Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Bautabröl skrev:Om jag vore Linkan och möjligheten gavs så skulle jag dra utan att tveka.

Sju miljoner är mycket pengar och vad jag känner till har Linkan inte mycket av utbildning att falla tillbaka på när hans hockeykarriär tar slut om sex-sju år!

Men nu är det så att Linkan kan inte välja själv utan det är upp till klubbenoch i detta fall alltså Djurgårn.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Men nu är det så att Linkan kan inte välja själv utan det är upp till klubbenoch i detta fall alltså Djurgårn.
Bautabröl skrev:Om jag vore Linkan och möjligheten gavs så skulle jag dra utan att tveka.
...och hur tolkar du det kursiva?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Även om möjligheten gavs att han får ett bud från Ryssland så är det i alla fall upp till klubben.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Även om möjligheten gavs att han får ett bud från Ryssland så är det i alla fall upp till klubben.
*suck*

Om möjligheten gavs innebär att allt är löst med DIF.

I rest my case
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Madferit skrev:Klasen är helt klar för DIF. Kontraktet skrevs i fredags. Hur länge vet jag inte. Antar 1 (hoppas 2) år.
Allt enligt Klasens pappa.
Någon som har koll?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Bautabröl skrev:
pekka21 skrev:Även om möjligheten gavs att han får ett bud från Ryssland så är det i alla fall upp till klubben.
*suck*

Om möjligheten gavs innebär att allt är löst med DIF.

I rest my case
Sucka på du...

Eftersom det inte är aktuellt ännu så känns det onödigt att diskutera det överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Någon som har koll?
Kontraktet är på 2 år.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Frasse skrev:
Någon som har koll?
Kontraktet är på 2 år.
Så det är klart?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fricke skrev:
Frasse skrev:
Någon som har koll?
Kontraktet är på 2 år.
Så det är klart?
Nej, det är inte klart, men det är på 2år iaf :wink:
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Det är klart och kommer presenteras när Huddinge har spelat färdigt för den här säsongen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Cellus

Inlägg av Cellus »

Härligt..! Tack Frasse.. Några andra heta Silly Season tips Frasse? ;)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Varför inte kontakta Greger Artursson, visst han är Färjestadare men om vi behöver spelskickliga backar så skulle han kunna vara en nödlösning som hette duga.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=94
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Pepp91 skrev:Varför inte kontakta Greger Artursson, visst han är Färjestadare men om vi behöver spelskickliga backar så skulle han kunna vara en nödlösning som hette duga.

Yippiiee.....det är precis vad Djurgårn behöver, en föredetting som knappt någon vet spelar längre.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Pepp91 skrev:Varför inte kontakta Greger Artursson, visst han är Färjestadare men om vi behöver spelskickliga backar så skulle han kunna vara en nödlösning som hette duga.
Näe, då tycker jag det är bättre att satsa på lovande juniorer från sthlms-området i stället.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

pekka21 skrev:

Yippiiee.....det är precis vad Djurgårn behöver, en föredetting som knappt någon vet spelar längre.
Jaha, vad behöver djurgården då? Dom måste värva efter budgeten så mycket så dom har nästan bara råd med 2 sorters spelar typer, dvs. antingen så blir det unga förmågor som måste blomma ut under säsongen, eller så blir det lite äldre "gubbar" med massor av rutin och som vet vad som krävs och behövs göras i nästintill alla situationer... Men visst, du kan ju köra ett J-20 lag i ES men inte med vårat vackra klubbnamn, så får vi ju se hur det går!
Skriv svar