SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014
Är det inte typ tredje året i rad som Holm är trögstartad men börjar växa rejält efter första månaderna på säsongen? I grund och botten håller jag honom väldigt högt men han hade en tung säsongsinledning.
Expert.
Försöker inte påvisa någonting, det var någon som efterfrågade Sörensens SG% och jag länkade till den. Eller okej, försökte kanske visa att det är dumt att klaga på just Sörensens effektivitet när han är vår enda spelare i top 25 i den kategorin.Eriksson skrev:Jag brukar sällan lägga mig i ordbajseri, men nu måste jag bara fråga.viktig skrev: http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... aders/5056
Två i topp, men ändå torskar man och krigar i botten. Så vad är det du försöker påvisa
Synn att tellan inte fick hålla nollan ikväll. Tycker ryynäs var pisskass!
Tommy såg dock gråtfärdig ut efter matchen, å det kan man ju inte annat än skratta åt. Han ryker nog snart.. Som bocken..
Tommy såg dock gråtfärdig ut efter matchen, å det kan man ju inte annat än skratta åt. Han ryker nog snart.. Som bocken..
"Hellre en syl i stjärten än en brynäsare i huset"
Förövrigt känns det som att modo och Brynäs blir vår räddning iår Brynäs är fan inte bra och modo verkar på sin höjd blixtra till under några minuter per match
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014
SirDIFalot skrev:Jag är väl inget jättefan av spelare som inte generar mycket avslut bara. Extra anmärkningsvärt att Samuelsson landade på noll skott på mål idag när han sattes med Laurtizen. Även noll skott på mål från Ljungh. Ett skott vardera utanför på Ljungh och Samuelsson. Noll på Lauritzen. Inklusive tiden i PP. Ändå anmärkningsvärt då Samuelsson brukar ligga kring fyra skott på mål per match.
Men klart att en frisk Laurizen är bättre än typ Alvarez, men hoppas han har lön per skott
Blev förvånad när jag såg laguppställningen. Samuelsson ska inte spela med någon som ska komma igång likt Lauritzen. Hade hellre sett Saviano i den kedjan då vi har sett tidigare var den kan åstadkomma, och satt Lauritzen tillsammans med Rundqvist och Alvararez. Det hade blivit väldigt intressant.
Men nu vann vi matchen och Lauritzen fick poäng så vi får väl vara nöjda med det!
It's easier to be an asshole to words than to people
Fan så less på PontHus Westerholm. Att Sören fick en tvåa kan jag köpa, eftersom han var tredje man in i det knuffandet, men att Westerholm inte får ett ett skit är obegripligt. Assist på Brynäs första reduceringsmål får ena zebran. Sen att Westerholm åker runt och fokuserar mer på att sabotera än att spela själva matchen är vidrigt. Skit ska skit ha!
I helhet en rätt skön match, Hawaii-hockey delar av den. Nog möter vi sämre motstånd än i fredags, men det var bättre skärpa i avsluten idag jämfört med i förrgår. Det var länge sen det sköts 35 skott och 5 utav dom blev mål. Ännu längre sen sist vi hade 3 powerplay-mål, i just 3 powerplay. Nästan så man blev lite besviken att det inte blev ett fjärde
Väl mött den 3/1!
EDIT:

I helhet en rätt skön match, Hawaii-hockey delar av den. Nog möter vi sämre motstånd än i fredags, men det var bättre skärpa i avsluten idag jämfört med i förrgår. Det var länge sen det sköts 35 skott och 5 utav dom blev mål. Ännu längre sen sist vi hade 3 powerplay-mål, i just 3 powerplay. Nästan så man blev lite besviken att det inte blev ett fjärde

Väl mött den 3/1!
EDIT:
Diffen skrev:Synn att tellan inte fick hålla nollan ikväll. Tycker ryynäs var pisskass!

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med om att Samme är för värdefull för att användas som startmotor till #7. Lauritzen får kriga sig i form via fjärdekedjan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om Tommy J avgår så bjuder jag på pannkaka! Vilka är på?
"Hellre en syl i stjärten än en brynäsare i huset"
Avskyr Globen, jävla hockeymördare till arena, hoppas att vi är klara med att spela där under resterande av säsongen, vad ska folk gnälla på nu när dom märkt att inte ens en Globe på 13850 eller 12400 personer ger ett drag som kan påminnas om hovet.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Du har rätt Caveman att stämningen aldrig kan bli detsamma som Hovet. Men Globen är bättre på allt annat tyvärr. Kul att vi kan spela där ibland.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finalserien Silveråret. Då var det ett drag i Globen utan like. Blir det slutspel i år (2015) vill jag ha matcher i Globen.Caveman skrev:Avskyr Globen, jävla hockeymördare till arena, hoppas att vi är klara med att spela där under resterande av säsongen, vad ska folk gnälla på nu när dom märkt att inte ens en Globe på 13850 eller 12400 personer ger ett drag som kan påminnas om hovet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Själv försökte jag jinxspela på förlust efter full tid mot Leksand senast, gick inget vidare. Så jag slängde in en femhundring på seger idag istället. Tänkte faktiskt jinxspela på förlust idag igen men hade en riktigt bra magkänsla av att vi skulle vinna med flera mål idag.Kall-El skrev:I övrigt går jag in och räddar minst ett kryss till oss här genom ett spel på Brynäs-säger.
Att Brynäs Kah stå i 3x smeten i en match som känns vidöppen är för min del mycket märkligt.
Senast redigerad av Alberget4A den 2014-12-28 23:52:52, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014
Fatta ett vitt plåt tak som läggs rakt över hela taket i höjd med c-läktaren AGGERA det skulle dånaminalman skrev:Finalserien Silveråret. Då var det ett drag i Globen utan like. Blir det slutspel i år (2015) vill jag ha matcher i Globen.Caveman skrev:Avskyr Globen, jävla hockeymördare till arena, hoppas att vi är klara med att spela där under resterande av säsongen, vad ska folk gnälla på nu när dom märkt att inte ens en Globe på 13850 eller 12400 personer ger ett drag som kan påminnas om hovet.
Get the fuck out of my way,
Jo det var det, nu i efterhand har jag gärna behållit Hank och satt honom med två bättre spelare istället. Han är mycket bättre nu än vad han var förra säsongen.bastis7 skrev:Man kan inte annat än att älska Hank! Vare Sjöwall som tyckte att vi skulle göra oss av med hela våran fjärdekedja inför säsongen?Staten skrev:Tror han hade gjort det rätt bra i en mer producerande kedja. Sätt honom med spelskickliga typer så tror jag han kan sätta ett par puckar.Jim Morrison skrev:Alltså Hank är så jävla bra. Otroligt överraskad av honom den här säsongen. Tror han kan bli en 35-poängsspelare till slut, lätt.
Ok, då fattade jag allt fel. Skall hålla mig till att inte ordbajsa självviktig skrev:Försöker inte påvisa någonting, det var någon som efterfrågade Sörensens SG% och jag länkade till den. Eller okej, försökte kanske visa att det är dumt att klaga på just Sörensens effektivitet när han är vår enda spelare i top 25 i den kategorin.

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience