Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Börjat tro att det inte blir nån värvning tyvärr.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Alltså, det där att Janne Pesonen är klar för SHL-klubb och presenteras inom kort. Varför presenteras han inte av den aktuella SHL-klubben om han är klar? Skatteskäl kan det ju inte vara så här sent på säsongen.
Kan det vara vi som fått han på kroken och DIF vill spara det inför JK-dagen för att skapa hype? Visst vi letar en center i första hand och andra har mer stålar men...jag hoppas.
Kan det vara vi som fått han på kroken och DIF vill spara det inför JK-dagen för att skapa hype? Visst vi letar en center i första hand och andra har mer stålar men...jag hoppas.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Berra skrev:Alltså, det där att Janne Pesonen är klar för SHL-klubb och presenteras inom kort. Varför presenteras han inte av den aktuella SHL-klubben om han är klar? Skatteskäl kan det ju inte vara så här sent på säsongen.
Visst hade varit grymt men jag tror att vi är 5:a på den pucken
När är deadline för värvningar? Vi kommer göra två sena och desperata värvningar när vi ligger 11 och är klara för kvalet
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
31 januari.Bengan08 skrev:När är deadline för värvningar? Vi kommer göra två sena och desperata värvningar när vi ligger 11 och är klara för kvalet
Expert.
Haha just det där med "presenteras snart" och inget kommer gör ju att förhoppningarna att det är DIF det handlar om ökar. (Fast jag tror givetvis inte ens att vi är i närheten av den värvningen).Berra skrev:Alltså, det där att Janne Pesonen är klar för SHL-klubb och presenteras inom kort. Varför presenteras han inte av den aktuella SHL-klubben om han är klar? Skatteskäl kan det ju inte vara så här sent på säsongen.
2014-04-07, vad hände?
-
Han känns som en typisk saik värvning nästa säsong, om nu inte Malmö skulle hosta upp en massa pengar om de skulle nå shl..SirDIFalot skrev:Han är satt på waivers. De flesta tror att något annat lag kommer snappa upp honom. Även om han inte snapas upp så har han årslön på 1.400.000 dollar den här säsongen. Även om han skulle hamna i AHL.Godnoken skrev:Varför inte? Så jävla bra har han inte gått.SirDIFalot skrev:Pääjärvi är självklart inte aktuell för SHL.
Det finns väl kanske en liten chans att han inte får något nytt NHL-kontrakt i sommar och att någon SHL-klubb har en chans på honom då dock.
Haha samma känsla för mig. Djurgården brukar ju vilja hålla inne på allting.Jepe skrev:Haha just det där med "presenteras snart" och inget kommer gör ju att förhoppningarna att det är DIF det handlar om ökar. (Fast jag tror givetvis inte ens att vi är i närheten av den värvningen).Berra skrev:Alltså, det där att Janne Pesonen är klar för SHL-klubb och presenteras inom kort. Varför presenteras han inte av den aktuella SHL-klubben om han är klar? Skatteskäl kan det ju inte vara så här sent på säsongen.
Tack, kan man fortfarande låna spelare efter det?SirDIFalot skrev:31 januari.Bengan08 skrev:När är deadline för värvningar? Vi kommer göra två sena och desperata värvningar när vi ligger 11 och är klara för kvalet
Nej.Bengan08 skrev:Tack, kan man fortfarande låna spelare efter det?SirDIFalot skrev:31 januari.Bengan08 skrev:När är deadline för värvningar? Vi kommer göra två sena och desperata värvningar när vi ligger 11 och är klara för kvalet
Det kommer inte heller bli helt sjuk omsättning på spelare som det var förra säsongen. Det var en jävla fars alltså.
Vejdemo och Daniel Bernhardt signar båda på två år.
Bra jobbat KG!
Bra jobbat KG!
- SirDIFalot
Nu när Pesonen går till skellefteå borde de vilja bli av med nån. Tycker vi ska försöka få loss Norman från sitt kontrakt där. Iofs får han mer och mer förtroende där med speltid i pp tom men med Pesonen och Kabanov tillbaka snart så borde de behöva droppa nån.
Ett 1,5 årskontrakt på Norman skulle vara perfekt. Då kan vi fokusera på en grym förstacenter i sommar istället. För känns som vi inte kommer hitta denna center nu och Norman skulle iaf spetsa laget.
Skulle gärna se en kedja med Sörensen-Norman-Fällström. Det skulle gå undan!
Ett 1,5 årskontrakt på Norman skulle vara perfekt. Då kan vi fokusera på en grym förstacenter i sommar istället. För känns som vi inte kommer hitta denna center nu och Norman skulle iaf spetsa laget.
Skulle gärna se en kedja med Sörensen-Norman-Fällström. Det skulle gå undan!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill verkligen att Norman skall komma in men känns ju inte riktigt som den spetsen som eftersöks, däremot ser jag helt klart John som en riktig stomspelare som på sikt kan bli en ny Ottosson.
Tror det kan börja röra på sig snart från finska ligan när lag som inte går till slutspel släpper spelare, frågan är dock om det finns något där att hämta som känns tillräckligt pålitligt?
Tror det kan börja röra på sig snart från finska ligan när lag som inte går till slutspel släpper spelare, frågan är dock om det finns något där att hämta som känns tillräckligt pålitligt?
Kollade igenom bottenlagen i finland framförallt på centrar av samma anledning men känns som det inte finns något vettigt där.-daniel- skrev:Vill verkligen att Norman skall komma in men känns ju inte riktigt som den spetsen som eftersöks, däremot ser jag helt klart John som en riktig stomspelare som på sikt kan bli en ny Ottosson.
Ryan Lasch kändes som det hetaste man kunde hitta bland forwardsen.