SHL: Djurgårdens IF - Leksand 26/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksand 26/12 2014

Inlägg av Henke_F »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Sonens första match i Globen. Han blev besviken över att vi inte hade biljett på C. Tyckte det var häftig utsikt där. Jag blev besviken på resultatet men spelet helt okej. Alltid lätt att hitta syndabockar vid förlust, men 0-1 såg enkelt ut. Sedan borde vi naturligtvis mäktat med mer än 1 mål. Så.....nya tag mot Gävle.
0-1:an så var det väl ena backen eller om det var en hemjobbande forward som var ivägen lite förlänge i puckbanan och skymde Tellan?
Morwin

Inlägg av Morwin »

Spelar väl inge roll om domarna är dåliga när vi ändå inte kan göra mål i pp :/

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Morwin skrev:Spelar väl inge roll om domarna är dåliga när vi ändå inte kan göra mål i pp :/

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Klart det gör när de dömer ut en av våra och vi släpper in mål i boxplay.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jaha.

Då har man sett matchen i efterhand och fy f-n vilken sur förlust. Målgörare lyser med sin frånvaro, men ett par snipers i laget så hade vi vunnit med fyra kassar idag, minst.
Det är bara att be till hockeygudarna att vi får vara kvar i serien nästa säsong då vi har en normal budget. Då kanske vi kan skaffa oss en giftig förstalina som gör mål på sina lägen.

Horribel utvisning på Arnesson som inte ens var något, naturligtvis när domarna bjuder Leksand på ett PP så blir det även ett avgörande mål. Nej, domarna behöver snäppa upp rejält och även vårat målskytte. Det skapas mängder men puckj-vlen vill inte in i mål.

Nya tag mot bockbönorna.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Man kan i alla fall konstatera att alla som kritiserat våra juniorbackar är ute och cyklar. När de varit med i truppen har vi tagit 44 poäng. Utan dem har vi inte tagit något poäng alls.
Avd: "Statistik säger allt".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:Man kan i alla fall konstatera att alla som kritiserat våra juniorbackar är ute och cyklar. När de varit med i truppen har vi tagit 44 poäng. Utan dem har vi inte tagit något poäng alls.
Avd: "Statistik säger allt".
Haha inte illa att fatta en sådan slutsats efter en match. Jag hoppar på båten! Sen vi nobbade Murray har vi inte vunnit EN match.... AVGÅ!
BlårandigBacon

Inlägg av BlårandigBacon »

Jag förstår inte riktigt vad ni menar med att utvisningen på slutet som Bergenström fick med sig inte skulle vara utvisning, tyvärr. Anledningen till att det inte blev vinst var för att de hade svårt att få in pucken.

Besviken också på klacken, vart ju till och med överröstade av den mycket mindre Leksandsklacken stundtals...
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

En sak jag saknar lite i SHL som man såg i första perioden i JVM mot tjeckerna, alla fullföljde tacklingarna även om det inte var en kronwallare som däckade motståndaren så satte man motspelaren i sargen även fast han duttat iväg pucken.
Ja det var som när det är den hetare typen "slutspelshockey". Fan vad man saknar att inte vi har det spelet.
Nu mattades det där av i 2:a och 3:e och annars var det ju lite väl mycket junis-bjudningar i den matchen men.

Sen när en back har täckning bakåt av hemjobbande forward så vill jag att styrspelet avslutas med den där arseltacklingen som nyper motståndaren i sargen. Det är ju så tight ofta att det hade varit omöjligt att missa en sådan tackling fast nej då täcker man bara yta istället och kanske slår efter pucken med klubban.

Men ja igår var det ju offensivt som det verkligen fallerade. En center tack och kanske 2st snipers är vad vi måste förstärka med. Vem betalar och var finns dom?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Henke_F skrev:En sak jag saknar lite i SHL som man såg i första perioden i JVM mot tjeckerna, alla fullföljde tacklingarna även om det inte var en kronwallare som däckade motståndaren så satte man motspelaren i sargen även fast han duttat iväg pucken.
Ja det var som när det är den hetare typen "slutspelshockey". Fan vad man saknar att inte vi har det spelet.
Nu mattades det där av i 2:a och 3:e och annars var det ju lite väl mycket junis-bjudningar i den matchen men.

Sen när en back har täckning bakåt av hemjobbande forward så vill jag att styrspelet avslutas med den där arseltacklingen som nyper motståndaren i sargen. Det är ju så tight ofta att det hade varit omöjligt att missa en sådan tackling fast nej då täcker man bara yta istället och kanske slår efter pucken med klubban.

Men ja igår var det ju offensivt som det verkligen fallerade. En center tack och kanske 2st snipers är vad vi måste förstärka med. Vem betalar och var finns dom?
Ehh tre forwardsvärvningar? Du tycker inte du tar i lite nu? En center är ett måste. Sen kommer en back, för att sedan i tredje ledet ta in en ytter. Det ledet kommer vi naturligtvis aldrig komma till, men vet inte vad ni har för krav på detta lag. Matchen igår är så nära max vi kan komma. Med normala omständigheter så vinner vi med en fyra kassar en sådan match. I tredje perioden hade vi till och med bra avslut, men en djävulsk spökliknande otur, samt två äckliga sossedomare, som spydde oss i fejset hela matchen. En sak är säker, Leksand kommer undan med blotta förskräckelsen. Är de inte bättre än såhär kommer de åka ut så det bara sjunger om det.

Förövrigt, hur beroende är vi inte av Sören och Samuelsson? Snacka spetskompetens, herre min skapare. Hade vi bara haft Ljungh frisk så tror jag faktiskt vi hade vunnit.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hur kan du säga sossedomare?
Domarna gav ju det rikare laget bättre förutsättningar, så jag skulle nog säga borgardomare isåfall. :wink:
Isabo

Inlägg av Isabo »

Doyle skrev:Sååååå jäkla surt. Kändes att det var en sådan dag då inget går vår väg. Vi tog aldrig kampen framför Asenfelt :twisted: .. Vi stog o småduttad bekvämt vid bliå o fastna i sarghörnen. Sedan stressade Leksand våra backar högt upp vid blå så vi fick aldrig ngn ro.
Ursäkta mig..men tror tyvärr vi kommer gå tungt nu. Ingen förstärkning vid horisonten heller. Vi behöver få in en Hörnqvistkopia som kommer in likt en jäkla energikula o går stenhårt på mål.
Stämningen i Globen var oxå riktigt tam. Känner tyvärr inte alls igen klacken. Vi har tappat all energi o verkar proppmätta. Heder åt er som ändå kämpar berömvärt men vi lyfter faaan inte utan faller ihop med befarad pyspunka :x
Usch vad SURT det känns ikväll :x
Är så jävla hes idag, hjälpte inte mycket tyvärr :(

SURT är bara förnamnet. Om blickar kunde döda hade jag varit massmördare, och jag tror att mina vansinnesvrål fortfarande ekar kvar mellan husen i Globenområdet. Leksand är verkligen ett lag som man MÅSTE vinna emot, jag tål inte se det packet jubla ens om de möter något annat lag.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Manijock skrev:Bra match. Men en normal utdelning och vettiga domare så vinner vi med 5-1 eller liknande. Tellan är tyvärr kvar vid julbordet och såg riktigt darrig ut. Mycket slarviga returer!

Leksand är ju verkligen fruktansvärt dåliga. Där är ett lag i fritt fall och förhoppningsvis så kan vi bli av med skiten den här säsongen.
Vi är inte ett lag i fritt fall. Förutom de första sju omgångarna, då vi förlorade allt och gjorde om laget, har vi gått rätt bra. Sedan tar det tid att resa sig från ett sådant fall, och det återstår att se om vi hinner det, men ett lag i fritt fall är vi inte längre.

Angående matchen så finns inte så mycket att säga som inte redan är sagt. Alltid skönt att ta tre poäng där det lika gärna hade kunnat bli noll. Första perioden var otäck, men sedan kändes det ändå som att vi var med i matchen och i tredje kändes det som att fick spela det försvarsspel vi ville. Det saknas lite offensiv spets i DIF och avsluten präglades mer av kvantitet än kvalitet.

Man behöver ofta ha marginalerna med sig och en bra målvakt för att vinna bortamatcher i SHL och det hade vi igår.

Kritiken mot domarna förstår jag dock inte riktigt. Det var inte särskilt mycket protester mot domsluten från endera hållet och överhuvudtaget ganska få domslut.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Axel_K skrev:Hur kan du säga sossedomare?
Domarna gav ju det rikare laget bättre förutsättningar, så jag skulle nog säga borgardomare isåfall. :wink:
Domarna tog varannan utvisning. Djurgården skulle seriöst knappt ha en enda! Den sista på Nordlund möjligtvis. Utvisningen som ledde till deras mål var horribel. Hade Leksand fått den senaste utvisningen, fick de göra som de ville. Deras tröga backar åkte vattenskidor på våra snabba forwards, men det kvittar, för nästa gång är det Djurgårdens tur. Klassiska svenska rättskipare. Patetiskt!

Leksand förtjänade att förlora med 5-1 ungefär. Det var spel mot ett mål i kanske 55 minuter. Ett skämt att vi inte fick in fler puckar. Ruggigt nöjd med DIF! Tellan var skakig, annars var alla mer än godkända. Leksand kommer ligga kvar i botten.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hur man än vrider och vänder på det så är jag besviken på att ingen i laget plockade fram något extra när det liksom inte funkade att nöta på. Inför ett fullsatt globen kan man kräva mer tycker jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har nu smält den värsta irritationen efter förlusten igår... En tanke som slog mig o som kanske kunde gjort skillnad... Hade matchen gått på Hovet tror jag vi vunnit. Vi hade då kunnat tagga igång laget o trycket hade ökat på både domare o Leksand. I Skitgloben känner man sig faan vilsen. Blir för stort och trycket blir inte alls detsamma som inne i Hovetkulan. Faan i morgon måste vi tagga igång redan på uppvärmningen o ge killarna energi. Vill se varenda jäkel vara på tå o borra ner huvudet o köra som en speeddrogad knölsvan genom Brynäs klena försvar. Vill inte uppleva en hedersam förlust på nytt. :evil: :evil: :evil:
Skriv svar