hahahaha. Linkan är en riktig pajas. Har ingen respekt för honom längre.Manijock skrev:Jag har ganska låga krav å andra sidan detta årDIF är nykomlingar och ska granskas därefter. Det handlar om att överleva och då såg dagens match jävligt lovande ut. Vi fullständigt mördade en av seriens bästa offensiv, på ett galet efftektivt sätt. Imponerande!
Mm lagom intelligent kommentar av Dicken. Tycker Sörens kasse är helt fantastisk. Varje mål kommer vara viktigt i slutändan Dessutom så speglar det både Dickens och Linkans svagheter i deras spel, vilket gör deras åsikt mera "gullig". Skulle gärna vilja sett någon av dessa glidare stå för den uppoffrande insatsen när de lirade. Linkan hade droppat den så fort han tagit sig ur zon för att sedan med raka ben åka mot Donken i Globen Shopping.
Blir någon annan än Sörensen Årets Järnkamin så kräks jag...
SHL: Djurgårdens IF - Frölunda HC 6/1 2015 (Obs: 16:00)
-
Re: SHL: Djurgårdens IF - Frölunda HC 6/1 2015 (Obs: 16:00)
Herregud Djurgården har vunnit och så tjatas det istället om några twitterinlägg
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon som såg Lauritzen göra ett byte idag?
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
- SirDIFalot
Han spelade 0 sek.Violator77 skrev:Någon som såg Lauritzen göra ett byte idag?
Expert.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han laddar ljumsken för att avgöra mot Brynäs
Han är ju uppenbarligen på väg bort. Vi går bevisligen bra med alternativa forwards.
Absolut högst prio på att värva Murray nu, vill se honom med AOM. Det vore ett backpar som skulle stärka varumärket lite därute
Absolut högst prio på att värva Murray nu, vill se honom med AOM. Det vore ett backpar som skulle stärka varumärket lite därute

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Satt och laddade för en riktig kapning av Ljungh under matchen men så lyckades karln på något sätt fibbla in den. Men herregud vilken uddlös spelare.. Inga som helst spetskvaliteter och senaste månaden extremt svag i både närkampsspelet och spelet med puck. Nordlund bör absolut vara den som sitter om någon av JVM-spelarna ska in direkt. Tycker Deilert gjort det bra och framför allt förbättrat sin defensiv markant.
Måste även ställa in mig i hyllningskören för vår lilla terrier Falk. Herregud vad bra han varit senaste tiden.
Måste även ställa in mig i hyllningskören för vår lilla terrier Falk. Herregud vad bra han varit senaste tiden.
Ljungh? Uddlös? -Debacle skrev:Satt och laddade för en riktig kapning av Ljungh under matchen men så lyckades karln på något sätt fibbla in den. Men herregud vilken uddlös spelare.. Inga som helst spetskvaliteter och senaste månaden extremt svag i både närkampsspelet och spelet med puck. Nordlund bör absolut vara den som sitter om någon av JVM-spelarna ska in direkt. Tycker Deilert gjort det bra och framför allt förbättrat sin defensiv markant.

Jag undrar vart Djurgårdens ishockey lag tagit vägen och vilket lag som var på isen idag. Vad har hänt?!
Vilken underbar jävla match! Jag tippade Sören, Samme och Ljungh som målskyttar, och 3-1 i resultat. Nära 3-0, fan att Samme missade i slutminuterna

EDIT: Fantenbergs checking from behind, 2+10. Är det någon annan än jag som tycker det är gränsen till matchstraff? Tacklingarna är livsfarliga och kan sätta att abrupt slut på en hockeykarriär. I min åsikt borde mer matchstraff dömas för att få bort dessa checking from behind. Skit äckliga att bevittna.
- -daniel-
Arbetsinsatsen på de flesta var magisk igår. Helt otrolig. Ett extrastort plus till Hank som sliter som en galärslav i byte efter byte!
Så förbannat skönt med 3 pinnar.
Så förbannat skönt med 3 pinnar.
Folk som klagar på Ljungh kan inte vara riktigt friska. Sjukt viktig spelare som bådar gott inför framtiden.
Skönt med 3p! Hata Göteborg!
Skönt med 3p! Hata Göteborg!
Hockeykunnande och Forumanvändare do not compute ibland. Ljungh är en bärande del av vårt lag. Älskar karln.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Instämmer helt kring hur viktig Ljungh är! De som inte ser hans styrkor har nog lite bristande öga för den taktiska dimensionen av ishockey...
Hahahaha. Ja, så är det ju alltid. De som inte håller med om något (även om det är subjektivt), gör det som en konsekvens av bristande kunskaper.Túrin Turambar skrev:Instämmer helt kring hur viktig Ljungh är! De som inte ser hans styrkor har nog lite bristande öga för den taktiska dimensionen av ishockey...
-
Mycket kan man tycka olika om, men att inte uppskatta Ljunghs defensiva positionering och speluppbyggnadsskicklighet har jag svårt att se som något annat än okunskap.
Ljungh gör sin grej. Sörensen tar pucken och åker igenom hela banan. Andra dumpar och jagar. Vilket som är mest framgångsrikt kan man ju alltid diskutera. Personligen är jag ingen Ljungh-fantast.Túrin Turambar skrev:Mycket kan man tycka olika om, men att inte uppskatta Ljunghs defensiva positionering och speluppbyggnadsskicklighet har jag svårt att se som något annat än okunskap.