BOMBOM BOUCHARD skrev:Manijock:
Håller med i det du skriver.
Guter är Säckens stora frågetecken. Ifrågasätter sällan hans laguttagningar, men Guter är en av de menlösaste spelarna jag sett på denna nivå.
Tycker han var överhypad redan i AS.
Nästintill ofarlig och ska ha riktigt öppna lägen får att kunna lägga in en puck. I spelet får han inte ut någonting, möjligen en och annan snurr ute i hörnorna.
Jag skulle spela Heinerö före Guter alla dar i veckan.
Lauritzen är mest troligt helt ur form efter all sin skadefrånvaro. Han har varit direkt dålig de matcher han spelat efter jul. Hoppas han tränar ikapp och får vara frisk. Då har vi ett starkt "nyförvärv" inför avslutningen.
Guter går inte superbra just nu men grabben har målsinne förutsatt att han får lägena.
Sören är, i särklass, vår målfarligaste spelare eftersom han har sådana kvalitéer att han på egen hand kan vaska fram en målchans på egen hand mot ett helt SHL lag i sina bästa stunder (och därmed är han på tok för bra för både oss och SHL i övrigt i längden tyvärr). Möjligen kan även Samme och kanske Saviano även göra så även om Steves storlek och avslut lämnar mycket övrigt att önska och Samme helt enkelt är gammal.
Guter å andra sidan är inte den typen av spelare och som han spelas just nu och den roll han har så hamnar han ytterst sällan i situationer där han kan vara den avslutare som han faktiskt är och ALLA våra brister går att härleda tillbaka till centersidan. Vi har ett helt gäng med forwards som, med vår spelstil, är bland SHLs bästa men i brist på lika vassa centrar så haltar det, både framåt och bakåt.
Det är inte uselt, det var väl ingen som trodde att vi skulle kunna vara med och kriga om slutspel när säsongen började och Säcken har gjort underverk med det material och den orutinen som årets lag innebär. Däremot finns det med halva facit i hand en ytterligare potential och växel att lägga in men det står och faller med att vi får in en grym center eller helst två som klarar både offensiv och backchecking i bästa DIF-stil.
Jag vill heller inte påstå att våra nuvarande centrar är usla men de vi har klickar inte helt med det spel som vi tagit oss så här pass långt med och som jag tycker att vi skall fortsätta spela med så länge som laget och läget ser ut som det gör.
Nu har tyvärr det tåget gått men om vi, mot alla odds, fått in tex Josefson eller Lander när det begav sig så är jag övertygad om att vi fått se betydligt mer av lirare som Guter, Alvarez eller Fällström i målprotokollet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.