Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mårten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mårten »

Rocker skrev:
jensa öhling skrev:Att Sudden kommer är ju en utopi.

Något mer rimligt är det ju att titta på bra spelare i de lag som kan åka ur. Även om vi även dör förmodligen kommer till korta mot rikare klubbar.

Fedor Fedorov är en grym artist och Calle Söderberg en av landets främsta centrar. Drömvärvningar, men svåra. Frylén har det pratats om. Frågan är om han har något att tillföra.

I Skellefteå är ju främst Fredrik Lindgren och Magnus Wernblom intressanta. Men, nej de kommer nog inte till oss de heller.

Blev ett ganska meningslöst inlägg. Om nu ingen har någon mer spelare i något av de här lagen som jag missat.
Fedor Fedorov åkte omkring och Brendl-fes på isen i matchen mot SAIK i kväll. Han väger för mycket och är för divig, ingen mer "Dragan" tack. Dessutom kommer både Malmö och Skellefteå spela i elitserien nästa säsong också...

Sen förstår jag inte hur många ser Sudden som någon form av frälsare. OM han skulle lira i DIF igen är jag övertygad om att det blir en redig flopp. Så nej tack till Sudden också.
Det är hockey vi pratar om ? Mats Sundin en flopp ? Man måste ju ifrågasätta din hockeykunskap med ett sådant uttalande
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Christopher J skrev:Hoppas det händer något snart, vet att säsongen inte ens är över för de andra lagen och det är bara mars så här långt, men man blir nyfiken på spelarförstärkningarna som kommer.
Hoppas vi hittar bra spelare och inte bara satsar på talanger för det räcker inte, klasen och axelsson är två bra lovande spelare men man vill ju samtidigt ha någon bra målskytt också om pengarna tillåter såklart.
Jag tycker att du har helt rätt... Jag undrar om vi inte borde kräva att det snart kommer några tillägg i våran trupp. Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat, förutom att vissa ska på semester till Amerikat.. Visst, dom kanske inte vill gå ut med allt, men något måste dom väl säga, t. ex. att dom för förhandlingar med några nya spelare. Ska vi ha någon chans måste vi knipa det vi vill ha så tidigt som det är möjligt och inte låta någon av dom stora grabbarna få ge sig in i leken dom med och lägga bud vi inte kan matcha.

Och en anledning till som jag vill nämna är att ju fortare truppen blir spikad, ju längre tid får dom till att lära känna varandra, sommarträna och göra sig hemmastadda i Stockholm och i omklädningsrummet. Så börja värva nu djurgården och gör det smart!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:
Christopher J skrev:Hoppas det händer något snart, vet att säsongen inte ens är över för de andra lagen och det är bara mars så här långt, men man blir nyfiken på spelarförstärkningarna som kommer.
Hoppas vi hittar bra spelare och inte bara satsar på talanger för det räcker inte, klasen och axelsson är två bra lovande spelare men man vill ju samtidigt ha någon bra målskytt också om pengarna tillåter såklart.
Jag tycker att du har helt rätt... Jag undrar om vi inte borde kräva att det snart kommer några tillägg i våran trupp. Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat, förutom att vissa ska på semester till Amerikat.. Visst, dom kanske inte vill gå ut med allt, men något måste dom väl säga, t. ex. att dom för förhandlingar med några nya spelare. Ska vi ha någon chans måste vi knipa det vi vill ha så tidigt som det är möjligt och inte låta någon av dom stora grabbarna få ge sig in i leken dom med och lägga bud vi inte kan matcha.

Och en anledning till som jag vill nämna är att ju fortare truppen blir spikad, ju längre tid får dom till att lära känna varandra, sommarträna och göra sig hemmastadda i Stockholm och i omklädningsrummet. Så börja värva nu djurgården och gör det smart!
Word! men om vi nu ska "storsatsa", jag bara undrar. borde vi inte kunna ha råd med lika mycket som alla andra klubbar typ? menar rimliga mål :)
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Pepp91 skrev: Jag tycker att du har helt rätt... Jag undrar om vi inte borde kräva att det snart kommer några tillägg i våran trupp. Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat, förutom att vissa ska på semester till Amerikat.. Visst, dom kanske inte vill gå ut med allt, men något måste dom väl säga, t. ex. att dom för förhandlingar med några nya spelare. Ska vi ha någon chans måste vi knipa det vi vill ha så tidigt som det är möjligt och inte låta någon av dom stora grabbarna få ge sig in i leken dom med och lägga bud vi inte kan matcha.

Men herregud, tror du verkligen att vi supportrar kan kräva att det snart ska komma någon/några spelare.

Dem måste ingenting, skulle dem gå ut med att vi förhandlar med den eller den personen så skulle ingen ta dem på allvar då är det nästan snudd på oproffsigt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

mårten skrev:
Rocker skrev:
jensa öhling skrev:Att Sudden kommer är ju en utopi.

Något mer rimligt är det ju att titta på bra spelare i de lag som kan åka ur. Även om vi även dör förmodligen kommer till korta mot rikare klubbar.

Fedor Fedorov är en grym artist och Calle Söderberg en av landets främsta centrar. Drömvärvningar, men svåra. Frylén har det pratats om. Frågan är om han har något att tillföra.

I Skellefteå är ju främst Fredrik Lindgren och Magnus Wernblom intressanta. Men, nej de kommer nog inte till oss de heller.

Blev ett ganska meningslöst inlägg. Om nu ingen har någon mer spelare i något av de här lagen som jag missat.
Fedor Fedorov åkte omkring och Brendl-fes på isen i matchen mot SAIK i kväll. Han väger för mycket och är för divig, ingen mer "Dragan" tack. Dessutom kommer både Malmö och Skellefteå spela i elitserien nästa säsong också...

Sen förstår jag inte hur många ser Sudden som någon form av frälsare. OM han skulle lira i DIF igen är jag övertygad om att det blir en redig flopp. Så nej tack till Sudden också.
Det är hockey vi pratar om ? Mats Sundin en flopp ? Man måste ju ifrågasätta din hockeykunskap med ett sådant uttalande
Som jag skrev i tidigare inlägg:
Det jag menar angående Sundin är följande: för det första så har Sudden lirat i DIF i en och en halv säsong, elva i Toronto. Vilken är klubben i hans hjärta? Antagligen inte DIF. Andra skälet nu. När Sundin bestämmer sig för att inte lira i Toronto/NHL mer kommer han nog inte ha så mycket att tillföra längre förutom ledareganskaperna. Jag säger inte att han i dagsläget inte duger i elitserien... Sen att jag personligen inte tror att det finns en sportskeps att han kommer spela i någon annan klubb när han beslutat sig för att lämna Toronto är en annan sak
.

Läs gärna resten av inläggen nästa gång...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

pekka21 skrev:
Pepp91 skrev: Jag tycker att du har helt rätt... Jag undrar om vi inte borde kräva att det snart kommer några tillägg i våran trupp. Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat, förutom att vissa ska på semester till Amerikat.. Visst, dom kanske inte vill gå ut med allt, men något måste dom väl säga, t. ex. att dom för förhandlingar med några nya spelare. Ska vi ha någon chans måste vi knipa det vi vill ha så tidigt som det är möjligt och inte låta någon av dom stora grabbarna få ge sig in i leken dom med och lägga bud vi inte kan matcha.

Men herregud, tror du verkligen att vi supportrar kan kräva att det snart ska komma någon/några spelare.

Dem måste ingenting, skulle dem gå ut med att vi förhandlar med den eller den personen så skulle ingen ta dem på allvar då är det nästan snudd på oproffsigt.
Vad menar du med "vi supportrar"? :o . Vi om någon/några borde få komma med krav och få våra röster hörda...
Jag har inte sagt att dom ska gå ut med namn, och jag börjar bli trött på att ledningen väntar och väntar till slutet av sommaren (undantag förra året) innan vi får truppen så gott som klar. Vi och Frölunda borde få truppen färdig före alla andra lag, men det kommer vi inte. Mora t. ex. har fler spelare än vi har och de gick ju till slutspel.

Så nog behöver vi få se lite friskt blod inom en vecka ialla fall!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Pepp91 skrev: Vad menar du med "vi supportrar"? :o . Vi om någon/några borde få komma med krav och få våra röster hörda...
Jag har inte sagt att dom ska gå ut med namn, och jag börjar bli trött på att ledningen väntar och väntar till slutet av sommaren (undantag förra året) innan vi får truppen så gott som klar. Vi och Frölunda borde få truppen färdig före alla andra lag, men det kommer vi inte. Mora t. ex. har fler spelare än vi har och de gick ju till slutspel.

Vad exakt menar du med att komma med krav?

Sen skriver du att att du inte har sagt att dem ska gå ut med namn, känns det här citat igen "Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat".

Tror du på fullt allvar att dem inte gör något alls just nu, tror du verkligen det? Kanske det är så att dem har flera spelare på gång men kan inte göra klart med spelaren för att den spelaren/spelare kanske fortfarande inte är klar med sin säsong än.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Gäst

Inlägg av Gäst »

pekka21 skrev:
Pepp91 skrev: Vad menar du med "vi supportrar"? :o . Vi om någon/några borde få komma med krav och få våra röster hörda...

Vad exakt menar du med att komma med krav?

Sen skriver du att att du inte har sagt att dem ska gå ut med namn, känns det här citat igen "Vi har ju haft några veckor nu, och inte det minsta lilla har ledningen gått ut och berättat".

Tror du på fullt allvar att dem inte gör något alls just nu, tror du verkligen det? Kanske det är så att dem har flera spelare på gång men kan inte göra klart med spelaren för att den spelaren/spelare kanske fortfarande inte är klar med sin säsong än.

Precis så är det nog..
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Renberg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Är vi en av dom 7 klubbar i Elitserien som är intresserad av Renberg?

någon som vet?
Användarvisningsbild
Rocker

Re: Renberg

Inlägg av Rocker »

Järnkaminen90 skrev:Är vi en av dom 7 klubbar i Elitserien som är intresserad av Renberg?

någon som vet?
Det hoppas jag verkligen inte! För stor skaderisk...
Ostkurve

Inlägg av Ostkurve »

Tony Mårtensson hade ett kontrakt som sträckte sig till 2007.
Men säsongen 2005/2006 gjorde han justeringar i sitt kontrakt som gör att han har kontrakt till 2010. Med andra ord 3+2 års kontrakt.
När det gäller Mårtensson handlar det inte om pengar i val av klubbadress, precis därför han ratar NHL flera gånger om och själv säger att inga pengar i världen skulle få honom att gå till NHL för 5-6 minuters istid.

Musse Håkanson har kontrakt till 2009.

Vad skulle få dessa två klasspelare med ambitioner om att vinna SM-guld, tillhöra toppen av elitserien, och representera landslag och även känna av hockeyfeber i staden - få dessa spelare att välja DIF?

Håkanson är född i Spånga och Mårtensson i Märsta, utanför Stockholm men sedan då? När det gäller Mårtensson så har han bildat familj här uppe och jag ser inte vad som skulle locka hem honom till Märsta igen. Gör ni?

Är Linus Klasén intressant för DIF?
Kan förövrigt nämna att Patrik Zackrisson i Rögle valt bort både Djurgården och Frölunda. Man väljer inte längre klubb för att ha nära till föräldrahemmet, ganska logiskt vid närmare eftertanke.
Ostkurve

Inlägg av Ostkurve »

Therocket1 skrev:Det fina med LHC är att de har ett väldigt bra J20-lag. Dock är det få som tar steget upp därifrån till A-Laget. Jonas Junland var den enda denna säsong som fick ta klivet upp. Carl Gunnarsson har harvat i Allsvenskan i massa säsonger innan han denna säsong fick chansen. Christian Engstrand kommer nog inte heller få chansen då LHC bara köper in målvakter hela tiden. Mao så är det väldigt få juniorer som tar klivet upp eftersom de bara köper spelare.
Hehe, påläst ser jag eller inte. Carl Gunnarsson har spelat en säsong i Örebro som 17-åring. Lämnade sedan Örebro när de åkte ut allsvenskan för spel i LHCs J20. Blev utlånad i höstad till Västerås, men i övrigt inga "massa säsonger" i Allsvenskan. Läs på innan du yttrar dig. Man kan inte ge juniorer chansen bara för att ge chansen, det måste finnas kvalité och potential också som det gör i Junland, Engstrand och Gunnarsson, samt Lorentzon. Köper spelare? Lilla vän, man värvar spelare - något alla lag gör. Dessutom är Magnus Johansson fostrad i LHC..............

Skillnaden mellan DIF och LHC är att LHC har pengar något som DIF inte har mycket av, vilket gör att DIF måste plocka billigare spelare.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Du är inte heller påläst ser jag. Kvalité finns det gott om i juniorlagen hos LHC.
Bild
Ostkurve

Inlägg av Ostkurve »

Kvalité ja men ingen som skulle gå in i LHCs A-lag idag. Det LHC kommer att göra nästa säsong är att Engstrand blir tredjemålvakt, en forward från J20 blir trettonde forward och en back blir åttonde back. Men i övrigt så blir det inga kontrakt för någon J20-spelare då det inte finns några stjärnspelare där utan fler lagspelare som gör ett gediget jobb. Finns inga Jonas Junlands på forwards eller backplats. Något O.T men skulle svara på det du skrev.

I övrigt har jag fått mig ett gott skratt då jag läst igenom tråden här. Köplag, köplag, köplag. Berätta för mig vilken klubb som inte är köplag, och hur många spelare har DIF egentligen som är fostrade i just Djurgården? Ja inte hela laget iallafall. Vi lever inte på 1800-talet längre. De klubbar som kan erbjuda bra förutsättningar socialt, ekonomiskt och arbetsmässigt får också de bästa spelarna. Det är väl inte så konstigt att en spelare hellre spelar i en klubb som satsar, har visioner, ekonomi, och kapacitet att vinna guld och nå långt?! Klubbhjärta kan man snacka om i division 1 och sämre serier, men aldrig på elitnivå. Här är det annat som styr.
Senast redigerad av Ostkurve den 2007-03-24 17:38:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

klubbkänsla äger ;) haha
Skriv svar