Douglas Murray
Douglas Murray
DM sågs f.ö precis på Riche iförd kilt...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Douglas Murray
Tycker det är synd arr DIF sagt att de inte är intresserade. Varför inte signa ett tryout? Tror han skulle vara ovärdelig för att få upp lite mur bakåt. Många gånger den här säsongen som våra backar inte riktigt klarat de fysiska måttet. Det finns lägen då motståndaren bara ska bort från vår målis men då våra backar valt att peta eller inte ingripa alls... sörensen tog en roughing mot brynäs när han plockade bort deras spelare framför tellan. Helt rätt. Det ska va farligt att ta plats framför vår målis. Särskillt vid blockering. Där behöver vi en murray som kan käfta och skrämmas lite.
Visst är det bra att ta utvisningar framför eget mål efter avblåsning? Inte alls dumt eller så..EreeZ skrev:Tycker det är synd arr DIF sagt att de inte är intresserade. Varför inte signa ett tryout? Tror han skulle vara ovärdelig för att få upp lite mur bakåt. Många gånger den här säsongen som våra backar inte riktigt klarat de fysiska måttet. Det finns lägen då motståndaren bara ska bort från vår målis men då våra backar valt att peta eller inte ingripa alls... sörensen tog en roughing mot brynäs när han plockade bort deras spelare framför tellan. Helt rätt. Det ska va farligt att ta plats framför vår målis. Särskillt vid blockering. Där behöver vi en murray som kan käfta och skrämmas lite.
Ja och Sörensen blev utvisad(även fast jag tycker Brynäs skulle haft en tvåa också) och det blev mål i röven. Inte så jävla rätt va?EreeZ skrev:Tycker det är synd arr DIF sagt att de inte är intresserade. Varför inte signa ett tryout? Tror han skulle vara ovärdelig för att få upp lite mur bakåt. Många gånger den här säsongen som våra backar inte riktigt klarat de fysiska måttet. Det finns lägen då motståndaren bara ska bort från vår målis men då våra backar valt att peta eller inte ingripa alls... sörensen tog en roughing mot brynäs när han plockade bort deras spelare framför tellan. Helt rätt. Det ska va farligt att ta plats framför vår målis. Särskillt vid blockering. Där behöver vi en murray som kan käfta och skrämmas lite.
Våra backar gör ju jobbet bra fysiskt och defensivt. Det är bara en myt vissa försöker odla här att våra backar är veka, petiga eller vad det brukar heta.
Mås så vara, men jag är väl en sådan som anser att hockey ska spelas fysiskt.
Inte alltid det bästa då det lätt tenderar i utvisningar, men..
När motståndaren gjort ett avslut som målisen blockerat, så åker ca 90% av avslutarna in på mål för att stressa/psyka målisen så han inte ska känna sig lugn, då ska våra backar stå emellan, så att vår målis faktiskt känner sig säker.
I många av fallen i början av säsongen så var inte så fallet, utan våra backar var halvvägs till avbytarbåset när tellan/armalis stod själv med 1-3 anfallare.
Hur tror ni man sätter en målis ur spel? Visst kan du skada han genom pååkningar och annat men just det där med psykningar är väl det lättaste sättet, att stressa upp dem.
Då har man backarna som ska stå kvar. Tänkte på det särskilt mycket när vi mötte SAIK i början av säs. De var framme vid vårt mål VARJE gång efter ett avslut.
Det är självklart inte alltid som backar behöver göra nåt mer än att stå där, men hur kaxiga tror du spelarna blir på att åka fram om de vet att det står Murray på ryggen på spelaren mellan de och vår målis.
Det är en av de anledningar som MODO gjort sitt drag med Brascher, visst killen är kanske inte det bästa valet då han inte tillför någonting mer än max namnet, men Murray kan och är fortfarande än väldigt bra spelare.
Det här är min syn på saken, jag har inte spelat hockey på den här nivån, så visst kan jag ha helt galet fel. Men min inställning är att har man en säker målvakt får man ett lugnare och säkrare försvar som i sin tur vågar avlasta och hjälpa forwards framåt. Allt annat ger chanshockey och hawaii-spel.
När motståndaren gjort ett avslut som målisen blockerat, så åker ca 90% av avslutarna in på mål för att stressa/psyka målisen så han inte ska känna sig lugn, då ska våra backar stå emellan, så att vår målis faktiskt känner sig säker.
I många av fallen i början av säsongen så var inte så fallet, utan våra backar var halvvägs till avbytarbåset när tellan/armalis stod själv med 1-3 anfallare.
Hur tror ni man sätter en målis ur spel? Visst kan du skada han genom pååkningar och annat men just det där med psykningar är väl det lättaste sättet, att stressa upp dem.
Då har man backarna som ska stå kvar. Tänkte på det särskilt mycket när vi mötte SAIK i början av säs. De var framme vid vårt mål VARJE gång efter ett avslut.
Det är självklart inte alltid som backar behöver göra nåt mer än att stå där, men hur kaxiga tror du spelarna blir på att åka fram om de vet att det står Murray på ryggen på spelaren mellan de och vår målis.
Det är en av de anledningar som MODO gjort sitt drag med Brascher, visst killen är kanske inte det bästa valet då han inte tillför någonting mer än max namnet, men Murray kan och är fortfarande än väldigt bra spelare.
Det här är min syn på saken, jag har inte spelat hockey på den här nivån, så visst kan jag ha helt galet fel. Men min inställning är att har man en säker målvakt får man ett lugnare och säkrare försvar som i sin tur vågar avlasta och hjälpa forwards framåt. Allt annat ger chanshockey och hawaii-spel.
Konstigt att våra målvakter var sjukt bra just den perioden du pratar om då. De blev iaf inte psykade. Klart inte spelare ska få åka på målvakter men det har iaf inte jag sett som ett problem som vi är drabbade av mer än andra lag.EreeZ skrev:Mås så vara, men jag är väl en sådan som anser att hockey ska spelas fysiskt.
Tycker också hockey ska spelas fysiskt när det behövs och det har vi varit riktigt duktiga på. Framförallt i försvarszon där vi boxar ut riktigt bra och ligger på gränsen för det tillåtna.
Ser bara inte vad Dogge skulle kunna göra som våra backar inte redan gör.
Det är ju bättre än att skamset åka undan med blicken i isen. I alla fall om du vill vinna viktiga matcher. Trodde det var helt utrett vid det här laget?Sjöwall skrev: Visst är det bra att ta utvisningar framför eget mål efter avblåsning? Inte alls dumt eller så..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har dock inte sätt att våra backar viker ner sig och åker undan från våra målvakter efter skott och avblåsning. Ibland har våra backar inte varit tillräckligt bra på att få bort pucken framför mål, oftast beroende på att de inte har varit snabba nog att vända sig, synd att vi inte har Murray, för alla vet ju att den snubben är snabbast på skridskor i världen.
Att ta in Murray med anledningen att vi måste "stå" upp framför Tellan (speciellt efter avblåsningar) är bland de dummaste jag har hört på länge.
Att ta in Murray med anledningen att vi måste "stå" upp framför Tellan (speciellt efter avblåsningar) är bland de dummaste jag har hört på länge.
Det hände ju senast då Deilert mesade och Sören hoppade in istället. Som tredjeman och fick en solklar utvisning. Men man måste ju markera där, där är jag och sensei överrensRix skrev:Jag har dock inte sätt att våra backar viker ner sig och åker undan från våra målvakter efter skott och avblåsning. Ibland har våra backar inte varit tillräckligt bra på att få bort pucken framför mål, oftast beroende på att de inte har varit snabba nog att vända sig, synd att vi inte har Murray, för alla vet ju att den snubben är snabbast på skridskor i världen.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Idag hadevi behövt Dogge mot grisarna från Norr, FAN att vi nekade Dogge!
Ja en match som ersättare till Fernholm med ett alldeles särskilt litet uppdrag att utföra hade han ju kunnat fått iaf.Bengan08 skrev:Idag hadevi behövt Dogge mot grisarna från Norr, FAN att vi nekade Dogge!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ligger våra backar på gränsen till det tillåtna? hahahah
Ollas-Mattsson och Falk är dom ända som går in någorlunda i närkamper, Arnesson och Högström gör det på mer smartness, resten avskyr kroppskontakt och spelar gärna så snällt det bara går.
Och givetvis är vi oftast för snälla framför Tellan, där var Printz en gud.
Ollas-Mattsson och Falk är dom ända som går in någorlunda i närkamper, Arnesson och Högström gör det på mer smartness, resten avskyr kroppskontakt och spelar gärna så snällt det bara går.
Spela fult
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
diftobbe89 skrev:Ligger våra backar på gränsen till det tillåtna? hahahah
"Korrigering av antalet tacklingar: Englund 36, Ollas Mattsson 27, Norell 19. Dock fortfarande ledande bland SHL:s juniorbackar."
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
David Printz en gud? Han var så jävla usel det året vi åkte ur så jag är evigt tacksam att han är historia numer
Blir fortfarande helt knäckt av att läsa den här miserabla tråden. Hoppas något radikalt händer och det blir ett omtag på Murray-affären. Min avatar lär ge en ledtråd om vad jag vill ska hända.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel