Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Nu följer jag NHL lite för dåligt, men finns det verkligen plats för Sörensen i NHL?
Känns som om han skulle spela i en topp-kedja vilket jag tvivlar oerhört på att han skulle klara av.
Jag försöker vrida och vända på detta med isytorna också, jag lutar dock nog till att det är negativt för honom att ha mindre is att jobba på.

Missförstå mig inte nu, jag gillar han i DIF men det är en viss skillnad på att prestera i detta lag och i ett NHL-lag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Tror inte heller på NHL för Sörensen. Däremot möjligt att han får chansen att visa upp sig i ett ryskt lag i KHL.
Avskaffa tre mot tre.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Mycket möjligt att det blir KHL för honom, blir i alla fall svårt att behålla honom. Flera spelare kommer nog försvinna efter denna säsong. Därför skulle det vara skönt med en sportchef nu som kan börja bygga laget för nästa säsong redan nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

Har fått intrycket att Sören inte är så sugen på KHL. Då skulle han väl inte skrivit så långt med oss.
Går han mot förmodan till Ryssland så kan vi ta bra betalt för honom iaf.
Min känsla är iaf NHL eller DIF.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

mb81 skrev:Har fått intrycket att Sören inte är så sugen på KHL. Då skulle han väl inte skrivit så långt med oss.
Kan finnas KHL klausul, vill KHL ha honom kan de köpa honom (som du skrev). NHL har rätt att plocka över honom till ett visst datum, enda han är skyddad emot egentligen med sitt kontrakt är för spel i annan klubb i Sverige, i samma liga. Och allt det här har självklart Sörensens agent stenkoll på. Så bara för att han skrev på ett långt med oss betyder inte att han inte är sugen på KHL.
2014-04-07, vad hände?
Benjamin L. Willard

Jepe skrev:
mb81 skrev:Har fått intrycket att Sören inte är så sugen på KHL. Då skulle han väl inte skrivit så långt med oss.
Kan finnas KHL klausul, vill KHL ha honom kan de köpa honom (som du skrev). NHL har rätt att plocka över honom till ett visst datum, enda han är skyddad emot egentligen med sitt kontrakt är för spel i annan klubb i Sverige, i samma liga. Och allt det här har självklart Sörensens agent stenkoll på. Så bara för att han skrev på ett långt med oss betyder inte att han inte är sugen på KHL.
Han "ägs" inte längre av Ottawa heller så alla NHL klubbar kan ge honom kontraktsförslag nu.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Det bör väl någonstans i den här diskussionen om Sören nämnas att han har unge, avd. griper efter halmstrån.
Benjamin L. Willard

Linköping hugger efter Frederik Storm. En spelare jag tycker vi ska titta på också, stor chans att han spelar i Malmö dock om de går upp.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:Nu följer jag NHL lite för dåligt, men finns det verkligen plats för Sörensen i NHL?
Känns som om han skulle spela i en topp-kedja vilket jag tvivlar oerhört på att han skulle klara av.
Jag försöker vrida och vända på detta med isytorna också, jag lutar dock nog till att det är negativt för honom att ha mindre is att jobba på.

Missförstå mig inte nu, jag gillar han i DIF men det är en viss skillnad på att prestera i detta lag och i ett NHL-lag.
Jag delar din syn rakt av. Men med Sören vet man aldrig som han fortsätter att hela tiden utvecklas. Kan han öka styrkan i kroppen och samtidigt behålla sin rörlighet så är han nog förlorad om något år.

Jag hoppas och tror vi får njuta av honom åtminstone över kommande säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sörensen som person kanske helt enkelt inte är så sugen på att flytta inom dom närmsta åren av olika anledningar och trivs bra där han är, fortfarande ung och har väl små barn hemma om jag inte missminner mig, kan ju spela in endel, jag fick iallafall lite den känslan när han skrev på ett 3års kontrakt.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sörensen får inte erbjudas ett envägskontrakt i NHL förrän han är 25 år.

Spelare i åldern 18-21 måste erbjudas treårskontrakt, åldern 22-23 måste erbjudas tvåårskontrakt, och 24 år måste erbjudas ettårskontrakt, och bara tvåvägskontrakt vilket innebär en AHL-lön på 67.500 dollar per år.

Så vill Sörensen testa på NHL så är det tvåvägskontrakt som gäller med potentiell pisslön om han hamnar i AHL.
Expert.
Benjamin L. Willard

Lethonen utanför truppen mot Luleå. Lär nog bli ny klubb för honom innan fönstret stänger.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Benjamin L. Willard skrev:Lethonen utanför truppen mot Luleå. Lär nog bli ny klubb för honom innan fönstret stänger.
Undra om vi hugger på en reject från SAIK, känns inte som en DIF värvning?
Megaman

Inlägg av Megaman »

ciirree

Inlägg av ciirree »

Med min EP scouting skulle jag säga att dessa två lät intressanta:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11478

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7528

"Paakkolanvaara is a big two-way center with good speed. Can play on the powerplay as well as the penalty kill. Has a decent physical game, but is a real gentleman on the ice and rarely penalized."

Någon som har sett honom spela?
Låst