Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 84,00.html

bicek kanske?:)....vi verkar ju vara en klubb som kan tända en falnad talang (Bäcker)...
Antie

Inlägg av Antie »

m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 84,00.html

bicek kanske?:)....vi verkar ju vara en klubb som kan tända en falnad talang (Bäcker)...

Han är ju ingen falnad talang. Han hade ett dåligt år bara. Om man kommer som stanley cup mästare så är man ingen falnad talang. Förmodigen har vi nog inte ens råd med grabben. Han lär ju röra sig mot schweich eller ryssland.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Mmm okey okey falnad talang kanske var fel ordval....formsvackekille kanske hade varit bättre;)....storsatsningsslantarna måste ju läggas nånstans!;)...
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Ska inte glömma om att Sundin lämnar NHL och beger sig till sverige så är det ju bara Dif som gäller.. Så än finns det chans !
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Ritterwand skrev:
Bautabröl skrev: Chansen att Sudden kommer att spela för Djurgår´n och i Elitserien är tämligen minimal. Frågan är om han överhuvudtahet kommer att flytta tillbaka till Sverige igen annat än temporärt under semestertid.
Jaha, har du kommit på det alldeles själv eller? Det där är väl allmänt känt och jag har inte påstått nåt annat heller. Jag kommenterade vad användaren "Rocker" sa, tyvärr klantade jag tydligen bort citeringen. My bad. Visst är all spekulation om Mats jäkligt långsökt, men att påstå att han inte skulle duga till elitserien är nästan mer befängt, imho.
Det jag menar angående Sundin är följande: för det första så har Sudden lirat i DIF i en och en halv säsong, elva i Toronto. Vilken är klubben i hans hjärta? Antagligen inte DIF. Andra skälet nu. När Sundin bestämmer sig för att inte lira i Toronto/NHL mer kommer han nog inte ha så mycket att tillföra längre förutom ledareganskaperna. Jag säger inte att han i dagsläget inte duger i elitserien... Sen att jag personligen inte tror att det finns en sportskeps att han kommer spela i någon annan klubb när han beslutat sig för att lämna Toronto är en annan sak.
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Han kommer stanna om SSK tar klivet upp.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Det skrevs ju att det var finnar på väg till sverige?? är det någon som vet något om spelarna här under och om någon skulle plattsa??
Forwards:
Ville Leino
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7418

Janne Lahti
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7423

Mikko Lehtonen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5877

Toni Koivisto
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3182

Jag vet inget om dom det är därför jag undrar???
tror ni någon är bra till nyförvärv för klubben???
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Toni Koivisto

Är han lika bra som sin nästan namne i DIF Fotboll så är det klart värt att satsa på honom.

Själv tror jag dock tiden är förbi när Djurgår´n kunde välja och vraka bland talangerna.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Bautabröl skrev:Toni Koivisto

Är han lika bra som sin nästan namne i DIF Fotboll så är det klart värt att satsa på honom.

Själv tror jag dock tiden är förbi när Djurgår´n kunde välja och vraka bland talangerna.

Toni som spelar fotboll stavar Kuivasto.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Toni som spelar fotboll stavar Kuivasto.
Nähä, oh f-n, är det sant, på riktigt, det hade jag ingen aning om!

Är han lika bra som sin nästan namne i DIF Fotboll...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Bautabröl skrev:
pekka21 skrev:Toni som spelar fotboll stavar Kuivasto.
Nähä, oh f-n, är det sant, på riktigt, det hade jag ingen aning om!

Är han lika bra som sin nästan namne i DIF Fotboll...
Ok, ursäkta mig att jag missade det, känns lite onödigt att bli spydig för det...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Ok, ursäkta mig att jag missade det, känns lite onödigt att bli spydig för det...
Sorry! Jo, det kanske var lite onödigt :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
smurf02 skrev:Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.

Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
Nej tack, han kan gott avsluta sin karriär i äckel-LHC.

Han har sina bästa år bakom sig och jag vill varken se honom hos oss nu (omöjligt med tanke på hans kontrakt) eller senare.

Han har fått sina chanser men stuckit till Modo och Linköping när det inte passat. Jag ser inget större DIF hjärta hos den killen.
Han "lyckades" dessutom skjuta bort oss från årets slutspel med sitt mål i den avgörande matchen. :x
Tycker nog snarare, med facit i hand, att det var Renberg som sköt bort oss när vi spelade mot Luleå, även om vi tog extrapinnen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Frasse?! Berätta de senaste läget, ge oss en rapport..
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Hoppas det händer något snart, vet att säsongen inte ens är över för de andra lagen och det är bara mars så här långt, men man blir nyfiken på spelarförstärkningarna som kommer.
Hoppas vi hittar bra spelare och inte bara satsar på talanger för det räcker inte, klasen och axelsson är två bra lovande spelare men man vill ju samtidigt ha någon bra målskytt också om pengarna tillåter såklart.
Skriv svar