Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

Gberg skrev:
Godnoken skrev:..

Är ju inte ett snack om att betala personer för att komma till matcherna, det är att betala dom för att stå på räcket och ösa på i 60 minuter istället för att bara kolla på matchen. Finns verkligen inget plastigt med det i mitt tycke. Skulle ge en jävla effekt dessutom. Mer struktur. Roligare matcher. Fler folk. Bättre stämning.

Att intresset för hockeyn är lite dött inom UCS är förståeligt. Samtidigt så tar dom plats. Skall ju inte vara nå jävla monopol på att få stå på räcket som det verkar ha blivit.
Inte plastigt? Ska vi be Stefan Persson sponsra våra tifo-arrangemang också? Alla saknar ju tifon i hockeyn och Stefan gillar DIF så det är ju vinst för alla parter /s

Trodde folk skrev om pengar till klackledare med glimten i ögat, som ett skämt. Men att folk på allvar tycker det är en bra idé skrämmer mig. Är det samma personer som håller käften i klacken när ingen klackledare är närvarande?

Frågan är egentligen vad folk har för definition på plastigt. Ofta ett extremt löjligt uttryck.
Med den retoriken ni har så är det plastigt att anställa någon som försöker fixa folk till matcherna, tex wizeguy.

Att länka till "superfan" och någon annan stolle från 25 år sedan visar, enligt mig själv, att man inte har någon jävla aning om vad sin egna definition av "plastigt" är.
Det är väl för i helvete en stor skillnad på "superfan" som verkar vara någon inköpt från (vartfanvetjag) till Pang och resten av UCS som faktiskt innehar stor respekt hos klacken?
Jävligt konstig jämförelse. Ni pissar ju på UCS.

"Är det samma personer som håller käften i klacken när ingen klackledare är närvarande?"

Varför skulle det vara det? Har själv aldrig stått i klacken och det lär inte hända förrän jag bor i Stockholm men jag skulle aldrig kunna tänka mig att hålla käften när jag väl är där.

Samt. Alla som pratar om att man inte får eller kan motivera med pengar.. Enligt er så är i princip alla djurgårdsspelare genom tiderna plast? Eller hur?

Att komma till varje match och vara klackledare har nog inte många tid för. Klart pengar underlättar så att man kan lägga mer fokus på DIF och tifon. Ser inte det plastiga i det. (SJÄLVKLART tänker jag på en klackledare som vet vad han gör, älskar DIF OCH har respekt inom klacken - ingen jävla inhyrd "superfan".)
Senast redigerad av Godnoken den 2014-12-31 01:22:45, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Pang skrev:Ni som vill betala för att någon ska styra upp klacken, ni äcklar mig.

Lär er vad supporterkultur handlar om, engagera er, läs på om vår historia och försök sen bidra.

Problemet är inte en klackledare. När vi var som absolut bäst och hade jävligt hög lägstanivå säsongen igenom, då hade vi ingen klackledare. Fila på den ni.
Helt klart väntat uttalande från din sida. Tråkigt.

När var vi som absolut bäst? Vilken säsong/säsonger?
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Jag hoppas verkligen att ni driver när ni pratar om en avlönad klackledare!(?)

Det som behövs är att få igång fågelholkarna och "turisterna". Att stå i klacken är inte enbart ett sätt att få tag på billigare biljetter, det förväntas något av folk som köper och står där.
2014-04-07, vad hände?
Gberg

Inlägg av Gberg »

Frågan är egentligen vad folk har för definition på plastigt. Ofta ett extremt löjligt uttryck.
Med den retoriken ni har så är det plastigt att anställa någon som försöker fixa folk till matcherna, tex wizeguy.

Att länka till "superfan" och någon annan stolle från 25 år sedan visar, enligt mig själv, att man inte har någon jävla aning om vad sin egna definition av "plastigt" är.
Det är väl för i helvete en stor skillnad på "superfan" som verkar vara någon inköpt från (vartfanvetjag) till Pang och resten av UCS som faktiskt innehar stor respekt hos klacken?

"Är det samma personer som håller käften i klacken när ingen klackledare är närvarande?"

Varför skulle det vara det? Har själv aldrig stått i klacken och det lär inte hända förrän jag bor i Stockholm men jag skulle aldrig kunna tänka mig att hålla käften när jag väl är där.
Exakt, det är vi som pissar på UCS. Inte du/de som föreslår att vi köper dem som om de vore horor utan någon värdighet. Jag tror inte du har förstått att alla engagerade inom DIF gör det de gör av kärlek till klubben utan någon förväntning att få ut något av det, säkerligen inte pengar.

Faktumet att du jämför Wizeguys anställning hos DIF fotboll med eventuell avlöning till klackledare bevisar din okunnighet och illvilja att förstå principen i att man inte köper in någon som ska förbättra stämningen på läktaren, därav kopplingen till "superfan" som var precis det jag just beskrev. T om när Pang själv förklarar hur idiotiskt förslaget är verkar du tycka att det är en genomförbar strategi.

Som du själv säger har du aldrig stått i klacken och jag tror det är just den erfarenheten du saknar för att på allvar kunna förstå varför det du föreslår inte håller i praktiken.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Pang skrev:Ni som vill betala för att någon ska styra upp klacken, ni äcklar mig.

Lär er vad supporterkultur handlar om, engagera er, läs på om vår historia och försök sen bidra.

Problemet är inte en klackledare. När vi var som absolut bäst och hade jävligt hög lägstanivå säsongen igenom, då hade vi ingen klackledare. Fila på den ni.
Jag kan betala dig i öl för det grymma jobb du gör på räcket.
It's easier to be an asshole to words than to people
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

När superfan kommer på tal så brukar jag passa på att påpeka att jag vill den ljusblå joker som han har i klippet, om någon har en över till salu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Summa summarum. Klacken är vad som skiljer Djurgården från alla andra lag och klacken angår alla, både de som "är klacken" och oss som älskar att ni finns.
Jag vet inte om det också skulle fördömas av de mest hårdhudade, men en bättre plattform att stå på kunde göra jobbet lättare.
Edit: "jobbet" ska inte tolkas bokstavligt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Vilket slut på 2014. Det ryktas om match på Friends mot Leksand samtidigt som folk vill avlöna klackledare. Nyårsafton är tydligen årets nya skämtdag. Eller skämsdag...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Skulle hellre se ett större bidrag till Sofia Tifo ifall de känner att de vill lägga ner så pass mycket tid på DIF Hockey och slippa lägga ut ur egen ficka för tifon.
Alternativt till bidrag UCS.

Men att avlöna klackledare tror jag varken UCS, personerna i fråga eller några andra skulle anse vara något intressant.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Gberg skrev:

Exakt, det är vi som pissar på UCS. Inte du/de som föreslår att vi köper dem som om de vore horor utan någon värdighet. Jag tror inte du har förstått att alla engagerade inom DIF gör det de gör av kärlek till klubben utan någon förväntning att få ut något av det, säkerligen inte pengar.

Faktumet att du jämför Wizeguys anställning hos DIF fotboll med eventuell avlöning till klackledare bevisar din okunnighet och illvilja att förstå principen i att man inte köper in någon som ska förbättra stämningen på läktaren, därav kopplingen till "superfan" som var precis det jag just beskrev. T om när Pang själv förklarar hur idiotiskt förslaget är verkar du tycka att det är en genomförbar strategi.

Som du själv säger har du aldrig stått i klacken och jag tror det är just den erfarenheten du saknar för att på allvar kunna förstå varför det du föreslår inte håller i praktiken.
Mer trångsynt människa får man leta efter :lol:

Läs mitt inlägg igen, reflektera och kom med ett nytt svar.

Gott nytt år.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Axel_K skrev:Skulle hellre se ett större bidrag till Sofia Tifo ifall de känner att de vill lägga ner så pass mycket tid på DIF Hockey och slippa lägga ut ur egen ficka för tifon.

Men att avlöna klackledare tror jag varken UCS, personerna i fråga eller några andra skulle anse vara något intressant.
På vilket sätt är det skillnad på att ge bidrag till tifon och att ge en peng till klackledare för det enorma jobbet dom gör? Kan någon svara på detta?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man har i debatten här ovan blandat ihop att försöka underlätta för UCS, Sofialäktaren och alla andra fantastiska ideella krafter med att toppstyra och domptera publiken från evenemangsavdelningen som alla idag vet är dömt att misslyckas. Jag vet att ett forum är till för att diskutera, men i just denna diskussion verkar alla verkligen anstränga sig för att missförstå varandra. Tagga ner. Vi är på samma sida. Gott Nytt År!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tifo kostar pengar. Materialet kostar en hel del. En klackledare behöver engagemang, det kan man inte köpa.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Godnoken skrev:
Axel_K skrev:Skulle hellre se ett större bidrag till Sofia Tifo ifall de känner att de vill lägga ner så pass mycket tid på DIF Hockey och slippa lägga ut ur egen ficka för tifon.

På vilket sätt är det skillnad på att ge bidrag till tifon och att ge en peng till klackledare för det enorma jobbet dom gör? Kan någon svara på detta?
Haha är du seriös?
DIF!
Berra

Inlägg av Berra »

Godnoken skrev:

Skatteregler?

Inhyrd klackledare låter som en dålig idé. De som kommer till klacken får väl helt enkelt spotta ut skägget och börja sjunga. Det som skulle behövas är ett supporterinitiativ som blue briade, de kunde få igång klacken.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar