hardrocker35 skrev:Är bara ett sätt för Expressen att sälja lösnummer..
sprida lögner och osanningar
Precis, utfyllnad i tidningen tror jag det är. För få som vill ha sin reklam med i tidningen så då måste dom fylla igen luckorna med något!
Bara se på kommentarerna, varken Bremberg eller Hans har ens hört talas om detta...
Kall-El skrev:
Känns oavsett vilket jävligt olustigt att Bremberg inte hajar att ett kontrakt är ett kontrakt och att man bara inte kan bryta detta för att man vill. Att dessa nämna detta för media, som säkert överdiver något enormt, är inte heller direkt smart.
Har Bremberg sagt att han vill bryta kontraktet då? I så fall har jag missat det. Eller går du efter expressens lysande journalistik?
Om du inte har mer belägg för ditt påstående än expressen så bör du verkligen inte klanka ner på Djurgårdens bäste spelare och elitseriens poängkung.
Ursäkta mig jag skrev att Expressen tenderar att överdriva sina artiklar, men jag tror knappast att de skulle hitta på saker ur tomma intet. Skulle de gör detta skulle ju stämningar hagla över dem.
Historien med Challe trodde ju inte heller många på till att börja med om man säger så...
Dessutom har jag rätt att kritisera en spelare som är så korkade att han pratar med journalister utan att tänka till först...De flesta elitspelare borde vi det här laget lärt sig att välja sina ord med omsorg...
Kall-El skrev:
Känns oavsett vilket jävligt olustigt att Bremberg inte hajar att ett kontrakt är ett kontrakt och att man bara inte kan bryta detta för att man vill. Att dessa nämna detta för media, som säkert överdiver något enormt, är inte heller direkt smart.
Har Bremberg sagt att han vill bryta kontraktet då? I så fall har jag missat det. Eller går du efter expressens lysande journalistik?
Om du inte har mer belägg för ditt påstående än expressen så bör du verkligen inte klanka ner på Djurgårdens bäste spelare och elitseriens poängkung.
Ursäkta mig jag skrev att Expressen tenderar att överdriva sina artiklar, men jag tror knappast att de skulle hitta på saker ur tomma intet. Skulle de gör detta skulle ju stämningar hagla över dem.
Historien med Challe trodde ju inte heller många på till att börja med om man säger så...
Dessutom har jag rätt att kritisera en spelare som är så korkade att han pratar med journalister utan att tänka till först...De flesta elitspelare borde vi det här laget lärt sig att välja sina ord med omsorg...
Var har du läst att Mr. Bremberg själv sagt att han har fått ett kontrakts-erbjudande från Ryssland? Så vem är det du menar??? Helt förvirrad
sist jag kollade så hade man rätt att skriva vad man vill i diverse böcker och tidningar, i sverige så har vi nån knepig lag som säger att man får skriva ungefär vad man vill, så länge det inte strider mot grundlagarna.
Får vi ett riktigt bra bud på Bremberg, tycker jag att det är lika bra att sälja honom och investera de pengarna i spelare som passar in i vårt lagbygge.
Jag använde exemplet med Challe för att peka på att det oftast finns lite sanning i de flesta artiklar även om det ofta överdrivs något enormt.
Min gissning är att Bremberg kanske fått vissa förfrågningar om att spela i penningstinna ligor då han just nu spelar i ett lag på dekis.
Grejen jag inte gillar är att Bremberg egentligen bara skall vara tyst om eventuella andra erbjudande då han står under kontrakt med DIF. Att han sedan förut dessutom inte varit nöjd med en väldigt hög lön gör ju inte direkt saken bättre.
Sedan måste man ju fråga en annan skribent här inne om det bara är oki att kritisera sämre spelares agerande utanför isen och inte bättre spelares dito?
Mig skulle det iaf inte förvåna om Bremberg drar till Ryssland. Varför skulle han inte om han skulle kunna få 7 miljoner/år??? Vem skulle inte ta ett sånt erbjudande? Skulle ni som sitter här å klagar tacka nej till ett sånt bud. Tänk efter hur ni själva fungerar i jobbsammanhang. För det är trots allt hans leverne inte hans hobby. Jag förstår honom om han drar, jag hade gjort samma sak
ribsan skrev:såg på sport expressen att Bremberg vill lämna oss... han vill lämna för att spela i ryska ligan!!!!
kan det verlkigen vara sant?!
Precis om Kall-El skrev ovanför dig så har Bremberg ett kontrakt och det ska fullföljas annars måste en annan klubb köpa ut honom för det och det lär inte vara alldeles gratis.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Apropå Linkan så hörde jag rykten om att hv uppvaktar honom riktigt rejält. De ska ha fått upp intresset ordentligt efter att han och Davidssson kamperat i landslaget och lirat bra ihop.
OBS!!! Det är enbart rykten jag hörde här i stan (dvs Jönköping) så några officiella källor har jag inte.
Hur som helst är det oroväckande mycket rykten kring Linkan nu. Antingen får han gå ut och försäkra att han ska stanna annars vetefan om han inte är förlorad
Jag ber till högre makter att Linkan står för vad han sagt och sitt kontrakt!!!!
Det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant, det får inte bli sant...
Hela grejen med bremberg känns jävligt märklig. Killen har ju kontrakt över 2 säsonger till så det kan ALDRIG bli tal om att någon klubb BARA kan köpa ut honom. Det är trots allt DIF som bestämmer om man vill släppa en spelare som står under kontrakt, inte spelaren, dennes agent eller intresserade spekulanter.
För inte kan det vara så illa att Brember har någon form av klausul i sitt kontrakt? Har han detta kan man verkligen ifrågasätta kompetensen hos delar av styrelsen.
Skall man släppa en spelare om Bremberg måste det vara tal om sådana ersättningsnivåer att budet helt enkelt inte går att tacka nej till. Bremberg är spelaren vårt offensiva spel bygger på utan honom står vi oss slätt. Släpps han måste det röra sig om summor på minst 2 miljoner dollar annars är det en förlustaffär. Dagens trupp utan Bremberg hamnar med största säkerhet i kvalserien t ex.