SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Difiale

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Difiale »

minalman skrev:Back2Back Friends - Tele2 med varsin hemmamatch? Det vore kul att se "innan jag återvänder till evigheten jag kommer från" som kommunist-Wolter uttrycker det.
Nej nej!! Herregud. Det är nog många matcher som tar bort betydelsen för varje enskild match.

Back2back, återigen ska lilla "USA-light Sverige" ta NHL-saker från USA..
Kan inte NHL bara försvinna så kan Sverige utveckla sin egna hockey och läktarna.
Finns i princip ingenting som är bra med NHL och jippons hemland. Ett enda långt ointressant marathon till slutspelet börjar, stängda serier, kommersiellt, noll passion o.s.v.
Och för det andra skulle det bara bli två halvfulla arenor förmodligen.

Att vara med på en match på friends i solna med dålig akustik där leksand kom på idén och får goodwill:en för publiksiffran förklaras bara på ett sätt och det är att DIF skulle göra det enbart för pengarna. Vilket känns äckligt.
Senast redigerad av Difiale den 2014-12-31 12:29:59, redigerad totalt 7 gång.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Difiale skrev:B.I.B.A

Ja precis!

Hade varit en annan sak om VI anordnat matchen på sthlmsarenan som är vår flersektionsförenings hemmaplan i vårt hem johanneshov. Där fokus typ skulle ligga på att "ha en stor klack på sofialäktaren södra undre och övre".
Aaah, lite tröttmössa på mig.
Tror inte vi är så lång ifrån varandra, tänkte mest på Tele2 vad det gäller "Jippomatch".

Håller med om att "Kompis-Vallen" känns malplacerat
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Viktory
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Viktory »

Lee Harvey Oswald: Varje supporter som ens har något vett i kroppen bojkottar en match i S O L N A.

Tele2 är en helt annan diskussion, även om jag personligen inte vill ha hockey där.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ishockey bör spelas inomhus och alla former av jippon som matcher utomhus bör DIF inte vara med att promota.

Om lyxfällan vill lägga en av sina hemmatcher på Friends låt dom göra det.

Vi skall i alla fall inte förlägga någon av våra hemmatcher i fiendeland.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Om nu leksand får igenom att spela match på kompisvallen, måste vi säga ja då?
Jag menar har vi rätt att typ avstå en sådan match?
Difiale

Inlägg av Difiale »

sthlm1891 skrev:Om nu leksand får igenom att spela match på kompisvallen, måste vi säga ja då?
Jag menar har vi rätt att typ avstå en sådan match?
Det tror jag inte. Leksands hemmamatch och dom har väl rätt att lägga den var dom vill, tyvärr.

I så fall blir det bojkott från vår sida (med hjälp av JK och andra).

Kunde i.o.f. vara rätt kul att knäppa dom på näsan genom att det endast blir typ 10 000 på ett ödsligt friends när tanken var över 30 000 och dom kanske trodde att dom kunde åka snålskjuts på vår publik.

Det jag dock är orolig för är att vår ledning tänker sig gemensamt att ordna matchen på friends när dom säkerligen kommer att få frågan av leksand. Utan att lyssna på supportrarna/medlemmarna. Det har ju skett flertalet gånger förr att dom kör sitt egna race.
Upp till bevis ledningen!

Tar tillfället i akt och uppmanar ledningen: förankra detta hos supportrarna. Känslan hittills är att en stor majoritet av djurgårdarna inte vill ha jippomatch på friends i Solna.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Vad jag förstår borde inte DIF få lägga en hemmamatch på Friends pga avtalet med Stockholm Globe Arenas. Rätt bra med pengar som de går miste om och arenabolaget i Solna är väl största konkurrenten.

Om Leksand lägger sin hemmamatch där får de alltså ensamt arrangera – tveksamt om de har råd? Och då kan vi bojkotta fullt ut eftersom DIF ej får pengar.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0094935.ab

Detta kan Leksand/bajen glömma direkt, total bojkott är det som gäller.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Caveman skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0094935.ab

Detta kan Leksand/bajen glömma direkt, total bojkott är det som gäller.
Du vet att det är detta vi diskuterat de senaste sidorna va? :P
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Detta inlägg är jävligt felplacerat, men vet inte var det skall hamna

Hammarby bandy sänker sina löner med 20% och erbjuder samtidigt sina spelare att lämna föreningen om de inte går med på dealen.

Kan laget verkligen agera på det sättet med tanke på Marcus Nilson och dennes kontrakt?

Jag fick ju uppfattningen av det domstolsutlåtandet att denna typ av upplägg inte behöver godtas av spelaren ifråga, eller tänker jag helt galet nu?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Detta inlägg är jävligt felplacerat, men vet inte var det skall hamna

Hammarby bandy sänker sina löner med 20% och erbjuder samtidigt sina spelare att lämna föreningen om de inte går med på dealen.

Kan laget verkligen agera på det sättet med tanke på Marcus Nilson och dennes kontrakt?

Jag fick ju uppfattningen av det domstolsutlåtandet att denna typ av upplägg inte behöver godtas av spelaren ifråga, eller tänker jag helt galet nu?
Det är väl ganska vanligt inom industrin? Metall brukar ju köra med sånt i stället för att det ska permitteras. "Felet" med Mackan var att han inte ställde upp på att bli illa behandlad. Ingen bandybajare behöver gå med på detta heller, men om alla utom en gör det kan det säkert bli ett liknande fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enligt sportbladet så har Brynäs kontaktat Jonas Rönnqvist. Tommy Jonsson första tränaren som ryker?
Expert.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Reflektion: varför ska Fisk och Hv alltid spela så uselt mot våra konkurrenter och bjuda på poäng? Ikväll är det upp till bevis!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas Brunäs behåller Jonsson. Med Rönnqvist kan de bli att räkna med igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
JLindgren

Inlägg av JLindgren »

Kämpa Frölunda!!
Låst