SHL: Djurgårdens IF - Frölunda HC 6/1 2015 (Obs: 16:00)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Frölunda HC 6/1 2015 (Obs: 16:00)

Inlägg av SirDIFalot »

Örebroarn skrev:Är Lauritzen småskadad eller är han så usel att 12 andra forwards går före?
Han är inte skadad. Han spelade två fulla matcher och har sedan använts knappt ett byte per match.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:
Örebroarn skrev:Är Lauritzen småskadad eller är han så usel att 12 andra forwards går före?
Han är inte skadad. Han spelade två fulla matcher och har sedan använts knappt ett byte per match.
Känns som nästa kontrakt som kommer termineras... kostar nog way too much för vad ledningen trodde han skulle leverera... bort bort... och in med Crosby!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fan vad roligt :)
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Alltså, det handlade ju mer om att "fira" att han spikade tre poängaren än att fira "jaaaa jag hann precis göra mål i tid".
Och vem är kvalificerad att se skillnaden? Löjligt ämne att ens diskutera. Sören tryckte fram den sista energin och drog ett slagskott så att han skulle hinna sätta den innan slutsignalen. När vi åkte ur fick vi bittert erfara vikten av målskillnad. Varenda kasse är viktig! Sören fortsätter att visa vägen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Så bittert och töntigt att Bremberg, som inte ens dög sista året i HA, klämmer fram att det är enkelt att dominera i dagens SHL. Herregud vad han sjunkit i mina ögon med hans Twittrande.

Förövrigt lika töntigt av Dick att uttala sig om mål/segergesten.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det roliga är ju att Linkan inte ens såg matchen utan tweetade Ros några minuter innan och frågade "Är du där? Hur ser spelet ut?"
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Dick Axelsson @dickaxelsson · 32m 32 minutes ago
DIF-FHC var fan ingen hockeyporr..

Dick Axelsson @dickaxelsson · 9m 9 minutes ago
Öppet mål (utan målvakt) + friläge + slagskott = målgest.. Gulligt!
(retweetad av Linkan såklart)
Har Dick någonsin gjort någonting som gjort någon annan glad?
Han verkar ju gjort Linkan glad....
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Linkan skulle kommit en halv säsong innan och sen lagt av. Sjukt storhetsvansinne på den människan.

Bra två första perioder av DIF, tredje lite sämre men bra försvarat. Sörensen, Falk och Arnesson bäst idag. Skönt att vi smäller på också, men bästa tacklingen idag var Frölunda mot Frölunda i mittzon.

Dagens fint, Deilert när han tappade puck men Frölunda killen åkte bara förbi så Deilert kunde snappa upp den igen. Deilert har spelat upp sig!
2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:Det roliga är ju att Linkan inte ens såg matchen utan tweetade Ros några minuter innan och frågade "Är du där? Hur ser spelet ut?"
Linkan är en bitter man. Vad gör han ens på dagarna nu för tiden? Snacka om prestation att gå från hjältestatus till ett ärkesvin inom loppet av något år. Konstant fittig på twitter och retweetar allt som är DIF-kritiskt. Rätta mig om jag har fel men han var tyst som en mus när Djurgårn gick upp. Vill inte se den mannen i DIF i framtiden (varför vi nu skulle göra det).
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Det är nog inte lätt när strålkastarljuset slocknar, då får man ju hitta andra vägar för att hålla sig relevant.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:Så bittert och töntigt att Bremberg, som inte ens dög sista året i HA, klämmer fram att det är enkelt att dominera i dagens SHL. Herregud vad han sjunkit i mina ögon med hans Twittrande.

Dick is precisely that: A big fat Dick. Linkan har härjat runt på twitter och menar att han tar plats i en föstalina i SHL med tre veckors träning. Mjo.. Synd. På skitsnacket.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

hatred skrev:
Manijock skrev:
Rix skrev:
Manijock skrev:Bragdinsats av många. Mycket riktigt att gå ner på tre kedjor inför sista. Plocka av Rundqvist, Heinerö och Alvarez. Gnugga vidare med övriga tre linor! Bra coachning även om det är bra märkligt att Lauritzen inte får spela en enda minut när exempelvis Rundqvist darrar hela matchen igenom. Nordlund skulle ha plockats bort i sista också. Gått på sex backar!

MEN, till det positiva. Mantas, wow! Vilket jävla lugn. Sörensen, fullblodsproffs. Falk, bästa back på heltid nuförtiden ihop med Arnesson. Ljungh, förmodligen en av våra viktigaste anfallsspelare. Sliter i det tysta och får även visa sina spetskvalitéer där på målet. Fantastisk avslutare! Samuelsson, bryter mönstret. Gör idag även sin slitigaste match hittils. Kastar sig för att få ut pucken på slutet, vilket jag inte hade räknat med från honom. Häftigt! Hela Hank-kedjan som är på tårna efter den katastrofdåliga insatsen mot Örebro. Saviano som gör sin bästa match på evigheter.

Egentligen de flesta som lägger ner hela sin själ i den här matchen. Måste lära sig att punktera matcherna tidigare bara. BRA!
När Manijock är mer eller mindre nöjd med matchen, då har DIF spelat bra ;) :lol:
Jag har ganska låga krav å andra sidan detta år :D DIF är nykomlingar och ska granskas därefter. Det handlar om att överleva och då såg dagens match jävligt lovande ut. Vi fullständigt mördade en av seriens bästa offensiv, på ett galet efftektivt sätt. Imponerande!

Mm lagom intelligent kommentar av Dicken. Tycker Sörens kasse är helt fantastisk. Varje mål kommer vara viktigt i slutändan Dessutom så speglar det både Dickens och Linkans svagheter i deras spel, vilket gör deras åsikt mera "gullig". Skulle gärna vilja sett någon av dessa glidare stå för den uppoffrande insatsen när de lirade. Linkan hade droppat den så fort han tagit sig ur zon för att sedan med raka ben åka mot Donken i Globen Shopping.

Blir någon annan än Sörensen Årets Järnkamin så kräks jag...
Hank
Håller med. Hank är allt jag vill ha i en Järnkamin. Han har ett rekordstort hjärta för klubben och sporten.

Linkan och Nivea (fet och dryg) har tamejfan ingen rätt att hacka på någon annan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev:
ciirree skrev:Så bittert och töntigt att Bremberg, som inte ens dög sista året i HA, klämmer fram att det är enkelt att dominera i dagens SHL. Herregud vad han sjunkit i mina ögon med hans Twittrande.

Dick is precisely that: A big fat Dick. Linkan har härjat runt på twitter och menar att han tar plats i en föstalina i SHL med tre veckors träning. Mjo.. Synd. På skitsnacket.
Med ett par veckors hårdträning så tror jag Linkan skulle platsa i något SHL lag rent skicklighetsmässigt. Däremot visade han med eftertryck att han inte har inställningen och glöden för något annat än att skrävla på twitter. Synd och skam på en gammal hjälte.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

3 sköna poäng.
Vi krigade ned indianerna.

Mantas får kvällens guldstjärna.

Inte lätt när strålkastarna slocknar. Eller vad säger du Linkan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Sören har alltså gjort 4 av 9 spelmål på 5 matcher efter juluppehållet.
Skriv svar