Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Järlan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Järlan »

Järlan skrev:Det är linkan som ska göra comeback
8)
Som han själv tidigare skrivit på Twitter, så behöver han bara 3 veckor på sig för att komma i form och platsa i en 1 och andra femma. I vilket shl lag som hellst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Järlan skrev:
Järlan skrev:Det är linkan som ska göra comeback
8)
Som han själv tidigare skrivit på Twitter, så behöver han bara 3 veckor på sig för att komma i form och platsa i en 1 och andra femma. I vilket shl lag som hellst
Haha, Linkan på Twitter alltså...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Igår raljerade Linkan om att det finns för många muppar inom svensk hockey och att han skulle vara en bättre coach än dom flesta han haft.

Oj vad jag önskar att han aldrig skaffade twitter. Sjunkit så mycket i status.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Igår raljerade Linkan om att det finns för många muppar inom svensk hockey och att han skulle vara en bättre coach än dom flesta han haft.

Ja där kan man snacka om en kille som själv sänker sin status. Du är inte ensam om att önska att han aldrig skaffar sig twitter.
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Igår raljerade Linkan om att det finns för många muppar inom svensk hockey och att han skulle vara en bättre coach än dom flesta han haft.

Sjukt o-charmig kille är den bild han ger av sig själv. Storskrävlare. Synd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:

Per Ledin skickade en hint om att det var så till Linkan igår, Linkan verkade inte fatta vad Ledin menade utan retweetade bara :lol:
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Per Ledin skickade en hint om att det var så till Linkan igår, Linkan verkade inte fatta vad Ledin menade utan retweetade bara :lol:
Han retweetar alla egoboost-tweets han nämns i. Lite osexigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag har inte twitter, facebook eller något annat jävla socialt media. Det om något är sexigt, enligt min egen bedömning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Jag har inte twitter, facebook eller något annat jävla socialt media. Det om något är sexigt, enligt min egen bedömning.
"Ring mig på min hemtelefon"
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bara för att försöka dunka tråden åt rätt topic igen så kan jag slänga ut att Cehlin varit nere i ECHL sen 14 december. Där har det blivit 3 mål och 1 assist på 9 matcher. Han kan inte känna sig ett dugg nära NHL för stunden.

Under första säsongen levererade han bra i AHL och var nog på vippen till att bli uppkallad. Sen har han varit skadebenägen och deras AHL-lag har fyllts med mer talangfulla spelare som Åberg och Arvidsson.

Han sitter nu på utgående kontrakt och är längre ifrån NHL än någonsin. Det känns givet att han spelar i DIF nästa år. Cehlins stats från hockeyns bakgård imponerar väl knappast. Men han var ju inte direkt dålig när han var här senaste även om han inte var någon stjärna. Och tre år i Nordamerika har nog inte gjort honom sämre.

Han får gärna ersätta Alvarez till nästa säsong.
Expert.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

SirDIFalot skrev:
PATRIK. skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror inte vi kan vinna en budgivning med Växjö.
Skulle vi satsa allt på ett kort, dvs. den center vi behöver hade vi gjort det.

Givetvis har vi pengarna för att landa en klassvärvning
-Wennberg, Åberg och Arnessons kontrakt. Något som inbringat flera miljoner.
- Fairplayinsamlingen. Folk har väl för fan inte samlat in pengar för säsongen 15/16.
- 2 fullsatta Globen

=PENGAR

Vad som sker värvningsmässigt är noll och stavas PASSIVITET. Ingenting annat.
Klart det finns pengar. Men vi är ju inte redo att lägga samma pengar som Växjö på samma spelare även om vi teorin skulle kunna matcha det. Om vi nu ens var intresserade. KG har haft en centervärvning som första prioritet hela säsongen. Noll passivitet.
Vad vet du om hur mycket Växjö pungar ut för denna spelare?

Precis, och det är när vi alla insett att det är rätt kört med den svenska klassiska centern så är det ju hög tid att börja se sig om efter ett annat alternativ. Behöver inte vara en renodlad center, utan minst lika viktigt att få in ren spets. Kan även vara ett kontrakt som sträcker sig säsongen ut om vi inte lyckas landa en mer långsiktig lösning.

Pengar finns och jag tror absolut vi hade kunnat matcha Växjö utan att för den delen göra en alltför stor belastning på plånboken. Jag vill inte påstå att KG agerar på det sätt han borde när vi inte ens verkar vara nära en lösning. Tiden bara går och vi får inte information om vad som egentligen sker. Det kallar jag passivitet.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

SirDIFalot skrev:Bara för att försöka dunka tråden åt rätt topic igen så kan jag slänga ut att Cehlin varit nere i ECHL sen 14 december. Där har det blivit 3 mål och 1 assist på 9 matcher. Han kan inte känna sig ett dugg nära NHL för stunden.

Under första säsongen levererade han bra i AHL och var nog på vippen till att bli uppkallad. Sen har han varit skadebenägen och deras AHL-lag har fyllts med mer talangfulla spelare som Åberg och Arvidsson.

Han sitter nu på utgående kontrakt och är längre ifrån NHL än någonsin. Det känns givet att han spelar i DIF nästa år. Cehlins stats från hockeyns bakgård imponerar väl knappast. Men han var ju inte direkt dålig när han var här senaste även om han inte var någon stjärna. Och tre år i Nordamerika har nog inte gjort honom sämre.

Han får gärna ersätta Alvarez till nästa säsong.
Låter bra! Cehlin har ändå alltid haft bra kvalitéer i sig, och skulle ta honom före Alvarez alla dar i veckan. Bortsett från hans 3 mål denna säsong har han varit oerhört blek spelmässigt och har knappast blivit bättre under säsongens gång. Han kan la gå tillbaka till Malmö nästa säsong, de lär ju spela i SHL också då.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Detta är ren spekulation från min sida. Men tror ni att K-G medvetet väntar en bit in i Januari med en eventuell Anton Lander eller Peter Regin värvning? Eftersom båda har såpass dyra kontrakt att ta över d.v.s. Lander blev väl nyligen nerskickad igen efter att ha spelat en match med Edmonton.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klaudius21 skrev:Detta är ren spekulation från min sida. Men tror ni att K-G medvetet väntar en bit in i Januari med en eventuell Anton Lander eller Peter Regin värvning? Eftersom båda har såpass dyra kontrakt att ta över d.v.s. Lander blev väl nyligen nerskickad igen efter att ha spelat en match med Edmonton.
Lander blev precis uppkallad. Edmonton skickar nämligen tillbaka Draisaitl till juniorligan.

Jag kan inte se någon av dom vara realistiska. Kommer dom hit så försvinner chansen till NHL-spel under samma period, ska vi få spelare att ge upp det så måste vi locka med bättre ekonomiska förutsättningar här. Vi verkligen inte toppa Lander eller Regins lön tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:Detta är ren spekulation från min sida. Men tror ni att K-G medvetet väntar en bit in i Januari med en eventuell Anton Lander eller Peter Regin värvning? Eftersom båda har såpass dyra kontrakt att ta över d.v.s. Lander blev väl nyligen nerskickad igen efter att ha spelat en match med Edmonton.
Lander blev precis uppkallad. Edmonton skickar nämligen tillbaka Draisaitl till juniorligan.

Jag kan inte se någon av dom vara realistiska. Kommer dom hit så försvinner chansen till NHL-spel under samma period, ska vi få spelare att ge upp det så måste vi locka med bättre ekonomiska förutsättningar här. Vi verkligen inte toppa Lander eller Regins lön tyvärr.
Regins årslön ligger på 4.5 miljoner, med halva säsongen kvar skulle vi kanske ha råd. Men du har nog rätt, båda är ganska orealistiska. Hoppas något bra dyker upp marknaden snart dock, med såpass tunn center-sida känner man sig väldigt orolig inför resten av säsongen.
Låst