Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Man kan ju inte jämföra Cehlin med Guter för där snackar vi klasskillnad.
Cehlin är ju betydligt bättre än Fällström och han har ju lyckats rätt skapligt.
Lander samt Regin som vissa nämner är bara att lägga ner då det inte finns en chans i helvetet att nån av dessa kommer till oss.
Tror vi letar på denna sidan pölen.
Cehlin är ju betydligt bättre än Fällström och han har ju lyckats rätt skapligt.
Lander samt Regin som vissa nämner är bara att lägga ner då det inte finns en chans i helvetet att nån av dessa kommer till oss.
Tror vi letar på denna sidan pölen.
Tänk om det här vore en namnlek.. och du hade hört att Bud Holloway AKA Buddy Holly var på väg till Hovet.Doyle skrev:Holly Jesus!!!

Intressant! Vore det inte också intressant med +/- / 60 som komplement?SirDIFalot skrev:Points/60
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
kunde vi lagt pengarna på Douglas istället mycket mer kvalité för pengarna.SirDIFalot skrev:Det som jag tycker talar för att man borde värva Cehlin är..
- Åldern. 23 år gammal. Hans bästa år är framför honom.
- Erfarenheten. Trots sina 23 år har han över 150 ES-matcher plus två slutspel och en kvalserie. Lägg därtill, tre år i Nordamerika som säkerligen tuffat till honom som person och knappast gjort honom sämre som spelare. Han ligger faktiskt på 0.5 poäng per match i AHL.
- Djurgårdsfostrad. Har tyckt att föreningen överfokuserat på det förut men vi har tappat vår tidigare stomme med Djurgårdare. Jag tycket det är viktigt att ha spelare som är fostrade i föreningen och vi bör inte kasta bort den potentiella stommen vi fick fram men tappade för att vi åkte ur.
- Han producerade faktiskt poäng i lovande takt när han var här senast om man ser till den begränsade istiden han fick. Kan dra lite exempel. Istället för att bara titta på hur många matcher en spelare gjort och hur många poäng han gjorde så tycker jag det är intressanta att räkna ut antal poäng per 60:e spelad minut. Det använder dom sig mycket av i Nordamerika. Endast i spel 5 mot 5 dårå. Cehlin fick ju väldigt lite istid. Helt enkelt ett sätt att räkna in istiden i produktionen. När man bara ser poängligan ser man ju inte om det är en forward som spelar 18 min per match eller 12 min per match. "Points/60"
Några spelare i Djurgården i år.
Sörensen 2.21
Ahlén 1.73 (!)
Samuelsson 1.72
Alvarez 1.40
Hank 1.37
Ljungh 1.36
Guter 1.35
Fällström 1.34
Saviano 1.33
Rundqvist 1.30
Heinerö 1.30
Jocke 0.98
Den här nivån låg Cehlin på under sina två junior och första seniorår i DIF.
09/10 - 1.42
10/11 - 1.39
11/12 - 1.47
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Cehlin vore mycket viktigare att få in i truppen än Dogge.
Vete tusan om jag köper att Cehlin skulle vara viktigare att få in än Dogge i vart fall på kortare sikt.
Enligt VIK-centralen så kan Zigomanis vara aktuell igen. Tvivlar på att det skulle vara aktuellt.
http://vikfancentral.se/silly-smotherma ... jurgarden/
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det vore ju inget holy jesus direkt.android skrev:Enligt VIK-centralen så kan Zigomanis vara aktuell igen. Tvivlar på att det skulle vara aktuellt.
Expert.
-
Holy Jesus!!!!android skrev:Enligt VIK-centralen så kan Zigomanis vara aktuell igen. Tvivlar på att det skulle vara aktuellt.
Vilket jävla antiklimax om det skulle stämma.. Men om alternativet är att Alexander Falk får kliva in som center om det kniper får man väl ta Ziggo. Antar att det är en sån här spelare vi får räkna med, om det nu kommer någon.
Jag gillade Zigomanis. En grym tekare minns jag sist han var här men frågan är ju hur statusen är på honom idag.
Zigomanis lär inte vara mycket bättre än vad Trukhno var, men antagligen dyrare. Känns inte som en trolig värvning faktiskt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Gick i pension förra året.Djurgårn skrev:Jag gillade Zigomanis. En grym tekare minns jag sist han var här men frågan är ju hur statusen är på honom idag.
Zigo var väldigt begränsad när han var här 09/10. Bäst i världen på att teka, men han håller väl inte speciellt hög klass nu med tanke på att han inte spelat den här säsongen.
Hellre Smotherman då (utifrån spekulationerna på nämnda sajt). Ser f.ö. gärna ett byte Alvarez mot Jakobs.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vad skulle det bytet ge?rikkard skrev:Hellre Smotherman då (utifrån spekulationerna på nämnda sajt). Ser f.ö. gärna ett byte Alvarez mot Jakobs.
Expert.