Kan köpa resonemanget men vet inte om jag håller med. Att få in någon som kan avlasta Jocke så han inte är helt slut sista matcherna när det ska avgöras känns rätt viktigt.ciirree skrev:Har han uttryckt sig såhär? Då är det någon ingen värvning nära isåfall. Låter mer som att de fortfarande letar.Axel_K skrev:KG sa dock att han inte tar in tre halvdassiga spelare utan prioriterar spets.Kall-El skrev:Hoppas personligen kanske inte så mycket på tre spelare då risken med detta scenario är att vi får in tre halvdassig spelare när vi skriker efter spets. Hellre då en riktigt spetscenter.
Sedan har jag ohyggligt svårt att se hur en forward skulle kunna prioriteras för en back.
Jag hade nog haft min ordning som:
Center
Defensiv back
PP-back
Ifall det inte finns någon spetsforward så blir det ingen värvning "bara för att".
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
SirDIFalot - tolkar jag det rätt om jag säger att vi har 26 dagar på oss att värva någon spelare, efter det är det "kört"?
- SirDIFalot
Ja, fönstret stänger sista januari. Midnatt.Bengan08 skrev:SirDIFalot - tolkar jag det rätt om jag säger att vi har 26 dagar på oss att värva någon spelare, efter det är det "kört"?
Expert.
okej, klockan tickar med andra ord, JOBBA KG!SirDIFalot skrev:Ja, fönstret stänger sista januari. Midnatt.Bengan08 skrev:SirDIFalot - tolkar jag det rätt om jag säger att vi har 26 dagar på oss att värva någon spelare, efter det är det "kört"?

Verkar ju finnas spelare att värva - vore skönt med ett nyförvärv nu!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- SirDIFalot
Den där spelaren var ju relativt kass i Modo.
Expert.
Och 10 matcher kvar.. Poängen som vi spelar om nu är precis lika viktig som de tio sista matcherna..Så jobba KG!Bengan08 skrev:SirDIFalot - tolkar jag det rätt om jag säger att vi har 26 dagar på oss att värva någon spelare, efter det är det "kört"?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jäklar, den spelare man tar in då kommer att ha typ 100 kakor per matchAndspe skrev:Och 10 matcher kvar.. Poängen som vi spelar om nu är precis lika viktig som de tio sista matcherna..Så jobba KG!Bengan08 skrev:SirDIFalot - tolkar jag det rätt om jag säger att vi har 26 dagar på oss att värva någon spelare, efter det är det "kört"?

Går in här och läser varje dag men det skrivs bara massa strunt som inte alls har med sillyn att göra. Hur kan ni aldrig ha något rykte att skriva om?
Han sa iaf på EN ARENA att de inte ska värva bara för att värva!ciirree skrev:Har han uttryckt sig såhär? Då är det nog ingen värvning nära isåfall. Låter mer som att de fortfarande letar.Axel_K skrev:KG sa dock att han inte tar in tre halvdassiga spelare utan prioriterar spets.Kall-El skrev:Hoppas personligen kanske inte så mycket på tre spelare då risken med detta scenario är att vi får in tre halvdassig spelare när vi skriker efter spets. Hellre då en riktigt spetscenter.
Sedan har jag ohyggligt svårt att se hur en forward skulle kunna prioriteras för en back.
Jag hade nog haft min ordning som:
Center
Defensiv back
PP-back
Ifall det inte finns någon spetsforward så blir det ingen värvning "bara för att".
Kempe. Enqvist och NickyD släpper rubeln ovh flyttar hem....eller inte
Get the fuck out of my way,
Skulle det bli så att Modo åker ur kanske Kempe skulle kunna lockas över? Tror han skulle göra det bra i en tredje/andra kedja utan att kosta alltför mycket. Nu tänker jag redan på nästa säsong alltså. Och det är om vi håller oss kvar, fortfarande väldigt orolig för kval 

- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skoja inte, jag är livrädd!Glory1 skrev: fortfarande väldigt orolig för kval
- SirDIFalot
Jag undrar om något kan vara på väg att hända med Cehlin. Kanske överanalyserar men han spelade inte senaste matchen i ECHL och är inte heller uppkallad.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill vi verkligen ha in Cehlin? Platsar ju inte ens i AHL, och EHCL är väl ungefär i samma nivå som Div1, eller HA som absolut bäst.
I så fall tycker jag Guters gamla polare Greger är mer intressant:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Nyligen uppkallad till AHL, verkar kunna prestera på den nivån.
I så fall tycker jag Guters gamla polare Greger är mer intressant:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Nyligen uppkallad till AHL, verkar kunna prestera på den nivån.