Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Wilhlem Westlund spelar för Vita Hästen idag igen, på Hovet mot gnaget.
Assist på 1-1 målet.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Violator77 »

Några saker jag reagerade på i statistiken:

Plus/minus:
Jocke -10
Norell -12

Poäng:
Deilert 0p

Funderar också över Lauritzen senaste matcherna. Varför får han inte chansen?
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Violator77 skrev:Några saker jag reagerade på i statistiken:

Plus/minus:
Jocke -10
Norell -12

Poäng:
Deilert 0p

Funderar också över Lauritzen senaste matcherna. Varför får han inte chansen?
Det måste innebära att Norell och Jocke är dåligt defensivt och att Deilert är väldigt dålig med pucken.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Konstigt ändå att Jocke har -10, visst att han är inne på en del bakåt, men han spelar ju mycket med Sörenssen som ligger på +1. Antagligen är det väl så att Jocke spelar lite för mycket ibland och då finns det alltid en risk att man släpper in något mål.

Egentligen säger ju inte +/- så mycket tycker jag personligen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Konstigt ändå att Jocke har -10, visst att han är inne på en del bakåt, men han spelar ju mycket med Sörenssen som ligger på +1. Antagligen är det väl så att Jocke spelar lite för mycket ibland och då finns det alltid en risk att man släpper in något mål.

Egentligen säger ju inte +/- så mycket tycker jag personligen.
Jocke producerar väldigt lite i spel fem mot fem, och spelar för många minuter, framför allt väldigt många starter i egen zon. Påminner lite om beskrivningen på Ragges siffror 08/09.

(Sen är ju inte Jocke någon jääääättebra spelare heller)
Expert.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Också rätt intressant att:
Norell -12
Englund -8
Hur har det egentligen märkts av dessa matcher de har varit borta?

Insläppta:
Leksand 2 mål - 0p
Brynäs 2 mål - 3p
Luleå 3 mål( ett i öppen kasse) - 0p
Örebro 1 mål - 2p
Frölunda 0 mål - 3p
8/5=1,6 mål per match.
15/8=1,875p per match.
Kanske inte säger så jättemycket, men nog har det varit en god period med otur mot de förlorande lagen ( Leksand med turen och Luleå som avgjorde i pp).

Oerhört målsnålt bakåt och vi har varit bra utan dem. Frågan är hur vi matchar med dem tillbaka i laget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Norell och Englund är bara två spelare av 20 utespelare i varje match, 18 kvarvarande utan dom, och vi pratar bara om en handfull matcher. Dom är för liten del av det stora pusslet och sample sizen utan dom är alldeles för liten för att man ska dra några slutsatser av det.

Jag skulle föredra att matcha in dom lite lugnt, men Säcken gillar ju båda två väldigt mycket, vilket man också ser på deras +/-.
Expert.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Som jag sa, så säger inte statistiken i sig så jättemycket. Frågan är väl mer, hur ska de nu matchas?
Vem ska de peta? Tycker Adam är bättre än de båda, Englund använder tyvärr inte sin kropp på samma sätt som Aom. Falk har många klagat på, vilket är fel tycker jag...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jimpen skrev:Som jag sa, så säger inte statistiken i sig så jättemycket. Frågan är väl mer, hur ska de nu matchas?
Vem ska de peta? Tycker Adam är bättre än de båda, Englund använder tyvärr inte sin kropp på samma sätt som Aom. Falk har många klagat på, vilket är fel tycker jag...
Många klagade på Falk ifjol - vilket var rätt. Men nu hyllar många honom för hans utveckling - vilket är rätt. Han har verkligen utvecklats över sommaren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
Expert.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

SirDIFalot skrev:För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
Han kanske värvades som offensiv back men det gjorde Lidström också. Han "skolades" om (tillfälligt) och slutade göra poäng, men hade ändå bäst +- av backarna. Ändå fascinerande att Deilert inte gjort någon poäng men ligger där han gör i +-. Någonting rätt måste han ju ändå göra för att vara inne framåt och inte bakåt.

Förstår tanken och ja, jag har följt många av hans missade passningar osv( senast igår). Men statistiken +- ljuger sällan. De andra fyra på isen kan omöjligt under såhär många matcher hindra en poänglös spelare från att ha -, om han själv inte bidrar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Falk är helt given, hans utveckling har varit fantastisk. En av våra klart bästa backar enligt mig.

AOM har jag lite svårt för ibland, han är så orörlig men har bra storlek.

Deilert har spelat upp sig, men tillför väl inte sådär fantastiskt mycket kanske. Men ser honom före AOM i nuläget, och möjligtvis före Englund. Norell har ju jättehög högstanivå och jag hoppas man vågar fortsätta spela honom och att han "växer in i SHL-kostymen" lite bättre framgent.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

SirDIFalot skrev:För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
Håller helt med! Deilert känns loj ute på isen, som om att har lite för bra självförtroende. Han håller alltid pucken någon sekund för länge båda i försvar och anfall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jimpen skrev:
Han kanske värvades som offensiv back men det gjorde Lidström också. Han "skolades" om (tillfälligt) och slutade göra poäng, men hade ändå bäst +- av backarna. Ändå fascinerande att Deilert inte gjort någon poäng men ligger där han gör i +-. Någonting rätt måste han ju ändå göra för att vara inne framåt och inte bakåt.

Förstår tanken och ja, jag har följt många av hans missade passningar osv( senast igår). Men statistiken +- ljuger sällan. De andra fyra på isen kan omöjligt under såhär många matcher hindra en poänglös spelare från att ha -, om han själv inte bidrar.
Nä nä.
Expert.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Tycker Deilert är (läs uttryck) mindre dålig än både Norell och Nordlund. De två håller inte i Hockeyallsvenskan.
Låst