JVM
Re: JVM
Nu spelar man ändå i juniorlandslaget. Det är inget division-5 gäng. Utan juniorLANDSLAGET. Där ska man kunna passa, ta emot och backchecka utan svårigheter. Visst är det människor även det och alla har rätt att fela. Men tappar man puck ska man fan jobba hem och inte glida runt som om man inte bryr sig. Det finns personer ute i vårt avlånga land som skulle ge valfri kroppsdel för en plats i det laget, samtidigt som vi har lirare som åker runt och inte verkar bry sig om deras prestation. Det håller inte, oavsett ålder.
Ryssland gjorde en grymt bra match och Sverige var inte alls med. Det var backchecking i 59 minuter, more or less. Wallmark och Söderström kan gå hem o sova - Resten kan stanna kvar på träningsrinken och köra idioten till bronsmatchen. Lite så jag känner.
- Lee Harvey Oswald
Pojkar mot män, snudd på genant klasskillnad bitvis.
Känslan man fick efter gruppspelsmötet som vi vann visade sig vara ganska nära sanningen, d.v.s. att Ryssland då inte gick för fullt samtidigt som Sverige klämde ut allt som var möjligt ur denna trupp.
Känns ändå bra att det blev Ryssland i final, det enda laget tillsammans med USA som kan störa Kanada på riktigt.
Om Sverige snubblat sig vidare hade det kunnat bli plågsamt att bevittna.
Sammantaget ändå en väl utförd turnering av Sverige med ett helt logiskt slut, vi var en storlek mindre i allt när det väl gällde.
Stort + till Linus…helt uppenbart.
En kul ny bekantskap då jag i princip inte sett honom spela förut
Känslan man fick efter gruppspelsmötet som vi vann visade sig vara ganska nära sanningen, d.v.s. att Ryssland då inte gick för fullt samtidigt som Sverige klämde ut allt som var möjligt ur denna trupp.
Känns ändå bra att det blev Ryssland i final, det enda laget tillsammans med USA som kan störa Kanada på riktigt.
Om Sverige snubblat sig vidare hade det kunnat bli plågsamt att bevittna.
Sammantaget ändå en väl utförd turnering av Sverige med ett helt logiskt slut, vi var en storlek mindre i allt när det väl gällde.
Stort + till Linus…helt uppenbart.
En kul ny bekantskap då jag i princip inte sett honom spela förut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kanada får nog ruskiga problem med ryssarna i natt. Tror ryssarna har en fördel av att de generellt spelar på en högre nivå än kanadickerna. Den där juniorligan är bra på sitt sätt, men tror inte det är en slump att Kanada gått riktigt trögt i JVM de senaste åren i takt med att Europa fyllt på med fler unga talanger i sina klubblag...
Håller med om att kritiken på JVM laget är lite väl på vissa ställen. MEN de må vara juniorer men de är våra bästa juniorer, vissa är tongivande och drivande i sina a-lag. Andra knackar redan nu på dörren till NHL, samtliga är mer eller mindre redan proffs på heltid. De ska redan nu vara professionella, de ska redan nu kunna prestera på den här nivån. Andra lag sitter precis i samma situation.
En stor del i kritiken sitter svensk media på, som så gärna vill lyfta fram en svensk McDavid eller Eichel, man lyfter vissa spelare över huvudet på laget, på andra individer. I detta är media patetiska, man märker det även i "analyser" från SHL.
Vissa journalister hade noll koll på tex Linus Södersrröm innan JVM, och detta är en jättenackdel försöker leka insatta under speciellt JVM.
En stor del i kritiken sitter svensk media på, som så gärna vill lyfta fram en svensk McDavid eller Eichel, man lyfter vissa spelare över huvudet på laget, på andra individer. I detta är media patetiska, man märker det även i "analyser" från SHL.
Vissa journalister hade noll koll på tex Linus Södersrröm innan JVM, och detta är en jättenackdel försöker leka insatta under speciellt JVM.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det många verkar ha missat är ju att 95-kullen var riktigt svag. Den stora stjärnan var Burakovsky. Han fick inte vara med.
Majoriteten av det här laget och dom ledande spelarna är 96:er, som inte ska vara med förrän nästa år egentligen. Se bara på Linus i mål. Kommer direkt från J20, Sverige är ju vana att han en mycket mer etablerad målvakt. Nylander må vara stor talang. Men han är även junior nästa år också.
Skrev en krönika i ämnet. http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kr ... Tab=ArtPop
Majoriteten av det här laget och dom ledande spelarna är 96:er, som inte ska vara med förrän nästa år egentligen. Se bara på Linus i mål. Kommer direkt från J20, Sverige är ju vana att han en mycket mer etablerad målvakt. Nylander må vara stor talang. Men han är även junior nästa år också.
Skrev en krönika i ämnet. http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kr ... Tab=ArtPop
Expert.
Jag är nästan glad att vi inte får möta Kanada för det hade kunnat bli riktigt pinsamt.
Jag håller med om att kritiken är väl stor. Semi var ett fullt godkänt resultat på förhand och som sagt så är det många av spelarna som har chansen även nästa år.
Det jag dock hade väldigt svårt turneringen igenom var att grunderna inte satt där. Framförallt passningarna. Alldeles för få som träffade bladen och det verkade som om ingen av spelarna visste med vilken vinkel en pass via sargen skulle slås för att nå sin mottagare. Jag har ingen bättre förklaring än nervositet samt att dom mentalt tar på sig ett större ansvar än i sina klubblag.
Kan inte se att någon här har skrivit negativt om Englunds insats igår men i de två första perioderna (jag stängde av vid tredje målet) hade han inte många rätt i sina puckkontakter. Riktigt så usel med klubban är han inte i DIF. Jag har ingen bättre förklaring än nervositet och för få byten men i en sådan här turnering gäller det att leverera när man får chansen.
Som sagt så kan det mesta (troligen inte BP) bara bli bättre till nästa år och med mer rutin på grabbarna så har vi något kul att se fram emot om 1 år igen.
Jag håller med om att kritiken är väl stor. Semi var ett fullt godkänt resultat på förhand och som sagt så är det många av spelarna som har chansen även nästa år.
Det jag dock hade väldigt svårt turneringen igenom var att grunderna inte satt där. Framförallt passningarna. Alldeles för få som träffade bladen och det verkade som om ingen av spelarna visste med vilken vinkel en pass via sargen skulle slås för att nå sin mottagare. Jag har ingen bättre förklaring än nervositet samt att dom mentalt tar på sig ett större ansvar än i sina klubblag.
Kan inte se att någon här har skrivit negativt om Englunds insats igår men i de två första perioderna (jag stängde av vid tredje målet) hade han inte många rätt i sina puckkontakter. Riktigt så usel med klubban är han inte i DIF. Jag har ingen bättre förklaring än nervositet och för få byten men i en sådan här turnering gäller det att leverera när man får chansen.
Som sagt så kan det mesta (troligen inte BP) bara bli bättre till nästa år och med mer rutin på grabbarna så har vi något kul att se fram emot om 1 år igen.
Precis detta. Ser hellre en kvalitativ match om en möjlig bronspeng mot Slovakerna än den fullständiga förnedring och bultande ven i pannan som som Kanada hade inneburit.crike skrev:Jag är nästan glad att vi inte får möta Kanada för det hade kunnat bli riktigt pinsamt.
Är laget inte bättre än så här så förtjänar de inte att spela i final och då ser jag hellre på en riktig föreställning inatt när Ryssland och Kanada gör upp om guldet.
Englund har ju varit klockren under större delen av JVM och det är ju just hans hyfsat stabila spel och resoluta fysiska ingripanden som gjort att han fått förtroendet nu i alla matcher som gäller. Norell däremot lämnade en del övrigt att önska när det gäller kyla och smartness.crike skrev: Kan inte se att någon här har skrivit negativt om Englunds insats igår men i de två första perioderna (jag stängde av vid tredje målet) hade han inte många rätt i sina puckkontakter. Riktigt så usel med klubban är han inte i DIF. Jag har ingen bättre förklaring än nervositet och för få byten men i en sådan här turnering gäller det att leverera när man får chansen.
Jag tror dock att det är två riktigt mycket bättre backar som vi får tillbaka när det väl beger sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Herregud. Man kan diskutera vilka krav som kan ställas och så, men matchen igår och starten ikväll är ju fruktansvärt dåligt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.