allsvenskan än vi har nu? Samma men vi har bytt Johner mot Runken. Ljungh(har iofs gjort det riktigt bra) är andrecenter i elitserien och var tredje i allsvenskan tex.
I Alvarez fallet tror jag det mest var att man trodde mer på Alvarez. Sen var väl inte Leksand sugna att släppa Jakobs till oss. Då skulle vi kanske bli tvungna att köpa ut honom.
Men såklart hade man hoppats på bättre under sommaren än två spelare som var typ jämnbra.
Btw så hade vi väl bättre centersida i allsvenskan än vi har nu? Samma men vi har bytt Johner mot Runken. Ljungh(har iofs gjort det riktigt bra) är andrecenter i elitserien och var tredje i allsvenskan tex.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är ju inte så svårt att räkna ut att en toppspelare (som enligt sig själv och agenten) naturligtvis är på väg uppåt skulle kräva en högre lön än när DIF löser en SHL-spelare som tokfloppat i en tidigare SHL-klubb. Johner hade säkert fått minst 150 loppor i månaden i DIF och jag är tämligen övertygad om att Trucken inte låg i närheten av de summorna för oss.Kall-El skrev:Kanske är bäst att tillägga att jag INTE vet att så är fallet, men jag skulle kunna tänka mig detta i alla fall.
- SirDIFalot
Jag har jäkligt svårt att se det som någon självklarhet att Johner skulle varit dyrare än Trukhno. Trucken hade ju dessutom bättre facit i HA och åldern på sin sida.
Inte för att jag ville behålla Johner själv.
Expert.
- -daniel-
Förstår inte hur du resonerar här, vi löste ju ut Trucken från hans kontrakt med Luleå (och de pröjsade säkerligen en del av de innestående pengarna) samt att en spelare som presterat noll i SHL garanterat har ett sämre förhandslingsläge än en spelare på den lägre nivån på väg uppför.SirDIFalot skrev:Jag har jäkligt svårt att se det som någon självklarhet att Johner skulle varit dyrare än Trukhno. Trucken hade ju dessutom bättre facit i HA och åldern på sin sida.
Tror Trucken kostade oss en bit under 100k / månaden.
-
http://www.hockeysverige.se/2015/01/09/ ... um=twitter
Kan kanske vara något? Dags att fylla Fernholms plats och bänka Deilert för alltid..
Kan kanske vara något? Dags att fylla Fernholms plats och bänka Deilert för alltid..
-
Han är ju väldigt offensivt lagd dock så det blir väl att ersätta Deilert helt istället..Benjamin L. Willard skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/09/ ... um=twitter
Henrik TömmernesBenjamin L. Willard skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/09/ ... um=twitter
Att Tömmernes skulle hamna nån annanstans än i Frölunda eller Färjestad känns oerhört osannolikt.
Frölundas sportchef sa dessutom nyss (kanske idag till och med) att de hade pengar att värva för.kaminor skrev:Att Tömmernes skulle hamna nån annanstans än i Frölunda eller Färjestad känns oerhört osannolikt.
Men ja, om vi gjorde en sådan rockad vore det mycket trevligt.
-
Ja det var en artikel idag om det, men förhoppningsvis letar de efter en forward då målskyttet har varit deras största problem. Hur som helst lär det vara flera klubbar som kommer hugga på honom, kommer bli svårt.Mattebo skrev:Frölundas sportchef sa dessutom nyss (kanske idag till och med) att de hade pengar att värva för.kaminor skrev:Att Tömmernes skulle hamna nån annanstans än i Frölunda eller Färjestad känns oerhört osannolikt.
Men ja, om vi gjorde en sådan rockad vore det mycket trevligt.
Så jävla bra är väl inte Tömmernes?
Slösa inte pengarna där!
Slösa inte pengarna där!
mb81 skrev:Så jävla bra är väl inte Tömmernes?
Slösa inte pengarna där!
Vilka offensiva backar vi än tar in lär de göra ett bättre jobb än Högström och framförallt Nordlund i pp! Nu borde ju en center vara högst upp på önskelistan så det lär ju vara bättre att säkra en sån först!
-
Nordlund AKA stolpskottetbastis7 skrev:mb81 skrev:Så jävla bra är väl inte Tömmernes?
Slösa inte pengarna där!
Vilka offensiva backar vi än tar in lär de göra ett bättre jobb än Högström och framförallt Nordlund i pp! Nu borde ju en center vara högst upp på önskelistan så det lär ju vara bättre att säkra en sån först!
- diftobbe89
Om en offensiv back ens ska vara på tal måste vi ju mitt tycke skeppa iväg någon av våra tilltänka offensiva backar först, redan som det är nu har vi ju en mängd backar som är svårt att placera in, detsamma gäller ytterforwards som absolut inte bör vara högsta prio, enligt mig är vi egentligen bara i stort behov av en center som kan ge understöd till Jocke och Ljungh, efter att vi fick in spets vad det visade sig i Fällström så är jag nöjd med hur det ser ut på kanterna, sen hoppas jag KG sluta vara så bestämd när det gäller centervalet om 1,5 år och gärna svensk eller vad han surrat om..
Spela fult